خبرگزاری کار ایران

ابوالمعالی:

دادگاه فاطمه هاشمی آزمون بزرگ دستگاه قضا است / پرونده موکلم باید زودتر تمام شود

کد خبر : ۲۰۲۶۵۰

سئولان باید سعه صدر بیش‌تری داشته باشند. پرونده تشکیل شده برای موکلم غیرقانونی است؛ زیرا نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این پرونده شاکی خصوصی وجود ندارد.

یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: دادگاه امروز آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است و دستگاه قضایی باید از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

به گزارش ایلنا، سیدوحید ابوالمعالی وکیل مدافع فاطمه هاشمی پیش از ورود به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر با حضور در جمع خبرگاران با اشاره به اینکه جلسه گذشته دادگاه تجدیدنظر موکلم به دلیل عدم حضور نماینده دادستانی در زمان مقرر در دادگاه تشکیل نشد، گفت: برای همین جلسه رسیدگی به امروز موکول شد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل دادگاه تجدیدنظر بدون حضور اصحاب دعوا بستگی به نظر قاضی دارد، عنوان کرد: در این مورد قاضی به این نتیجه رسید که موکلم در دادگاه حضور یابد و اظهارات وی شنیده شود.
وکیل فاطمه هاشمی از اتهام عنوان شده برای موکلش به عنوان مسخره‌ترین اتهامی که در رویه قضایی دیده‌ است یاد کرد و گفت: بر اساس اصل ۸ قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید اتهام موکلم را جرم‌انگاری دانست از سوی دیگر بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی که مربوط به آزادی بیان است هر کسی می‌تواند در برابر نمایندگان اظهار نظری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه دادگاه امروز آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است، گفت: باید دستگاه قضایی از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

ابوالمعالی در پاسخ به این سوال که به نظر شما روند دادگاه فاطمه هاشمی طولانی نشده است، گفت: خیر دادگاه موکلم طولانی نشده با توجه به اینکه دلیل عدم تشکیل جلسه قبل نیز غیبت نماینده دادستانی بود. پرونده موکلم مساله‌ خاصی ندارد که ادامه پیدا کند و باید زود تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر از سوی موکلم گفته شده که «ای کاش مهدی برادر شما بود» توهین و نشر اکاذیب و غیره محسوب نمی‌شود، یادآور شد: مسئولان باید سعه صدر بیش‌تری داشته باشند. پرونده تشکیل شده برای موکلم غیرقانونی است؛ زیرا نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این پرونده شاکی خصوصی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز