خبرگزاری کار ایران

داستان غارت اموال بیمه‌شدگان: / ۱ /

مقدمه گزارش هیات تحقیق و تفحص

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۴

حجم عظیم گزارشهای ریز و درشت در سالهای اخیر و بویژه ماههای پایانی دولت آقای احمدی نژاد از بخشهای مختلف سازمان و اعلام عدم صلاحیت آقای مرتضوی جهت تصدی مدیرعاملی سازمان از سوی دیوان عدالت اداری متقاضیان تحقیق و تفحص را در تصمیم خود مصمم‌تر کرد.

گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد که تفصیل آن در خبرگزاری کار منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بدنبال درخواست چند تن از نمایندگان مجلس در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال گذشته، هیأت رئیسه در تاریخ ۱۰ دی ماه همان سال با ارسال نامه ای به کمیسیون اجتماعی نسبت به ضرورت بررسی تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مهلت قانونی تأکید کرد و تحقیق و تفحص در نهایت در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری تصویب و انجام مراحل آن به کمیسیون اجتماعی مجلس واگذار شد.

بر اساس گزارش هیات تحقیق و تفحص، کمیسیون اجتماعی در تاریخ ۲ خرداد ماه سال جاری با انتخاب اعضا و معرفی آنها به رئیس مجلس نسبت به انتخاب هیأت رئیسه اقدام کرده است و رئیس مجلس نیز ۱۵ خرداد ماه نسبت به ابلاغ احکام اعضا اقدام کرده و تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی و شستا با محورهای زیر آغاز شده است:

محورهای تحقیق و تفحص

۱ - بررسی نحوه مدیریت منابع و مصارف سازمان و مؤسسات تابعه.

۲ - تحقیق درخصوص عدم مدیریت صحیح منابع سازمان متناسب با نرخ تورم که سازمان را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

۳ - نحوه و میزان حق جلسه و پاداش های غیر متعارف پرداختی به مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره و مشاوران سازمان و شرکتها و مؤسسات تابعه بالاخص شستا.

۴ - عدم رضایت جامعه تحت پوشش از خدمات ارائه شده بالاخص مناطق محروم کشور.

۵ - عزل و نصبهای خارج از اصول و غالباً سیاسی در مشاغل فنی و تخصصی بویژه در شستا و شرکتها و مؤسسات تابعه سازمان.

۶ - بررسی دقیق وضعیت شرکتها و مؤسسات سازمان بویژه شستا از حیثاجرای قوانین از جمله قانون تجارت، آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، مصوبات مجامع و نظایر آن.

اعضاء هیأت تحقیق و تفحص

هیأت تحقیق و تفحص شامل آقایان حسین دهدشتی، سیدسعید زمانیان، بهروز نعمتی، نادر قاضی پور، عبداله سامری، امیرحسین قاضی زاده، ضرغام صادقی، مهدی عیسی زاده، محسن علیمردانی، سیدمحمد مهدی پور فاطمی، عباس قائد رحمت، ایرج عبدی، نعمت اله منوچهری، شهروز افخمی و علیرضا محجوب درنشستی نسبت به تعیین اعضا هیات رئیسه اقدام کردند که به ترتیب زیر است:

رئیس هیأت: آقای علیرضا محجوب

نایب رئیس: آقایان سیدحسین دهدشتی و محسن علیمردانی

دبیر: آقای سیدسعید زمانیان دهکردی

کارگروهها: جهت سهولت در پیگیری و سامان دهی به امر تحقیق و تفحص جهت تصمیم هیأت مقرر گردید کارگروههای ذیل مرکب از تمامی اعضاء هیأت با مسئولیت افراد ذیل تشکیل و کار تحقیق را آغاز و به پایان رسانند:

الف: کارگروه بخش درمان به مسئولیت آقای قاضی زاده هاشمی

ب: کارگروه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) به مسئولیت آقای حسین دهدشتی

ج: کارگروه سازمان و شرکتهای تابعه به مسئولیت آقای علیرضا محجوب

علل و ضرورتهای انجام تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای تابعه

بر اساس گزارش منتشر شده، مجلس هشتم ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۹ تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را برای اولین بار در صحن علنی مصوب کرد. این تحقیق علیرغم انجام ظرف یکسال، بدلیل پاره ای از کارشکنی ها که دلائل اصلی آن در فرازهای دیگری از تحقیق و تفحص اخیر بوضوح روشن خواهد شد، به سرانجام نرسید گزارش نهایی آن در صحن مجلس قرائت نشد. بنابراین، انگیزه اولیه جهت تکمیل کار بر زمین مانده قبلی، همان کارشکنی قبلی و جلوگیری معنادار از ارائه گزارش به نمایندگان و مردم بوده است.

آنطور که در این گزارش آمده است، حجم عظیم گزارشهای ریز و درشت در سالهای اخیر و بویژه ماههای پایانی دولت آقای احمدی نژاد از بخشهای مختلف سازمان و اعلام عدم صلاحیت آقای مرتضوی جهت تصدی مدیرعاملی سازمان از سوی دیوان عدالت اداری متقاضیان تحقیق و تفحص را در تصمیم خود مصمم‌تر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز