خبرگزاری کار ایران

بروجردی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن:

آمریکا بداند یک ملت پشت مذاکرات ایستاده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۲۰۳

فکر می‌کنم فرمایشات مقام معظم رهبری یک نقشه راه دقیقی برای ادامه کار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود. بنابراین تکلیف امروز کاملا شفاف، روشن و مشخص است.

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد در خصوص روند به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تعلل کند، باید بداند که پشت این مذاکرات تنها تیم مذاکره کننده نیست بلکه تمام ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاالدین بروجردی امروز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران درباره روند مذاکرات و با توجه به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: فکر می‌کنم فرمایشات مقام معظم رهبری یک نقشه راه دقیقی برای ادامه کار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود. بنابراین تکلیف امروز کاملا شفاف، روشن و مشخص است.

وی ادامه داد: هدف آمریکا این بود که در مرحله اول یک توافق کلی را رقم بزند و بعد هم بقیه مسائلی که اکثراً مربوط به تحریم است را مشمول گذشت زمان کند و به آن عمل نکند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این توطئه آمریکا با فرمایشات مقام معظم رهبری نقش بر آب شد و امروز تکلیف کاملا روشن و شفاف است. طبق قانون اساسی سیاستگذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران با شخص مقام معظم رهبری است و ایشان با صراحت کامل مطرح فرمودند که ما اولاً توافق خوب را قبول داریم و دوماً توافق بد را قبول نداریم و دو مرحله‌ای شدن آن را نیز نمی‌پذیریم.

وی اذعان داشت: بنابراین تکلیف آمریکایی‌ها مشخص است و گزینه دیگری ندارند جز اینکه اگر برای آنها توافق مهم است براساس این اصول و این چارچوب با تیم مذاکره‌کننده توافق کنند اگر هم آنها واقعاً به جمع‌بندی برسند و پایان مذاکرات را بخواهند شکست اعلام کنند، بدون تردید به ضرر آمریکا است زیرا ما بر پایه اقتصاد مقاومتی و راهکارهای دیگری که در نظر گرفته شده قطعاً تحریم را مدیریت خواهیم کرد.

بروجردی خاطرنشان کرد: آمریکا ادعا دارد که حرکت شتابنده ایران را در مجله هسته‌ای کنترل کرده‌ است و توانسته‌اند که جلوگیری کنند اما در صورت معلق نگاه داشتن مذاکرات از طرف آنها، براساس مصوبه‌ای که هفته گذشته مجلس همه چیز بدون تردید در چنین شرایطی به خانه اول برمی‌گردد.

وی بیان داشت: توافق ژنو اگر به صورت موقت، معلق شد یا کاهش پیدا کرد به علت اینکه ما هیچ حرکتی را متوقف نکرده‌ایم بنابراین همه چیز با شتاب بیشتری به خانه اول بازخواهد گشت و در چنین شرایطی هم قطعاً بازنده آمریکایی‌ها خواهند بود و ما ضرر نخواهیم کرد.

بروجردی درباره راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور فوق‌العاده مردم لبیکی بود به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیش از هر سال تراکم جمعیت را بیشتر از سال گذشته می‌بینیم. اگر به جای این باران برف هم می‌آمد تاثیری بر حضور گسترده مردم قطعاً نداشت.

وی ادامه داد: ‌ آمریکایی‌ها نیز توسط صدها خبرنگار و رسانه‌ای که در اینجا دارند و به این مراسم آمده‌اند و هم از طریق ماهواره اطلاعات را دریافت می‌کنند و می‌بینند که چه حرکت عظیمی را ملت ایران رقم زد و طرف حساب آنها فقط تیم مذاکره‌کننده نیست بلکه همه ملت ایران است که پشتوانه همه نظام است و همه نیز مطیع فرماندهی مقام فرماندهی کل قوا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز