خبرگزاری کار ایران

روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت:

تا پایان تیر بسته حمایتی رونق تولید و شکستن رکود عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۵۶

وزارت خارجه ما و تیم مذاکره کننده ما کاملا تخصص لازم را برای حرف‌ زدن برابر شش قدرتی که رو به روی ما قرار گرفته‌اند را دارد / افراطی‌گری، خشونت، درشت‌گویی و دخالت در امر این و آن به نفع هیچ کشوری نیست.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد تا پایان تیر ماه بسته حمایتی برای رونق تولید و شکستن رکود، عملیاتی و اجرایی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن روحانی در ادامه سخنان خود در همایش گرامیداشت صنعت و معدن گفت: وزارت خارجه ما و تیم مذاکره کننده ما کاملا تخصص لازم را برای حرف‌ زدن برابر شش قدرتی که رو به روی ما قرار گرفته‌اند را دارد. این تیم کاملا سبک و سیاق مذاکره را می‌داند و تجربه کافی را دارد. می‌دانیم که کار سخت است اما ما راه را تا موفقیت نهایی به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.
وی با تاکید بر اینکه ما روابط خود را با کشورهای همسایه ایران نزدیک و نزدیک‌تر خواهیم کرد گفت: اگر یک یا دو همسایه داریم که هنوز برای ایجاد روابط تمایل نشان نداده‌اند اما ما علامت لازم را برای ایجاد یک رابطه خوب به آنها داده ایم و می‌خواهیم که تا همسایگان‌مان روابط دوستانه، برادرانه با حسن همجواری و صمیمانه داشته باشیم.
رئیس جمهوری همچنین یادآور شد: من معتقدم این به نفع کشورهای همسایه و ملت منطقه است. ما برای ایجاد ثبات و آرامش و جلوگیری از جنگ و اختلاف در منطقه همه توان‌ خود را به کار گرفته و می‌گیریم و می‌دانیم افراطی‌گری، خشونت، درشت‌گویی و دخالت در امر این و آن به نفع هیچ کشوری نیست.
وی افزود: روابط ما روابط خوب، امنیت منطقه و ثبات را نه تنها برای صنعت کشور بلکه برای آرامش مردم منطقه ضروری می‌دانیم و این راه را همچنان ادامه می‌دهیم و می‌دانیم که برای آنکه شاهد رونق تولید باشیم هم اکنون در شرایطی هستیم که دولت باید به بخش تولید کمک کند و این کار را انجام می‌دهیم.
روحانی با بیان اینکه بانک‌های ما در حد لازم توانمند نیستند گفت: باید بانک‌های ما توانمند شوند برای همین جلسات متعددی را گذرانده‌ایم و نیز پیش رو داریم و برای تامین آنچه که شما سرمایه در گردش می‌دانید تلاش می‌کنیم و می‌دانیم که این ضرورت تولید ماست.
رئیس دولت یازدهم با اعلام اینکه بنا داریم برای کمک به بخش تولید تقسیم‌بندی کنیم تصریح کرد: ما نمی‌توانیم همه را یکسان ببینیم آنها که در شرایط سخت تحریم و مشکلات و شرایطی که ارز کشور پیدا کرد، توانستند خود را نگه دارند و به تولید ادامه دهند اگر امروز برای رشد تولیدشان نیاز به کمک داشته باشند ازاولویت اول برخوردارند.
وی ادامه داد: اولویت دوم مربوط به بخش‌های تولیدی است که دچار مشکل شده‌اند. این مشکلات از درون و بیرون به آنها تحمیل شده است این مساله در بحثمعوقات بانکی نیز مشاهده می‌شود. در برخی از این معوقات فرد مقصر نبوده بنابراین باید وی را یاری کنیم. در برخی موارد دیگر نیز فرد مقصر بوده و باید تاوان تقصیر خود را پرداخت کند.
روحانی با تاکید بر اینکه نمی‌شود همه افراد را یک شکل نگاه کرد گفت: باید تقسیم‌بندی کنیم و کمک‌های خود را بر مبنای اولویت‌ها تنظیم کنیم اما اصل کمک در شرایط فعلی ضروری است. برای همین ما کارگروه ویژه‌ای تنظیم کردیم که تولید ما را به رونق برساند و از رکود خارج کند این کارگروه اکنون در حال کار است.
وی افزود: من از اقداماتی که در این کارگروه صورت گرفته مطلع هستم. در شورای هماهنگی اقتصاد موارد اختلافی را در هفته‌های آینده بررسی می‌کنیم و امیدواریم تا پایان تیر ماه بسته حمایتی را برای رونق تولید و شکستن رکود عملیاتی و اجرایی کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: دولت بر اعتقاد خود ثابت است که تولید باید قدم به قدم در اختیار بخش خصوصی ما قرار گیرد. دلیل اینکه تولید ما با دنیا متفاوت است این است که برخی بنگاه‌های ما بزرگ متولد شده‌اند و برخی تولدها نیز رشد نکرده‌اند البته مواردی را نیز داریم که حرکت مناسبی داشتند اما بخش عمده‌ای از مشکلات ما در بخش خصوصی این است که از یک بنگاه کوچک حرکت نکرده‌ایم تا به یک بنگاه بزرگ برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز