خبرگزاری کار ایران

رحیم‌پور ازغدی:

اقتصاد مقاومتی ربطی به تحریم ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۱۲

۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل در سال‌های آینده به کشور اضافه می‌شود در حالی که شغلی ندارند و باید دانشگاه‌ها متناسب با نیاز کشور دانشجو جذب کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی ربطی به تحریم ندارد و اگر تحریم نباشد باز هم به این الگو برای تمدن‌سازی نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی برای تمدن سازی باید استمرار یابد.

وی با بیان اینکه اگر انقلابیون مساله‌های انقلاب را ملی و جهانی نکنند کوتوله‌ها برای ما مساله و مطالبات پوچ می‌آفرینند، اظهار داشت: این کوتوله‌ها انقلاب را به اندازه خودشان حقیر می‌کنند. دشمن از طرق مختلف وارد کشورها شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چرا داعشی‌ها صورت خود را می پوشانند، تصریح کرد: از آنجایی که سربازان داعش مزدور برخی از کشورها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند صورت خود را می‌پوشانند. اسلام برای ترویج نیاز به چندین سپاه دارد به نحوی که باید سپاه چند صد هزار نفری جهادی و به صورت چریکی برای ترویج اسلام وارد کشورها شوند. برای این کار به سپاهی شامل ده‌ها هزار نفر تحصیل کرده و افراد با تجربه نیاز داریم.

رحیم‌پور ازغدی با یادآوری اینکه باید آنچه که در بانک‌ها اجرایی می‌شود به صورت کامل مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید از مسئولان بانک مرکزی پرسید که آیا می‌دانید در بانک‌ها چه می‌گذرد؟ و آیا تمامی بخشنامه‌ها و قوانین در شبکه بانکی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مالیات ابراز داشت: اگر مالیات نباشد به درآمدهای نفتی وابسته می‌شویم و چنین امری در نهایت منجر به وابستگی اقتصاد کشور می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی راه نجات کشور را اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود: نباید همه مسایل را به مساله هسته‌ای گره زد زیرا چهار و پنج کشوری که بمب اتم دارند بر همه دنیا حکومت می‌کنند و اگر ایران نیز غنی‌سازی هسته‌ای کند، قدرتمند می‌شود و نفت را کنترل می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه گرفتن بهانه از دشمن نباید به معنای آن باشد که دشمن هر کاری می‌خواهد انجام دهد، عنوان کرد: نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دشمن روزی بگوید من دیگر بهانه‌ای ندارم زیرا چنین روزی فرانمی‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بیمه بیان کرد: باید بررسی شود که بیمه‌ها چگونه باید حرکت کنند تا اقتصاد کشور راه بیفتد و بخش‌های آسیب‌پذیر حمایت شوند ضمن اینکه باید در مساله قانون کار نیز باید توجه ویژه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باید وضعیت مالیات‌ها را بررسی کنند، گفت: چگونگی اصلاح ساختار مالیات توسط حکومت باید تعیین شود ضمن آن که مصرف مالیات نیز باید مشخص شود. برای تشویق مردم به امر مالیات حکومت باید مشخص کند که مالیات را درست تعیین می‌کند و این مالیات در جای درست خرج می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از مسئولان کشور تاکید کرد: رهبری خط مشهایی را مشخص می‌کند ولی مسئولان به جای اجرایی کردن این خط‌مشی‌ها صحبت‌های رهبری را تکرار می‌کنند. رهبری می‌گوید فشار واردات کشور را نابود می‌کند اما مسئولان به این گفته‌ها توجه نکرده و تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند و هر اتفاقی که در کشور می‌افتد را به تحریم‌ها مربوط می‌کنند.

وی افزود: در همین شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات متعددی برگزار می‌شود تا نام هر سال که توسط رهبری انتخاب می‌شود مورد تائید قرار می‌گیرد سپس در آذر و دی ما به جمع بندی رسیده و می‌گوییم مسائل خیلی پیچیده است و در بهمن می گوییم باید برای نام گذاری سال جدید آماده شویم، اکنون همه می‌دانند که درباره نام سال قرار نیست کاری انجام گیرد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: وضعیت نقل و انتقال پول باید مشخص و به مردم تفهیم شود که عادلانه مالیات می‌بندیم و به مردم توضیح داده شود که کجا مالیات مصرف می‌شود. باید مدیریت علمی وعملی اقتصاد مقاومتی باید در کشور ایجاد شود و از نیروهای فعال، قوی و با سواد در عرصه انقلاب اسلامی و صدور انقلاب استفاده شود.

وی با تاکید بر اهمیت حلقه اتصال بین دانشگاه، حوزه و پژوهشگاه‌ها اظهار داشت: اگر تقسیم کار در حوزه، دانشگاه و حکومت انجام نشود تا آخر برای یکدیگر انشا می‌خوانیم همان طور که سه چهار دولت گذشته تنها به بخشی از وظایف خود عمل کردند ولی در بسیاری از موارد وقتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، تقصیر را گردن دیگران انداختند و گفتند نگذاشتند و نمی‌گذارند کار کنیم. در چنین مواقعی بهترین مورد برای دولت، اپوزیسیون‌بازی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود مشکلات در بخش بانک‌ها، بیمه‌ها، قانون کار و مالیات خاطرنشان کرد: باید به لحاظ قانونی سیاستگذاری کرد و این در حالی است که می‌گویند همه به جز مسوولان سه قوه مقصر هستند در حالی که مساله بانک‌ها را چه کسی باید حل کند.

رحیم‌پور ازغدی در یادآوری اینکه در حالی که بانک‌ها می‌توانند اقتصاد یک کشور را نابود کنند و به لجن بکشند، یادآور شد: در عین حال بانک‌ها می‌توانند اقتصاد کشور را در جهت مدیریت سالم هدایت کنند و هم می‌توانند با عملکرد نامناسب ربا دریافت کنند و هم می‌توانند با معاملات صحیح عقلایی و مشروع اقتصاد کشور را هدایت کنند.

وی با بیان اینکه، برخی از اقدامات خلاف مصلحت، اقتصاد و جامعه است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری خط مشی را تعیین و به صورت دقیق اعلام می‌کنند اما بقیه همان‌ها را دوباره اعلام می‌کنند در حالی که باید آنها را اجرا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از بالا بودن میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان بدون در نظر گرفتن وضعیت اشتغال عنوان کرد: هر چند میزان فارغ‌التحصیلان افزایش یافته اما اگر طرح‌هایی به آنها واگذار شوند، کارایی ندارند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: ۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل در سال‌های آینده به کشور اضافه می‌شود در حالی که شغلی ندارند و باید دانشگاه‌ها متناسب با نیاز کشور دانشجو جذب کنند.

وی با اشاره به برخی از خبرسازی‌ها یادآور شد: رسانه‌ها دنبال مشتریان هستند و حتی در برخی از مواقع خبرهای دروغ و یا عکس منتشر می کنند در حالی که رسانه باید پیگیر امور باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، رسانه‌ها می‌تواند افکار عمومی را منحرف کنند، بیان کرد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که میزان جذب دانشجو باید متناسب با نیاز جامعه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز