خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت پیروزی انقلاب مطرح کرد:

نقش اصلاح‌طلبان در برهه‌های انقلاب انکار ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۳۲

اصلاح طلبان توانستند وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده و رشد اقتصادی تا بالای ۸ درصد و کاهش تورم به زیر ۱۵ درصد از دستاوردهای این دوره است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای که به مناسبت سی وششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: اصلاح طلبان نه از انقلاب و نظام حذف شدنی هستند و نه دچار استحاله و تغییر هویت می‌شوند.

در این بیانیه یادآوری شد: نقش اصلاح طلبان در انقلاب، دفاع مقدس و در همه برهه‌ها انکار ناپذیر است بویژه این نقش در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی برجسته‌تر می‌شود که علیرغم کارشکنی‌ها با درآمد ارزی بسیار پایین تری نسبت به دوره‌های بعدی توانست وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد و رشد اقتصادی تا بالای ۸ درصد و کاهش تورم به زیر ۱۵ درصد از دستاوردهای این دوره است.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت سی وششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور اوج مبارزات مستمر ملت ایران و رشادت و فداکاری فرزندان این مرز و بوم طی بیش از یکصد سال اخیر در برابر استبداد داخلی و دشمنان خارجی است که قبلا در جنبش مشروطیت و نهضت ملی و قیام ۱۵ خرداد نمود پیدا کرده بود.

مردم در این مرحله برای تحقق آرمانهای الهی، اسلامی و انسانی و کسب استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بهای سنگینی پرداخته و در برابر خشونت و حبس‌ها و حصر‌ها و تبعید‌ها ایستادگی شایانی نموده و ثمره آن با رهبری‌های خردمندانه و شجاعانه امام خمینی(ره)، سقوط رژیم مستبد و آزادی ستیز و متکی به زور و سرنیزه و حمایت خارجی بود و آغازگر راهی پر فراز و نشیب و طولانی که ملت گام به گام باید طی نماید تا بر موانع آزادی و پیشرفت و توسعه همه جانبه اعم از موانع داخلی، فرهنگ استبدادی و توطئه گروه‌های سرسپرده و دشمنان خارجی غلبه نماید.

اینک در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب، ضمن گرامیداشت خاطره شهیدان و امام شهیدان و ادای احترام به همه مبارزان و مجاهدان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مواردی را به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانیم:

۱) مهم‌ترین ویژگی انقلاب، اسلامی مردمی بودن آنست که در جمهوریت و اسلامیت نظام برآمده از آن تبلور می‌یابد. در قرائت بنیانگذار نظام حضرت امام(ره)، مردم دارای کرامت، آزادی و حق تعیین سرنوشت خویش‌اند و همه ارکان نظام از جمله رهبری با رأی و اراده مردم انتخاب و شکل می‌گیرد. حفظ و تحقق نقش و تأثیرگذاری مردم و رعایت حقوق همه ایرانیان از مذاهب و اقوام گوناگون لازمه تداوم مسیر صحیح انقلاب می‌باشد.

۲) پس از پیروزی ۲۲ بهمن توطئه‌ها و کارشکنی‌های وسیعی از داخل و خارج علیه انقلاب صورت گرفت که اوج آن، جنگ تحمیلی صدام با حمایت قدرت‌های خارجی بود.

عوامل مهمی که مسیر انقلاب را هموار و توطئه‌ها را خنثی کردوحدت و همدلی و حضور همه جانبه ملت و اعتماد و ایمان راسخ‌شان به اسلام و رهبری و مسئولین نظامدر آن دوران، بود و در نتیجه علیرغم خواب‌های پریشانی که برای تجزیه و تصرف بخش‌هایی از خاک ایران دیده بودند حتی یک وجب از سرزمین کشورمان از دست نرفت. برای تحقق آرمان‌ها و رسیدن به وضعیت مطلوب باید با پرهیز از هرگونه انحصار طلبی و استبداد فردی و گروهی زمینه وحدت و همدلی را با برسمیت شناختن تنوع و تکثر و چند صدایی فراهم کرد.

۳) اصلاح‌طلبی در ذات انقلاب و تضمین کنندهٔ استمرار آن و جلوگیری از انحرافات و کجروی‌ها و قانون شکنی‌هاست، فقه پویا و اجتهاد مستمر و در برگیرنده عنصر زمان و مکان که در سیره امام راحل مورد تأکید بود خود بسترساز حرکات اصلاحی در مسیر انقلاب است. اصلاح طلبان نه از انقلاب و نظام حذف شدنی هستند و نه دچار استحاله و تغییر هویت می‌شوند.

نقش اصلاح طلبان در انقلاب، دفاع مقدس و در همه برهه‌ها انکار ناپذیر است بویژه این نقش در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی برجسته‌تر می‌شود که علیرغم کارشکنی‌ها با درآمد ارزی بسیار پایین تری نسبت به دوره‌های بعدی توانست وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد و رشد اقتصادی تا بالای ۸ درصد و کاهش تورم به زیر ۱۵ درصد از دستاوردهای این دوره است.

سرمایه گذاری‌های عظیمی در این دوره در بخش‌های مختلف نفت و پتروشیمی و سایر صنایع انجام شد که اگر ادامه می‌یافت امروز کشور در شرایط مناسبتری قرار داشت.

اصلاح طلبان مخالف هرگونه انحصار طلبی و تفسیر به رأی انقلاب و ارزش‌های آن به نفع جریانات خاص و تفاسیر اقتدارگرایانه از قانون اساسی و نیز مخالف رانت خواری و اتلاف منابع و ثروت‌های ملی می‌باشند و قائل به رقابت سالم و سازنده در صحنه سیاسی کشور ضمن برسمیت شناختن رقبای اصوگرا و سایرین هستند.

۴) پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور و رفع تنگناهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و نیز موفقیت در مذاکرات خارجی و صحنه‌های بین المللی مستلزم انسجام همگانی و عزم ملی و حضور همدلانه آحاد مردم در تمامی صحنه‌ها و پر کردن شکاف‌ها و رفع کدورت هاست.

در همین ارتباط از دولت محترم و بویژه شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری انتظار می‌رود در پاسخ به مطالبات اکثریت ملت و وعده‌ها و میثاق حین انتخابات و پس از آن، در مورد رفع حصر و حبس زندانیان سیاسی اهتمام بیشتری داشته و با تدابیر خود ضمن هماهنگی با سایر ارکان نظام این مشکل را مرتفع نمایند.

۵) اقتصاد و معیشت مردم و زدودن فقر و محرومیت و بی‌عدالتی از چهره کشور دغدغه همه مسئولان نظام و دلسوزان کشور و بویژه اصلاح طلبان بوده و می‌باشد.

تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اقدام مسئولانه در جهت ایجاد اشتغال مولد و رونقکسب و کار است و خوشبختانه دولت یازدهم با وجود تحریم‌های ظالمانه و کاهش شدید قیمت نفت در این مسیر گامهایی ارزنده بویژه در کنترل تورم برداشته است که امید است با عزم ملی تمام ارکان نظام شاهد بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم باشیم.

۶) در شرایطی که دولت جناب آقای دکتر روحانی که برآمده از آراء اکثریت مردم در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ می‌باشد عزم حل مشکل برنامه هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی و رفع تحریم‌های ظالمانه از کشورمان با حمایت رهبری نظام را دارد و مذاکرات طولانی و پیچیده‌ای با کشورهای ۱ + ۵ در جریان است باید از هرگونه تندروی و رجزخوانی و دلواپسی‌های بی‌مورد، پرهیز و همه دلسوزان کشور و نظام با حمایت از دولت محترم اجازه دهند با تدبیر لازم ضمن حفظ منافع ملی و دستاوردهای هسته‌ای در جهت رفع تحریم‌ها و گشایش امور کشور گام بر دارد.

۷) خطر تحجر و جمود و قشری‌گری که امام راحل(ره) بار‌ها بر آن تاکید و از آن نالیده‌اند امروز به صورت بارزتری جهان اسلام را تهدید می‌کند.

تقابل اسلام مردم سالار و مدافع حقوق و آزادی انسان‌ها و سازگاری با دموکراسی، با اسلام متحجرین و خشونت طلبان و قشریون که خواسته یا ناخواسته مروج ریاکاری، ظاهرسازی، نقاق و فرصت طلبی است؛ بیش از همیشه خودنمایی می‌نماید. بر ما بعنوان طلایه داران انقلابی که متکی به عقلانیت و خرد جمعی و روش اندیشی است، لازم است ضمن دفاع از اسلام رحمانی و رعایت حقوق مدنی و کرامت همه انسان‌ها خط بطلانی بر چهره مخدوش اسلامی که بهانه بدست اسلام هراسان می‌دهد بکشیم و ضمن محکوم نمودن هرگونه اهانت به مقدسات دینی بنام آزادی بیان تاکید نماییم که ارائه چهره وارونه از اسلام خود بزرگ‌ترین اهانت است.

۸) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با جدید بیعت با آرمان‌های بلند انقلاب و حضرت امام(ره)، ایام پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشته واز عموم مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به عنوان یک روز ملی دعوت بعمل می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز