خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

همه باید دقت کنیم تا حق مظلومی مورد تضییع قرار نگیرد

کد خبر : ۲۵۵۲۹۳

اگر قاضی حق را در نظر بگیرد مسلماً خداوند یارویاور او خواهد بود وگرنه مورد غضب الهی قرار خواهد گرفت.

جلسه هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه مورخ ۵/۱۲ / ۹۳به ریاست حضرت حجه الاسلام و المسلمین کریمی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، الاسلام و المسلمین کریمی در این مراسم گفت: زاد روز میلاد با سعادت پیام آور کربلا حضرت زینب کبری(س) دخت گرامی امیرالمومنین(ع) و فاطمه(س) راکه روز پرستار نیز نامگذاری شده را به تمام کسانی که عاشق آل الله هستند تبریک و تهنیت می گوئیم.

رئیس هیات عمومی دیوان عالی در بخش دیگری از صحبت هایش به ذکر قسمتی از فرمایش حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی پرداخته و عنوان کرد: ولیس شیءٌ ادعی الی تغییر نعمه الله و تعجیل نقمته من اقامه علی ظلم، فان الله سمیع دعوه المصطهدین و هو للظالمین بالمرصاد و هیچ چیز چون بنیاد ستم نهادن، نعمت خدا را دگرگون ندارد و کیفر او را نزدیک نیارد که خدا شنوای دعای ستمدیدگان است و در کمین ستمکاران. و منظور حضرت این است در آثار دنیایی و آثار اخروی هیچ کاری و عملی بالاتر از ظلم به مظلوم نیست و کسی حق مظلومی را ضایع کند تنها با خداوند طرف است و یقیناً از طرف خداوند مورد بازخواست و انتقام قرار خواهد گرفت.

کریمی خاطرنشان کرد: لذا تاکیداً عرض می کنم همه باید مواظبت کنیم تا خدای نکرده عمداً یا سهواً حق کسی و حق مظلومی مورد تضییع قرار نگیرد چون سرکار ما با این گونه مسائل می باشد و خدای نکرده توجه قاضی به کسانی نباشد که دستی به این و آن دارند و سفارش می آورند و اما عده ایی که هیچ کس را ندارند مورد غفلت قرار گیرند که اگر قاضی حق را در نظر بگیرد مسلماً خداوند یارویاور او خواهد بود وگرنه مورد غضب الهی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز