خبرگزاری کار ایران

صبح امروز برگزار شد؛

گردهمایی رؤسای بازرسی و ایمنی یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی

کد خبر : ۲۵۵۳۶۸

عدم مهارت، تجربه و دانش، اشتباه فهمیدن، حسادت، خودسری، ترس، عجله، فراموش کاری، فشارهای فیزیکی و روانی، بیماری، آلرژی و معلولیت‌های فیزیکی از جمله فاکتورهای شخصی در بروز حوادثمی‌باشد.

صبح امروز همایش ایمنی و گردهمایی روسای بازرسی و ایمنی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در ستاد این قرارگاه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش کسری صدری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی این دانشگاه در تعریف ایمنی گفت: ایمنی در امنیت بودن، در سلامت بودن و مصونیت داشتن است و چیزی ایمن است که عاری از خطرات شناخته شده باشد.

وی ریشه حوادثرا در دو بخش فاکتورهای شخصی و ضعف سازمانی دسته‌بندی نمود و ادامه داد: عدم مهارت، تجربه و دانش، اشتباه فهمیدن، حسادت، خودسری، ترس، عجله، فراموش کاری، فشارهای فیزیکی و روانی، بیماری، آلرژی و معلولیت‌های فیزیکی از جمله فاکتورهای شخصی در بروز حوادثمی‌باشد.

دکتر صدری اصلی‌ترین علل بروز حوادثرا بخش ضعف‌های سازمانی دانست و گفت: ناکافی بودن استانداردها در روش‌های انجام کار، نبود خط مشی ایمنی، استفاده نادرست از دستگاه‌ها و ابزارها، ایمن نبودن محیط کار و ضعف در سیستم‌ها از مهمترین عوامل ضعف سازمانی در بروز حوادثهستند.

مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی دانشگاه شهید بهشتی که در جمع روسای بازرسی و ایمنی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی صحبت می کرد مدیریت صحیح را که باعثعدم ایجاد ترس و استرس و تحریک کارکنان به انجام اعمال خطرناک شود را از مهمترین راه کارهای مقابله با بروز حوادثدانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز