خبرگزاری کار ایران

در پی انتشار یک مصاحبه صورت گرفت؛

پاسخ صداوسیما به انتشار یک خبر + پاسخ ایلنا

کد خبر : ۲۵۳۱۸۳

دوستان صداوسیما با آن قابلیتی مثال‌زدنی که صدای تماشاگران فوتبال داخلی را حذف می‌کنند یا مسابقات فوتبال خارجی را با سانسور پخش کنند یا می‌توانند پخش زنده مسابقات والیبال را پیش از پخش سانسور کنند٬ چگونه در سانسور صدا و تصویر توهین به آیت‌الله هاشمی این قابلیت را از دست داده‌اند و آن را اتفاقی ناگهانی ذکر کرده‌اند.

در پی درج مصاحبه‌ای از خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ٬ صدا و سیما با ارسال جوابیه‌ای به این خبر پاسخ داد.

به گزارش ایلنا٬ متن این جوابیه به شرح زیر است:

روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه در گفت‌وگوی خبرگزاری ایلنا با آقای ابوالقاسم رئوفیان یکی از فعالان سیاسی، ایشان بی‌پروا مطلبی را به رئیس سازمان صداوسیما نسبت داده‌اند که به دور از ادب و کنش سیاسی است.

در ارتباط با موضوع ذکر شده توسط ایشان که ظاهراً آن را بر مبنای مطالب کذب انتشار یافته در برخی شبکه‌های موبایلی دریافت کرده‌اند، لازم به ذکر است، فیلمی که نام برده‌اند، گزارش کوتاهی بوده که در سال ۱۳۹۰ در برنامه زنده شبکه تهران و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی پخش شده بود و در ایام دهه فجر امسال این برنامه از هیچ‌یک از شبکه‌های سیما پخش نشده است.

مستندات مربوط به گزارش مذکور نیز در پایگاه‌های خبری موجود است که می‌توانند به آن مراجعه کرده و اطلاعات ناقص خود را کامل کنند.

نکته قابل تأمل در گفت‌و‌گوی وی با خبرگزاری ایلنا در این است که این فعال سیاسی چرا بدون هیچگونه بررسی و تأملی نسبت به اصل موضوع به خود اجازه می‌دهد چنین بی‌پروا اظهارنظر کند، ضمن آنکه فرا‌تر از آن و با فرافکنی و حاشیه‌پردازی عجیب تصورات جناحی خود را به گستره‌ای از مسئولان نسبت دهد.

بر مبنای منطق و اصول اخلاقی، از نامبرده انتظار می‌رود نسبت به تکذیب ادعای مطرح شده خود اقدام نمایند. در غیر این‌صورت ادعا‌های غیرمنطقی ایشان به عنوان مصداقی از فتنه‌گری محسوب خواهد شد و رسانه ملی پیگیری حقوقی نسبت به این موضوع را حق قانونی خود خواهد دانست.

- - -

معمولا پاسخ جوابیه را در جوف‌‌ همان نامه نمی‌گذارند و جداگانه پاسخی می‌دهند. اما ذکر نکته‌ای به دوستان رسانه ملی خالی از فایده نیست؛ در جوابیه صدا و سیما٬ آمده «آن برنامه گزارش کوتاهی بود که در سال ۱۳۹۰ در برنامه زنده شبکه تهران و در جریان انتخابات مجلس٬ پخش شده بود و در ایام دهه فجر امسال این برنامه از هیچ‌یک از شبکه‌های سیما پخش نشده است.»

این سوال به ذهن می‌آید که گویا اهمیتی دارد تاریخ اهانت به فردی در چه تاریخی باشد؟

نکته دیگر اینکه صدا و سیما مجموعه‌ای حقوقی است و نه حقیقی٬ اگر هم نقدی به رفتار و عملکرد این رسانه وارد شده٬ نه به فردی خاص٬ که به مجموعه‌ای حقوقی است که بار رسانه ملی را بر خود می‌کشد.

پخش مجدد این تصویر در برهه زمانی ۲۲ بهمن این سوال را به ذهن متبادر می‌کرد که منبع پخش مجدد این تصاویر از کجا بوده است. جوابیه صدا و سیما پخش تصویر را سال ۹۰ ذکر کرده که در صورت درست بودن این فرض٬ ایلنا به خاطر آورده شدن بحثی مرتبط با مدیریت جدید٬ از آقای سرافراز عذرخواهی می‌کند. با این حال این موضوع نافی آن مسئله نیست که چنین تصویری از صدا و سیما پخش شده است. کما آنکه این بحثبه قوه قضاییه نیز رسید و سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری خود به این موضوع اشاره کرده بود و گفت بود هرچند تصویر مربوط به گذشته بوده٬ اما قبح مسئله همچنان وجود داشته و این اتفاق را مورد تایید دستگاه قضا ندانسته بود.

نکته قابل تامل آنجاست که دوستان صداوسیما با آن قابلیتی مثال‌زدنی که می‌توانند صدای تماشاگران مسابقه فوتبال داخلی را حذف کنند یا در سانسور تصاویر مسابقات فوتبال خارجی که هر شب از تلویزیون پخش می‌شود٬ اینهمه دقت به خرج می‌دهد یا می‌توانند تصاویر مربوط به پخش زنده مسابقات والیبال را پیش از پخش سانسور کنند و ده‌ها مورد مشابه دیگر٬ چگونه در سانسور صدا و تصویر توهین به آیت‌الله هاشمی این قابلیت را از دست داده‌اند و آن را اتفاقی ناگهانی ذکر کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز