خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی:

بیان فحش و توهین به مقدسات آزادی بیان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۲۷

بدون شک ارایه تصویری خشک و انتزاعی از مذهب مهمترین علت عدم گرایش جوانان به مذهب است، لذا باید مذهب را در نزد جوانان جذاب نشان داد.

از مراجع تقلید گفت: بیان فحش، ناسزا و توهین به مقدسات از مصادیق آزادی بیان نیست.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی روز سه شنبه در دیدار با معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در قم با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: هر چند آنها به دنبال توجیه این اقدامات موهن هستند ولی قطعا چنین اقدامی هرگز نمی تواند مصداق بارز آزادی بیان تلقی شود.

وی با بیان اینکه امروز تصویرهای نادرستی از مذهب و بویژه اسلام در جهان انعکاس داده می شود، افزود: باید در ارایه چهره واقعی اسلام از تمامی شرایط و امکانات استفاده کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه جذابیت مذهب برای جوانان امروز کمی نسبت به گذشته کم شده است، افزود: بدون شک ارایه تصویری خشک و انتزاعی از مذهب مهمترین علت عدم گرایش جوانان به مذهب است، لذا باید مذهب را در نزد جوانان جذاب نشان داد.

وی تصریح کرد: برخی تلاش می کنند مذهبی بودن را تنها در داشتن ریش بلند خلاصه کنند، ولی لزوما این امر از علایم مذهبی بودن یک فرد نیست.

این مرجع تقلید آمیختگی مذهب با علم را ضروری عنوان کرد و افزود: بدون شک نسل جوان به مسائل و مباحثعلمی اقبال زیادی نشان می دهند، از این رو باید ضمن تبیین ارتباط مستقیم مذهب با مسائل علمی آنها را به مسائل دینی و مذهبی نیز علاقه مند کرد.

آیت الله موسوی اردبیلی بیان مسائل مذهبی به شیوه جذاب و مخاطب پسند را اقدامی ارزشمند، مبتکرانه و بزرگ توصیف کرد و افزود: برنامه ریزی همه فعالیت ها حول محور مذهب و همچنین تربیت نسلی متدین و پایبند به ارزش های دینی باید در دستور کار متصدیان امر تعلیم و تربیت کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز