خبرگزاری کار ایران

پورنجاتی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای ائتلاف با اصولگرایان فرش قرمز پهن نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۳۱

اصلاح‌طلبان بسیار شفاف و روشن در مواضع‌شان وارد می‌شوند و البته این ورود ممکن است هم‌پوشانی‌هایی هم با دیگر جریان‌ها داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نه امروز و نه هیچ موقع دیگری از طریق معاملات سیاسی و برخوردهای شبه‌دلالی سیاسی وارد عرصه قدرت نمی‌شوند.

احمد پورنجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر یکی از سران اصولگرا مبنی بر اینکه با اصولگرایان تندرو ائتلاف می‌کنیم اما با اصلاح‌طلبان هرگز٬ گفت: به سهم خود٬ و به عنوان یک شهروند که البته کم و بیش در عرصه سیاست حضوری دارم از آقای باهنر تشکر می‌کنم زیرا حداقل در این مرتبه بسیاری از متدها و روش‌های بازی در چند نقش را مورد استفاده قرار ندادند.

وی ادامه داد: نتیجه قابل درک از سخنان آقای باهنر٬ اعتراف ضمنی و قابل فهم به شکاف جبهه اصولگرایی است٬ که به رغم برخی اظهارات متناقض که گاه برای فاصله‌گذاری میان مواضع جبهه اصولگرا با عملکرد و کارنامه آنچنانی دوره حاکمیتی یکپارچه‌شان در ده سال اخیر ابراز می‌کنند، یک نفر در جریان اصولگرا و در موقعیت آقای باهنر٬ برای نخستین بار می‌گوید ما همه یکی هستیم و اگرچه ممکن است اختلافات جزئی تاکتیکی داشته باشیم اما از منتهاالیه جریان عاقل‌تر و واقع‌نگرتر اصولگرا تا طیف تندرو و افراطی این جبهه همگی یکی هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح این سوال که آیا همه اصولگرایان چنین نگرشی را قبول دارند٬ اظهار داشت: باید منتظر بود چهره‌های شاخص اصولگرا که در دو سال اخیر سعی کردند دامان خود را از آنچه در دوران جریان یکدست اصولگرایی در ده سال اخیر با حمایت اصولگرایان انجام داد، منزه نگه دارد٬ نسبت به این سخنان موضع‌گیری و مرزبندی کند.

پورنجاتی با بیان اینکه سخنان باهنر این شائبه را ایجاد می‌کند که گویا اصلاح‌طلبان برای ائتلاف با اصولگرایان فرض قرمز پهن کرده‌اند، تصریح کرد: هرگز سخنی از ائتلاف با این افراد مطرح نشده و هرگز هم چنین نخواهد شد. بنابراین نباید افکارعمومی را فراموشکار تلقی کنیم و نباید هم دست پیش گرفت تا پس بیفتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم افزود: آقایان برای چاره‌سازی شکاف‌های عمیق جریان اصولگرا٬ باید همانند دوم خرداد به این فکر کنند که مشکل چنددستگی و فروپاشی‌شان چیست؟

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان نه امروز و نه هیچ زمان دیگری از طریق معاملات سیاسی و برخوردهای شبه‌دلالی سیاسی وارد عرصه قدرت نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بسیار شفاف و روشن در مواضع‌شان وارد می‌شوند و البته این ورود ممکن است هم‌پوشانی‌هایی هم با دیگر جریان‌ها داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: فکر می‌کنم در ماه‌های آتی برای اینکه جریان اصیل اصولگرایی که یک واقعیت غیرقابل انکار هستند، محفوظ بماند بهتر است با کارت دیگران بازی نکنند و با اسم اصلاح‌طلبان نرخ خود را در حراج داخلی جبهه خودشان افزایش ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز