خبرگزاری کار ایران

عارف:

انقلاب با سخنان تند چند جوان آسیب نمی‌بیند / رئیس‌جمهور به تعهداتش در مساله حصر وفادار است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۸۰

دانشگاهیان باید در خصوص مسائلی زیست محیطی مانند ریزگردهای استان خوزستان با ارائه برنامه‌های دراز مدت نقش موثری در حل این گونه معضلات ایفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب با سخنان تند چند جوان آسیب نمی‌بیند، بر ضرورت تبعیت دولت‌مردان از نظرات دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در مسائل راهبردی و چالشی وارد شوند و نقش خود را صرفا در مسائل جزئی نبینند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به نقش مردم این شهر در پیروزی انقلاب، گفت: استان گلستان یک ایران کوچک است و با برخورداری از منابع طبیعی مهم می‌تواند منطقه استراتژیک برای کشور محسوب شود.

وی با اشاره به موقعیت منابع طبیعی کشور، به وضعیت ریزگردهای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان باید در خصوص مسائلی زیست محیطی مانند ریزگردهای استان خوزستان با ارائه برنامه‌های دراز مدت نقش موثری در حل این گونه معضلات ایفا کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاسف‌بار دانستن وضعیت استان خوزستان به جهت ریزگرد‌ها، گفت: انتظار از دانشگاهیان است که در مسائل راهبردی و چالشی ورود پیدا کنند و تمام هدف خود را مسائل ریز و جزئی قرار ندهند.

عارف تاکید کرد: دولتمردان موظفند نظرات علمی دانشگاهیان را عملی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب نسبت به وضعیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از نحوه برخورد مسئولان دانشگاه‌ها با این موضوع انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئله کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها جدی گرفته نشده است و آستانه تحمل برخی از مسئولان آنچنان پایین است که با انتقاد چند جوان می‌گویند انقلاب آسیب دیده است، آیا واقعا با انتقاد چند جوان انقلاب اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی آسیب می‌بیند؟

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطر نشان کرد: مردم در ۲۲ بهمن امسال علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها و کمبود‌ها با‌‌ همان روحیه اول انقلاب در راهپیمایی شرکت کردند و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تقدیر از تلاشهای وزیر امور خارجه، دکتر ظریف را فردی توانا، متعهد و باهوش دانست و بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین درخصوص محکومیت محمدرضا رحیمی با اظهار تاسف از اینکه معاون اول رئیس جمهور دولت قبل به چنین اتهامی محکوم شده است از اینکه قبح رشوه دادن و گرفتن در کشور ریخته شده است به شدت انتقاد کرد.

فرازهای مهم اظهارت عارف در پی می‌آید:

مسئولیت و جایگاه دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور حایز اهمیت است. دانشجو و دانشگاه در همه صحنه‌ها پیش تاز بوده است و باید این پیشتازی و مرجعیت اجتماعی خود را حفظ کنند.

دانشجو نمی‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را کنار بگذارد.

دولت تدبیر و امید برای پاسخ به مطالبات مردم و تحقق شعارهای خودش نیاز به دانشگاه و مشارکت دانشگاه دارد.

نقد مشفقانه عملکرد دولت و راهنمایی و توصیه به دولت برای پیشرفت و تعالی یک ضرورت است.

شرایط منطقه و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه ایجاب می‌کند که دانشگاه و دانشجویان با جامعیت بیشتری تحولات منطقه را دنبال کنند.

در خلق حماسه حضور مردم، دانشگاه و دانشجو باید همواره پیشتاز باشد و در ایجاد حماسه‌های مختلف سیاسی - اجتماعی نقش‌آفرین باشند.

باید تلاش شود تا دانشگاه از نظر اداره و مدیریت در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. حاکمیت قانون هیات امنا بر دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه نیاز به نشاط دارد. دانشجو باید با انگیزه و با نشاط و با درک شرایط و مسئولیت پذیری ادامه تحصیل دهند.

نباید به دلایل جزئی و واهی در امور دانشگاه‌ها دخالت کرد.

عده‌ای که دانشگاه را نمی‌شاند و خود در دانشگاه حضور نداشتند نگاه قیم مابانه به دانشگاه دارند و می‌خواهند فضای امنیتی که در گذشته در دانشگاه وجود داشت ادامه پیدا کند.

به تشکل‌های باسابقه دانشگاهی مثل انجمن‌های اسلامی دانشجویان هنوز مجوز فعالیت نمی‌دهند.

رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مطمئنا در حل مساله حصر به تعهداتش وفادار است ولی اینگونه مسائل باید در یک فضای آرام و با ضوابط قانونی خود دنبال شود.

دکتر ظریف را از زمان دانشجویی می‌شناسم. الان فردی در راس دستگاه دیپلماسی کشور است که انسانی متعهد، توانا و باهوش است و مطمئنا منافع ملی سرلوحه فعالیت‌های دکتر ظریف است. آقای ظریف به خوبی سیاست‌های غرب را می‌شناسد و باید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کرد.

ایران به دنبال استفاده غیر صلح آمیز از فناوری هسته‌ای نیست. باید دنبال لغو تحریم‌ها باشیم و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این راستا فعالیت می‌کنند. بخشی از دنیا که خود را به خواب زدند باید از حالت خواب‌زدگی بیرون بیایند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حق و حوق قانوینی خود کوتاه نمی‌آید.

در انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدم که اگر من و آقای روحانی هر دو در صحنه باشیم شکست می‌خوریم. شب انصراف از انتخابات به خدا توکل کردم و گفتم باید تصمیمی بگیرم که به نفع کشورم است. در انصراف اگر هوای نفس نباشد ارزشمند است.

در مورد محکومیت معاون اول سابق رئیس جمهور باید اولا اظهار تاسف کنم از این اتفاقی که افتاد ثانیا از قوه قضایه تشکر می‌کنم که اقتدار نظام را در برخورد با فساد اقتصادی نشان داد. اگر در دهه ۶۰ که فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی صادر شد با جدیت دنبال می‌شد اینگونه اتفاقات در کشور نمی‌افتاد. صدور این حکم هشداری است برای همه دست اندرکاران که مقابله با فساد را جز اولویت‌های خود قرار دهند.

نباید قبح رشوه ریخته شود. متاسفانه زیر میزی به رو میزی تبدیل شده است. دستگاه‌های نظارتی اغلب نگاه مچ‌گیرانه دارند تا سیاست پیشگیرانه. باید با عوامل فساد بصورت قاطع برخورد شود.

اگر رئیس جمهور بودم سیاستم ادمه برنامه‌های دولت اصلاحت بود. آقای روحانی برنامه شفاف و روشنی دارد و بر اساس برنامه‌های خود پیش می‌رود و باید بدون هیچگونه چشم داشتی به دولت کمک کرد.

محور برنامه‌هایم و برنامه‌های بنیاد امید ایرانیان جوانان و زنان هستند و در انتخابات پویش امید فعالیت چشمگیری داشت و اکنون هم جوانان باید میدان‌دار باشند. جوان البته باید احترام بزرگتر‌ها را نگه دارند و از تجربیات نسل اول استفاده کنند.

ذات اصلاح طلبی استمرار است.

ما در انتخابات مجلس می‌آییم.

نباید رفتار انفعالی در انتخابات داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز