خبرگزاری کار ایران

بیانیه آشوریان اورمیه در محکومیت توهین به پیامبر(ص):

اقدام خشونت‌آمیز به نام دین٬ انحراف از دین است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۳۲

توهین‌های خود را در راستای دفاع از آزادی بیان عنوان می کنند، آزادی بیانی که تنها بر مبنای دفاع از بیان غربی و ترویج گفتمان هابزی است.

روحانیون - تشکل‌های ملی و مردم آشوری شهرستان اورمیه در بیانیه‌ای اقدامات توهین آمیز نشریه فرانسه نسبت به پامبر اسلام محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

تردیدی نیست که هیچ انسان منطقی و پایبند به اصول انسانی از کشته شدن تعدادی انسان در حادثه حمله به نشریه شارلی ابدو فرانسه حمایت نکرده و آن را محکوم می‌کنند. کشتاری که با کج‌فهمی از اصول دین و ارزش‌های معنونی دین اسلام از سوی عده‌ای منحرف از این ارزش‌ها صورت پذیرفت. ‌‌ همان عده که به نام دین و اصول تحریفی خود از اسلام سال‌هاست که در مناطق مختلف خاورمیانه و آفریقا انسان‌های بیگانه را قتل عام می‌کنند و عبادت‌گاه‌های آن‌ها را تخریب می‌کنند. ارزش‌های انسانی را لگدمال کرده و درصدد ارائه تصویری جدید از دین و اعتقادات مذهبی پیروان ادیان ابراهیمی هستند. تصویری که در آن با الهام از گفته هابز انسان‌ها گرگ همدیگر هستند.

اما تاسف‌بار‌تر اینکه تنها چند روز بعد از این حادثه، نشریه مذکور اقدام توهین‌آمیز جدیدی را نسبت به پیامبر گرامی اسلام انجام داد که به مانند توهین‌های قبلی خود آن را در راستای دفاع از آزادی بیان عنوان کرد. آزادی بیانی که تنها بر مبنای دفاع از بیان غربی و ترویج گفتمان هابزی بود. در این آزادی گویا قرار است ارزش‌های انسانی، دینی، اعتقادی و معنوی غیرغریبان به ضد ارزش‌ها تبدیل شوند. پیامبران و بزرگان دینی ادیان مختلف را در مغایرت با نظام سکولار حاکم می‌دانند و درصدد هستند تا در دوران پسا استعماری نظامی با استفاده از قدرت نرم افکار و اندیشه‌های جوامع را زیر سلطه قرار دهند.

روحانیون، تشکل‌های ملی و مردم آشوری شهرستان ارومیه با همراهی دیگر هموطنان آشوری ایران این اقدامات وقیح را محکوم نموده و اعلام می‌داریم که ارزش‌های اجتماعی و اعتقادی انسان‌ها محترم است و توهین به مقدسات دینی و مذهب به معنی نقض حقوق انسانی آنان است. حقوقی که بنیان ادیان ابراهیمی بر آن بنا شده است و معتقدیم تکرار اینگونه توهین‌ها، زیر پا گذاشتن کرامت انسانی است.

اعتقاد داریم هر اقدام خشونت‌آمیز تروریستی به نام دین و به معنای انحراف از دین است و انسان‌ها را به تعامل و همچنان که احترام به همدیگر دعوت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز