خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار نویسندگان ادبیات دفاع مقدس:

انحصار نشر آثار دفاع مقدس موجب کاهش ظرفیت‌های آن خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۰۳

فعالیت‌های ارزشمندی که تاکنون در حوزه ادبیات دفاع مقدس انجام شده٬ بخش کوچکی از نیازمندی‌های جامعه فرهنگی و دوستداران معارف دفاع مقدس را پر کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: ‌ اعتلا و توسعه رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) و جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ناشی از توان نرم نهفته در جوهره دین حنیف اسلام است.

به گزارش ایلنا٬ شمخانی برخی اقدامات هدفمند در زمینه مخدوش نمودن ارزشهای اسلام رحمانی و صفات بی‌نظیر پیامبر اسلام(ص) از سوی رسانه‌های وابسته به نظام سلطه را نیز ناشی از هراس و انفعال نسبت به توان نرم دین مبین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: عظمت و نفوذ معارف اسلام ناب محمدی(ص) تحت تاثیر اقدامات جاهلانه‌ای از این دست قرار نخواهد گرفت.

وی در این دیدار با اشاره به قدرت بسیج‌کنندگی بی نظیر فرهنگ دفاع مقدس بر ضرورت اجتماعی نمودن معارف ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: افسانه سازی و کم توجهی به انعکاس هنرمندانه حقایق دفاع مقدس موجب کاهش الگو پذیری نسل جدید از ارزش‌های این حماسه کم‌نظیر خواهد شد.

شمخانی ادبیات را پایه اصلی و زیرساخت تولید آثار سینمایی، نمایشی، موسیقیایی و سایر تولیدات فرهنگی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های ارزشمندی که تاکنون در حوزه ادبیات دفاع مقدس انجام شده بخش کوچکی از نیازمندی‌های جامعه فرهنگی و دوستداران معارف دفاع مقدس را پر کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین پیش نیازهای اصلی امنیت فرهنگی به عنوان رکن اصلی امنیت فراگیر و پایدار در کشور بر مردمی نمودن عرصه تولید و نشر معارف دفاع مقدس به عنوان ضرورتی غیر قابل اجتناب تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد انحصار در بازتولید و نشر دفاع مقدس که نبردی کاملاً مردمی بوده است موجب کاهش ظرفیت‌های تاثیرگذار آن خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه راهبردی نسبت به تولید و انتشار آثار ادبی دفاع مقدس افزود: مرز گستری فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصیل انقلاب اسلامی بدون توجه به نشر هنرمندانه معارف دفاع مقدس در سطح جهانی تنها در قالب شعارهای غیر قابل تحقق باقی خواهد ماند.

در ادامه این جلسه تعدادی از نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص ضرورت اصلاح برخی رویه های جاری در رسانه های کشور نسبت به انعکاس غیرواقعی معارف دفاع مقدس، توسعه بهره گیری از ادبیات دفاع مقدس در کتابهای درسی و دانشگاهی و حمایت از افزایش تولید آثار ادبی دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان پرداختند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت حمایت از نویسندگان و ناشران، پایه گذاری نهضت ترجمه آثار داستانی دفاع مقدس و ضرورت ایجاد کارگروه‌های تخصصی به منظور رصد آثار فرهنگی دفاع مقدس از سوی شرکت کنندگان تاکید گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز