خبرگزاری کار ایران

حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه:

نفس گفت‌و‌گوی هسته‌ای در منظر جهانیان برای ما یک فرصت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۰۲

نفس گفت‌و‌گوهای هسته‌ای در منظر جهانیان برای ما یک فرصت است چون این پیام را برای ملت‌های شیفته انقلاب دارد که انقلاب در اثر تهدید‌ها و تحریم‌ها ضعیف نشده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب یک رژیم ظالمانه را که ریشه در قرون گذشته ایران داشت سرنگون کرد و دور تازه‌ای از تاریخ ملت ایران آغاز شد که متضمن استقلال، آزادی و مردمسالاری اسلامی، عزت و شرف و عظمت ملت ایران بود.

به گزارش ایلنا٬ محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: امام خمینی(ره) به رویکرد دین‌ستیزی که از دوره رنسانس در غرب شروع شده بود پایان داد و عصر بازگشت به دین و معنویت را اعلام کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه مستکبرین شرق و غرب با انقلاب اسلامی اعلام جنگ کردند، بیان داشت: کسانی که در دنیا اندیشه لیبرالیسم، فاشیسم و کمونیسم را نمایندگی می‌کردند در مقابل امام(ره) و ملت ما ایستادند و هر چه خواستند عمل کردند و آنچه نکردند نتوانستند اما نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه روز بروز مجبور به عقب‌نشینی شدند.

وی فروپاشی کمونیسم در جهان را محصول گسترش اندیشه امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: امام(ره) به عصر مبارزه با خدا که دو قرن در اروپا ریشه دوانده بود پایان داد. احیای اسلام حتی به احیاء و بازگشت سایر ادیان به ارزش الهی هم بود. عصر خمینی(ره) عصر بازگشت به معنویت و دین بود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب یک رژیم ظالمانه را که ریشه در قرون گذشته ایران داشت سرنگون کرد و دور تازه‌ای از تاریخ ملت ایران آغاز شد که متضمن استقلال، آزادی و مردمسالاری اسلامی، عزت و شرف و عظمت ملت ایران بود.

وی افزود: پیشرفت‌هایی که ملت ایران در این سه دهه کرده است، در تاریخ یکصد سال اخیر بی‌نظیر است. عزت و اقتدار ملی ایران امروز زبانزد ملت‌های جهان است و به اعتراف ابرقدرت‌ها ایران تأثیرگذار در منطقه و جهان است و بر خلاف اراده ملت ایران آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند کاری بکنند.

حبیبی با اشاره به تداوم خصومت‌های غرب علیه ملت ایران به ویژه آمریکایی‌ها گفت: راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن امسال در حال و هوای دیگری برگزار خواهد شد. ادامه دشمنی‌های آمریکا باعثشده ملت ایران امسال شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس را رسا‌تر از هر سال در سراسر کشور مطرح کنند. اعضاء حزب موتلفه اسلامی در کنار ملت ایران در یوم الله ۲۲ بهمن به خیابان‌ها خواهند آمد و ضمن بیعت مجدد با امام(ره) و رهبری فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین نتایج گفتگوهای هسته‌ای اظهار داشت: نفس گفت‌و‌گوهای هسته‌ای در منظر جهانیان برای ما یک فرصت است چون این پیام را برای ملت‌های شیفته انقلاب دارد که انقلاب در اثر تهدید‌ها و تحریم‌ها نه تنها ضعیف نشده است، بلکه پرقدرت‌‌تر از همیشه به حیات خودادامه می‌دهد.

حبیبی تاکید کرد: مردم دنیا امروز شاهدند که آمریکایی‌ها برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی ایران چه بهانه‌جوئی‌های دارند. آن‌ها ضمن اقرار به پیشرفت‌های ما، از ما می‌خواهند سرعت پیشرفت‌ها را کم کنیم، این خود پیام امیدوار کننده‌ای برای علاقمندان به انقلاب اسلامی دارد. آن‌ها می‌فه‌مند ما یک کشور پیشرفته هستیم و هیچکس قادر به جلوگیری از پیشرفت ملت ایران را نیست.

وی افزود: دو مرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای یک دام است. نباید دولت در این دام گرفتار شود. ما نمی‌توانیم یک بار توافق سیاسی در کلیات کنیم و بعد در جزئیات آن‌ها به بهانه‌جوئی‌های خود ادامه دهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: لغو تحریم‌ها آن هم بطور یک‌جا و در یک زمان باید مطالبه اصلی ما باشد. حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در همه رشته‌های علمی باید از مطالبات بی‌چون و چرای ما باشد. هیچ قدرتی نباید جلوی آن را بگیرد. در مورد ساخت بمب هسته‌ای ما خود مایل به ساخت آن نبوده و نیستیم پس به طور طبیعی توافق حاصل است. دیگر جایی برای بهانه‌جویی دشمن نیست.

وی افزود: اگر بهانه‌جویی‌ها ادامه پیدا کند، هیچ دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد و آمریکا مسئول مستقیم شکست مذاکرات است.

حبیبی خاطر نشان کرد: تجربه دو ‌پهلو نویسی در قرارداد ژنو و نیز توافق در کلیات و اشکال‌تراشی در جزئیات نباید درتوافق نهایی تکرار شود. ملت ایران بدنبال حقوق هسته‌ای خود است و به هیچ وجه از این حق خود کوتاه نمی‌آید. بدیهی است مجلس شورای اسلامی که از نمایندگان مردم تشکیل شده مراقبت لازم را دارد.

وی همچنین در مورد بودجه ۹۴ که به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید، بیان داشت: تسلیم تفریغ بودجه ۹۲ در هفته گذشته به مجلس یک فرصت پدید آمده که بررسی لایحه بودجه ۹۴ از زاویه نگاه تفریغ بودجه ۹۲ صورت گیرد.

حبیبی اظهار داشت: طبق گزارش دیوان محاسبات دولت در سال ۹۲ در ۱۱۶ بند و جزء احکام قانونی بودجه را به طور کامل رعایت نکرده و در ۴۷ بند و جزء اهداف قانون‌گذار را محقق نکرده و در ۴۸ بند و جزء اصولاً فاقد عملکرد می‌باشد.

وی افزود: وقتی دولت در اجرا، عمل به احکام بودجه را تا این حد نادیده می‌گیرد مفهوم آن این است که برای رسیدن به اهداف برنامه و چشم‌انداز توجه لازم به عمل نیامده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ۱۰ هزارمیلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در شرکت دولتی پخش و پالایش نفت بلاوصول مانده است، گفت: دولت فقط با مالیات می‌تواند خزانه را پر کند وقتی یک شرکت دولتی مالیات بر ارزش افزوده را از مردم گرفته اما به خزانه واریز نمی‌کند دولت چگونه می‌خواهد مملکت را اداره کند. آیا عدم توانایی دولت در اخذ مالیات حقه هم به تحریم‌ها ارتباط دارد.

وی افزود: اگر دولت در سال ۹۳ یارانه ثروتمندان را حذف می‌کرد حدود ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصارف بودجه حاصل می‌شد. دولت می‌توانست این مبلغ را مثل خونی به رگ‌های رونق تولید و ایجاد اشتغال تزریق کند و برخی پرداختهای خود را هم پوشش دهد.

حبیبی همچنین در مورد گله مراجع ازعملکرد وزارت ارشاد نیز گفت: دولت باید گله مراجع نسبت به برخی از عملکردهای فرهنگی را جدی بگیرد و پاسخ درستی برای آن داشته باشد.

دبیر کل موتلفه اسلامی در پایان از همه آحاد ملت ایران خواست با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای دیگر در این پیچ تند تاریخی بیافرینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز