خبرگزاری کار ایران

عطریانفر در گفت‌وگو با ایلنا:

نقدهای جبهه پایداری به دولت دور از انصاف است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۴۸

ملاک داوری در شیوه نقد نسبت به دولت کنونی و دفاع از گفتمان دولت قبلی٬ رفتار منصفانه، عاقلانه و واقع‌بینانه است که امروز از سوی طرفداران دولت آقای احمدی‌نژاد مشاهده نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: نقدهای‌ طرفداران دولت قبل و به خصوص جبهه پایداری٬ نسبت به دولت یازدهم٬ از عقلانیت، واقع‌بینی و انصاف فاصله زیادی دارد.

محمد عطریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آسیب‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند، گفت: عمده‌ترین عامل انحطاط و انحراف از موازین انقلاب اسلامی٬ تندروی است.

وی با بیان اینکه تندروی٬ فاصله گرفتن از اعتدال و تفسیر واقع‌بینانه از اصول اولیه انقلاب و خطوطی است که امام در تشکیل نظام سیاسی بنا گذاشت، گفت: فاصله گرفتن از مبانی امام در هر موضوع احتمال‌پذیر است٬ مثلا فاصله گرفتن از خطوط اصلی نظام که ذیل نام اسلامیت و جمهوریت تعریف شده است.

عطریانفر ادامه داد: در واقع اگر از موازین اعتقادی و دینی‌ خودمان در انقلاب٬ با قرائتی که امام از اسلام و انقلاب ارائه کردند٬ فاصله بگیریم عملاً به محوری‌ترین ستون نظام سیاسی مبتنی بر انقلاب ضربه زده‌ایم٬ همچنین اگر از تفسیری که امام از جمهوریت و نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان در نظام سیاسی ارائه کردند٬ فاصله بگیریم و برای رای مردم ارزشی قائل نشویم٬ به رکن دوم نظام خدشه وارد کرده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تلاش تندروها برای تخریب دولت تدبیر و امید تصریح کرد: به طور طبیعی دولتی که دیگر در قدرت نیست هوادارانش از دو منظر در برابر شرایط جدید ایستادگی می‌کنند؛ اولاً سعی می‌کنند قدرت دولت مطلوب خود را تقدیس کنند و عملکرد آن دولت را در همه ابعاد مشروع جلوه بدهند. محور دوم نیز این است که آن هواداران به نقد و اعتراض به عملکرد دولت جدید می‌پردازد.

عطریانفر ادامه داد: این روش نقد نسبت به گفتمان جدید و صیانت و دفاع از گفتمان دولت پیشین یک اصل پذیرفته ‌شده٬ اما آن چیزی که ملاک داوری ما در شیوه نقد نسبت به دولت مستقر و دفاع از گفتمان قبلی است٬ رفتار منصفانه، عاقلانه و واقع‌بینانه است که امروز از سوی طرفداران دولت آقای احمدی‌نژاد مشاهده نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه طرفداران دولت قبل و به خصوص جبهه پایداری نقدهای‌شان نسبت به دولت یازدهم از عقلانیت، واقع‌بینی و انصاف فاصله زیادی دارد، خاطرنشان کرد: طبعاً عملکرد حامیان دولت قبل٬ در دفاع از دولت پیشین یا نقد دولت آقای روحانی مقبول نظر مردم و قضاوت عقلای قم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه دولت در برابر نقدها و تخریب‌ها چیست٬ ابراز داشت: وظیفه اصلی دولت مستقر٬ موضع‌گیری در برابر نقد غیرمنصفانه، غیرواقع‌بینانه و غیرعاقلانه حامیان دولت پیشین نیست٬ بلکه وظیفه مقابله با این حضرات برعهده مسئولان مرتبط در نهادهای داوری از قبیل دستگاه‌های قضایی یا شخصیت‌های موثر ملی که مورد اقبال جمع گسترده مردم هستند یا حامیان دولت که در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی فعالیت می‌کنند، است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: البته در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ای که چه‌بسا رفتار تند مخالفان منافع مردم را در خطر قرار می‌دهد مسئولان مرتبط در دولت باید با رعایت انصاف و رفتاری غیرخشن و از سر دلسوزی نقد مخالفان را مورد نقد قرار دهند. به خصوص آنکه دولت فعلی با استقرار بر نهادهای ذی‌ربط اطلاعات گسترده و دقیقی از عملکرد گذشتگان در اختیار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز