خبرگزاری کار ایران

سجادی در نشست خبری؛

گام‌های اصولگرایان برای وحدت نهایی نیاز به تکمیل دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۲۰

تجربه نشان داده است هر گاه ما از این دو جامعتین کمک گرفته‌‌ایم در رسیدن به اهداف خودمان موفق بوده‌ایم و نمونه عینی آن مجلس امروز و دو دوره قبل مجلس است و نمونه منفی آن هم انتخابات ریاست جمهوری است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: در مسیر وحدت و انسجام اصول‌گرایان گام‌هایی توسط آقای تقوی برداشته شده است، البته باید بدانیم که این‌ها گام‌های نهایی نیست و نیاز به تکمیل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که امروز صبح در جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، گفت: ابتدا می‌خواهم صحبت‌های خودم را از پیام تاریخی مهم و خلاقانه مقام معظم رهبری که با ادبیات نرم و پرسش‌گرایانه، جوانان غرب و آمریکای شمالی را مخاطب قرار داده است، صحبت کنم.

وی ادامه داد: این پیام علاوه بر جوانان آمریکای شمالی و اروپا، روشنفکران و نخبگان فرهنگی و فکری این مناطق را نیز شامل می‌شود و آنها را دعوت به شیوه شناخت صحیح اسلام و یک متولوژی درست می‌کند.

سجادی اضافه کرد: نخبگان غرب همیشه با مشکل شناخت و عدم دسترسی به منابع صحیح و دست اول مواجه بودند، مقام معظم رهبری آنها را دعوت می‌کنند که برای شناخت اسلام به این منابع به ویژه قرآن رجوع داشته باشند و موضوع کلیدی و ریشه اسلام هراسی را پیدا کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این صحیح نیست که یک حرکت تروریستی گروهی منحرف تسری به همه اسلام و مسلمانان پیدا کند.

سجادی درباره انعکاس پیام مقام معظم رهبری در رسانه‌ها گفت: این پیام در رسانه‌ها انعکاس خاصی داشت. اما مشاهده می‌کنیم در روزنامه ای مثل گاردین که حتی یک ستون به اسم رهبری دارد، حرفی از این پیام به دلایل خاصی زده نشده است.

وی بیان کرد: این پیام یادآور پیام امام به گورباچف است که دولتمردان شوروی از آن استفاده نکردند ولی امروز می‌طلبد، همه نهادهای مسئول با جدیت تمام در راستای اطلاع‌رسانی این پیام به جوانان غرب کوشش کند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: رسانه‌هایی مانند صدا‌وسیما، برخی از سایت‌ها و وزارت‌خارجه باید از تمام ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی این پیام استفاده کنند و جا دارد همه سفارتخانه‌ها در ارتباط‌گیری با جوانان این مناطق فعال شوند. جامعه المصطفی ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

سجادی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: جبهه پیروان از ۱۶ تشکل و حزب تشکیل شده است که در آن از همه صنوف و قشرها حضور دارند و فعالیت آن به فعالیت انتخاباتی محدود نمی‌شود، بلکه جلسات آن مرتب برگزار می‌شود. در این مسیر من سعی می‌کنم مواضع حزب را نسبت به برخی موضوعات مشخص کنم.

وی گفت: در فضای امروز کشور ما معتقد هستیم جبهه پیروان و اصول‌گرایان برای فعال‌تر شدن باید انسجام و هم‌گرایی داشته باشند که این هم‌گرایی موضع اصلی ماست؛ به ویژه اینکه ما اعتقاد داریم اصول‌گرایان زیرساخت‌هایی دارند که در این مسیر آنها را کمک می‌‌کند، این زیرساخت‌ها عبارتند از اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه و گروه‌های مرجع مانند جامعتین و علمای اعلا می‌باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: تجربه نشان داده است هرگاه ما از این دو جامعه کمک گرفته‌‌ایم در رسیدن به اهداف خودمان موفق بوده‌ایم و نمونه عینی آن مجلس امروز و دو دوره قبل مجلس است و نمونه منفی آن هم انتخابات ریاست جمهوری است که کاندیداهای اصول‌گراها هر کدام فکر می‌کردند رای خودشان را دارند در این مسیر ما به انسجام و هماهنگی در راستای موفقیت اعتقاد داریم.

سجادی به جلسات وحدت اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت: گام‌های خوبی توسط آقای تقوی برداشته شده است، البته باید بدانیم که این‌ها گام‌های نهایی نیست و نیاز به تکمیل دارند.

وی درباره کار تبلیغاتی انتخابات مجلس نیز گفت: ما همچنین اعتقاد داریم کار تبلیغاتی در این مسیر بسیار زودهنگام است اما این مانع از آن نیست که ما فعالیت‌های درون گروهی نداشته باشیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره فعالیت‌های درون گروهی این جبهه گفت: ما در این مسیر کارگروهی داربم که در حال جمع‌آوری اطلاعات از حوزه‌های انتخابیه امکان‌سنجی می‌باشد و از اعضای این کمیته می‌توانم به آقای بادامچیان و کوهکن اشاره کنم کار این کارگروه این است که اطلاعات لازم را برای تحلیل ایجاد باور مشترک جمع‌آوری کند.

سجادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حادثه شهادت سردار الله‌دادی اشاره کرد و گفت: شهادت الله‌دادی و جهاد مغنیه یک اشتباه استراتژیک بود که دبیر کل حزب الله به خوبی به این مساله اشاره کرد و هشدار داده است پناهگاه‌های خودشان را آماده کنند و این دو کلمه آرامش آنها را در روزهای اخیر بر هم زده است.

سجادی به بحثنشریه فرانسوی و توهین به پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: ما هم اقدام تروریستی گروه‌هایی مانند داعش را محکوم می‌کنیم و ربطی بین آنها با اسلام نمی‌دانیم بلکه معتقدیم محصول مشترک اسرائیل و آمریکا هستند ولی اعتقاد داریم که به دنبال این مساله مسائلی پیش آمد و نوعی اسلام‌هراسی در جهت جلوگیری از نفوذ اسلام شکل گرفت و گرنه چه دلیلی دارد که آنها بخواهند به پیامبر اسلام توهین کنند. توهین به پیامبر اسلام توهین به همه پیامبران و توهین به ۶ میلیون پیرو دین اسلام در فرانسه است که به خوبی پیروان دین اسلام در سراسر جهان به این مساله واکنش نشان دادند.

وی اضافه کرد: ما این اقدام حساب شده را محکوم و آن را لکه ننگی برای موضوع آزادی می‌دانیم زیرا بی‌اخلاقی و ابتذال را تشویق می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه به بحثمذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده اشاره‌ کرد و گفت: ما نیز اعتقاد داریم مذاکرات هسته‌ای باید با توجه به خطوط اصلی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند، پیش برود و از زحماتی که تا به امروز تیم مذاکره‌کننده کشیده اند، تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این باره چند نکته قابل ذکر است از جمله اینکه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند؛ زیرا از یک سو از اشتیاق به مذاکره صحبت می‌کنند و از طرفی دیگر با لحنی استکباری تهدید می‌کنند. بنابراین ما در مسیر احقاق حقوق‌مان به هیچ وجه به آنها اعتماد نداریم.

سجادی گفت: ‌در مسیر مذاکرات همیشه باید عزت و شان نظام و مردم انقلابی حفظ شود زیرا برای حفظ آن رنج‌های بسیار و خون‌های بسیاری داده شده است. من در این جا نقدی را مطرح می‌کنم که این موضع جبهه پیروان است و نقدی مشفقانه می‌باشد. در شرایطی که به آن شکل به حضرت محمد(ص) توهین شده بود و سیاست‌مداران معلوم الحالی در آن راهپیمایی شرکت داشتند چه ضرورتی داشت وزیر امور خارجه در پاریس حضور و با وزیر امور خارجه امریکا قدم بزند و پیاده‌روی داشته باشند.

وی افزود: این پیاده‌روی و انعکاس تصویر آن در رسانه‌های دنیا چه نتیجه‌ای برای مذاکرات ما می‌توانست داشته باشد.

وی با اشاره به واکنش سخنگوی دولت نسبت به این انتقادات گفت: انتقاد سخنگوی دولت که انسان بسیار محترمی هستند بسیار عجیب و جالب بود زیرا سخن منتقدین را سخیف دانسته بود، این طور صحبت کردن در شان دولت و رئیس‌جمهور نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کارگروه و کمیته انتخاباتی جبهه پیروان امروز در چه مرحله‌ای قرار دارد و کار اصلی آن چیست، گفت: باید ابتدا بگویم کار ویژه این کمیته جمع‌آوری اطلاعات است و امروز هم در مرحله جمع‌آوری اطلاعات قرار دارد ولی حتما به راهبردها و راهکارها نیز توجهی خواهد داشت و مهم‌ترین راهکاری که در دستور کار داریم انسجام و همراهی با همه احزاب خواهر و بردار اصولگرا است.

وی گفت: ما در این مسیر با جامعه روحانیت و مدرسین همیشه ارتباط ارگانیک داشتیم و در زمان آقای عسگراولادی همیشه خدمت آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌رسیدیم مهمترین بحثما همیشه انسجام و هم‌گرایی اصولگرایان بوده با آیت‌الله موحدی‌کرمانی هم ملاقات غیررسمی داشته ایم و در صورت مذاکرات رسمی درباره آن صحبت و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سجادی در ادامه درباره کار این کارگروه گفت: کار کمیته و کارگروه انتخاباتی، انتخاب چهره‌ها برای لیست‌ها نیست، بلکه وظیفه اصلی آن جمع‌آوری اطلاعات لازم است که ما از آن استفاده و در اختیار احزاب و تشکل‌های دیگر برای نوعی امکان‌سنجی قرار می‌دهیم.

سجادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است انتخابات آینده مجلس دو قطبی باشد، گفت: این انتخابات حتما انتخابات پرشوری خواهد بود، اصلاح‌طلبان که فعالیت خود را شروع کرده‌اند ما هم فعالیت‌های خودمان را شروع خواهیم کرد. اما فکر می‌کنم این انتخابات دارای سه ضلع باشد؛ زیرا مستقلینی هم هستند که به این انتخابات ورود خواهند داشت و مشارکت بسیار بالایی را تجربه خواهیم کرد.

وی گفت: اگر اصولگرایان هماهنگی بین خودشان را داشته باشند به نظر می‌رسد مجلس امروز با کمی تغییر تکرار شود که شرط آن هم همان انسجام و وحدت اصول‌گرایی است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد انتقاد از سخنگوی دولت در خصوص موضوع هسته‌ای گفت: به نظر من از این دولت و رئیس‌جمهور آن که یکی از چهره‌های درخشان انقلاب است، انتظار نمی‌رود وزیر‌خارجه آن کاری مانند قدم زدن که فایده‌ای برای مذاکرات ندارد، انجام دهد.

وی گفت: طرف‌های غربی به علت آنکه رسانه‌های بسیاری در دست دارند این موضوعات را به نفع خودشان انعکاس می‌دهند با توجه به معلوماتی که در دست است این نوع حرکت در شان مردم ما نیست و امیدوارم وزیر پاسخ قانع کننده ای نسبت به رفتار خود در مجلس داشته باشد.

سجادی افزود: تا آنجایی که من می‌دانم این نوع رفتار و قدم زدن جزو پروتکل دیپلماتیک نیست بلکه نوعی ابتکار شخصی بوده است که باید حتما نسبت به آن افکارسنجی و تاثیرات آن سنجیده عمل می‌شد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت امروز پایداری‌ها در اردوگاه اصولگرایی گفت: پایداری‌ها به هر حال جزئی از اصولگرایی هستند و امروز فاصله خودشان را نسبت به جریان رئیس‌جمهور قبل مشخص کرده اند و موتلفه با ۵۰ سال سابقه با آنها جلساتی دارد و همین چند روز قبل هم آقای آقا‌تهرانی در جلسه ما حضور پیدا کردند و مسائل خوبی مطرح شد.

وی گفت: ما اشتراکات زیادی با آنها داریم اگر قرار باشد انسجامی صورت بگیرد حتما اتفاق می‌افتد و این ائتلاف دور از ذهن نیست و اصولگرایان دارای منافع مشترک زیادی با هم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز