خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سابق شورای نگهبان:

ویژگی خاص انقلاب ما دینی بودن آن است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۵۵

مردم ما به دنبال اجرای احکام اسلام بودند، می‌خواستند موازین شرع اجرا شود، حتی این را در شعارهایشان هم اعلام می‌کردند، این باعثشد بعدها در قانون اساسی هم قواعد اسلام را پیاده کنند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان ضمن تاکید بر اینکه وقتی قانون ما اسلامی است پس سیاست ما باید طبق قوانین اسلام باشد، تصریح کرد: نمی‌شود بگوییم نظام ما دینی است اما فقط اعلامی است ولی به اجرای دین کاری نداریم بلکه باید اعمالی باشد.

به گزارش ایلنا، غلامعباس کدخدایی عضو و سخنگوی سابق شورای نگهبان در همایش بازخوانی ۳۶ سال ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط واحد سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، ‌ ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و یاد و خاطره فجرآفرینان اظهار داشت: باتوجه به اینکه در ایام دهه فجر قرار داریم می‌خواهیم در مورد ماهیت انقلاب صحبت کنیم.

این عضوسابق شورای نگهبان ضمن بیان اینکه ما همیشه یک سری مسایل را می‌بینیم مثل فشارها، ظلم‌ها و فسادها که باعثتحول می‌شود، افزود: این عوامل را انقلاب ما هم داشت اما ویژگی خاص انقلاب ما که باعثشد بسیاری از عرصه‌ها موفق باشد دینی بودن است همین پسونداسلامی که ما استفاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم ما به دنبال اجرای احکام اسلام بودند، می‌خواستند موازین شرع اجرا شود، حتی این را در شعارهایشان هم اعلام می‌کردند، این باعثشد بعدها در قانون اساسی هم قواعد اسلام را پیاده کنند این ویژگی را کشورهای دیگر نداشتند حتی کشورهای اسلامی که به صورت جمهوری اسلامی تشکیل شدند، مثل پاکستان و افغانستان در قانون‌هایشان، ملاک اسلامی بودن عمل نمی‌شود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان ضمن تاکید بر اینکه وقتی قانون ما اسلامی است پس سیاست ما باید طبق قوانین اسلام باشد، تصریح کرد: نمی‌شود بگوییم نظام ما دینی است اما فقط اعلامی است ولی به اجرای دین کاری نداریم بلکه باید اعمالی باشد. اگر مجلس شورای اسلامی دینی عمل نکند و بخواهد به مبانی سکولار عمل کند این که دیگر شورای اسلامی نیست، نمی‌شود بگوییم مجلس ما باید مثل مجلس فرانسه یا انگلیس باشد.

وی در توضیح اهمیت جایگاه شورای نگهبان گفت: شورای نگهبانی هست که یک نظارت پیشینی دارد، مصوبات مجلس قبل از لازم‌الاجراشدن باید به نظر فقهای شورای نگهبان برسد این یک نگاه دینی است به ساختارهای ما.

وی درمورد ساختارهای دینی نظام اظهار داشت: حتی شخص اول مملکت، رهبری شرایط خاصی دارد مثلا اینکه باید کارشناس دینی باشد یا اینکه می‌گوییم قضا از شئون ولایت است پس قوه قضائیه تحت نظر رهبری است حتی قوه مجریه هم همینطور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز