خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری؛

حکم اسیدپاشی تهران تایید شده است / مظنونین احتمالی اسیدپاشی اصفهان تحت تعقیب هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۰۷

ما شاهد بودیم در سال‌های اخیر کسانی که در این مسئله فعالیت داشتند٬ بارها مورد رافت اسلامی قرار گرفتند اما باید مراقب باشند که مافیای مواد مخدر بار دیگر به سراغ آنها نیاید ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم نسبتا در حال رسیدن به عوامل اصلی مربوط به یک محموله بزرگ مواد مخدر هستیم.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز دوشنبه قوه قضائیه گفت: متاسفانه در این ایام شاهد برخی اقدامات مثل اسیدپاشی بودیم که موجب تاثر همگان شد. امیدواریم که دستگاه قضایی و انتظامی در کنار هم بتوانیم طوری حرکت کنیم که نسبت به این مسئله بازدارنده باشد و کسی دیگر نتواند چنین اقدامی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ضمن گرامیداشت روز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مردم باید هوشیار باشند تا دیگر این جنایت‌های خشن و نامعقول انجام نشود.

وی با اشاره به اسیدپاشی اخیر تهران یادآور شد: لازم است از نیروی انتظامی به دلیل اقدامات به‌موقع تشکر کنم. چرا‌که عاملان این جنایت دستگیر شدند و دیروز از دادستان تهران درخواست کردم به دو مورد اسیدپاشی که حکم آن تایید شده٬ توجه شود و با رفع مشکلات مربوطه٬ حکم صادره هرچه زودتر اجرا شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: علاوه بر این از نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی استان اصفهان نیز درخواست داریم نهایت تلاش خود را داشته باشند تا عاملان اسیدپاشی اصفهان هم شناسایی و دستگیر شوند. متاسفانه در اصفهان هنوز افراد اصلی دستگیر نشده‌اند. البته افرادی مظنون هستند و تحت تعقیت قرار گرفتند اما امیدواریم عاملان اصلی هرچه زودتر دستگیر شوند.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه آنچه موجب برهم خوردن آرامش و امنیت جامعه می‌شود٬ باید برای همه مهم باشد٬ گفت: باید با افرادی که آرامش جامعه را بر هم می‌زنند٬ برخورد شدید صورت گیرد و قوه قضاییه هم این مسئله را در اولویت کاری خود دارد. همانطور که اطلاع پیدا کردید در روزهای اخیر در مشهد یک مورد اجرای حکم داشتیم که متهم٬ مرتکب سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف شده بود.

وی افزود: در بندرعباس و قم نیز به همین ترتیب احکام مربوطه اجرا شد. قوه قضاییه مصمم است که در مورد کسانی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند اغماضی نداشته باشد و به پرونده آنها با سرعت رسیدگی کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر گفت: ما شاهد بودیم در سال‌های اخیر کسانی که در این مسئله فعالیت داشتند٬ بارها مورد رافت اسلامی قرار گرفتند اما باید مراقب باشند که مافیای مواد مخدر بار دیگر به سراغ آنها نیاید ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم٬ نسبتا در حال رسیدن به عوامل اصلی مربوط به یک محموله بزرگ مواد مخدر هستیم.

وی افزود: در روزهای گذشته بیش از ۱۵ هزار کیلو مواد مخدر از انواع آن کشف و ضبط شد و افراد کثیری دستگیر شدند که هم اکنون در حال رسیدن به مجرمان اصلی هستیم که این عاملان اصلی حدود ۵۳نفر هستند که این مایه تاسف است چراکه باید کارهایی صورت گیرد که اصلا مواد داخل کشور نشود اما از جهتی نیز باعثخوشحالی است که نیروهای ما توانستند به سرعت عوامل اصلی را شناسایی کنند.

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان ثبت اسناد از عملکرد خود٬ عنوان کرد: این گزارش در ۱۵محور برای ما ارسال شده که طبق آن از اول سال تا پایان شهریور ۲۷میلیون و ۴۱۷ هزار خدمات ثبتی به مردم ارائه شده است که این نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد با الکترونیکی کردن پرونده‌های خود توانسته خدمات خود را ۵۵درصد افزایش دهد٬ گفت: سازمان ثبت اسناد در ۶ماهه اول سال توانسته ۱۶هزار و ۶۰۳هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول و به بانک‌ها برگرداند و این قول را به ما داده‌اند که این روند ادامه پیدا کند علاوه بر این در ۶ماه اول امسال تعداد ۱۳۸۱ مورد اختراع، ۸۲۶۶ مورد علامت تجاری، ۱۶۶۰ مورد طرح صنعتی و ۱۴۵۲ اظهارنامه ثبتی بین‌المللی در سازمان ثبت به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: سازمان ثبت اسناد در ۶ ماهه اول سال از طریق سامانه الکترونیکی اسناد ۷ میلیون و ۴۸۸هزار و ۹۲۰ سند رسمی را تنظیم کرده و ۱۵میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۷۸ مورد نیز استعلام صورت گرفته که بسیار قابل توجه است.

امیدواریم این سازمان با به اتمام رساندن طرح کاداستر بتواند قدم بزرگی در جهت تسهیل بسیاری از پرونده‌ها بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز