خبرگزاری کار ایران

دفاع حزب ندای ایرانیان از علی مطهری؛

فراهانی: اگر جلوی نطق کوچک‌زاده و رسایی هم گرفته شود٬ مخالفت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۲۵

مجلس از این رفتارها ابراز برائت کند / طیف اصولگرای مجلس فارغ از قبول یا رد دیدگاه‌های آقای مطهری لازم بود بر اساس اصول مصرح قانون اساسی که خون‌بهای شهیدان ماست٬ از حق نمایندگان در طرح آزادانه دیدگاه خود دفاع می‌کردند.

دبیرکل ندای ایرانیان تاکید کرد: هجمه‌ها علیه آقای مطهری توسط اقلیتی تندرو بیش از هر چیز دیگری موجب سوءاستفاده رسانه‌های خارجی و وهن مجلس شد.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اتفاقات مجلس در پی نطق علی مطهری گفت: هجمه‌ها علیه آقای مطهری توسط اقلیتی تندرو بیش از هر چیز دیگری موجب سوءاستفاده رسانه‌های حارجی و وهن مجلس شد.

وی ادامه داد: براساس اصول متعدد قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس هر شهروند و انسانی حق ابراز نظر و آزادی بیان دارد که این مسئله به خصوص برای نمایندگان مجلس به رسمیت شناخته شده و نماینده‌ای را نمی‌توان به دلیل نطقش مورد بازخواست و پیگیری قضایی قرار داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قرار بود مجلس عصاره فضایل ملت باشد و امام خمینی(ره) آن را در راس امور می‌دانست، تصریح کرد: چرا باید اقلیتی تندرو نماینده‌ای را هنگام نطق در بیان نظراتش مورد هجوم قرار دهند که به تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شود؟

وی افزود: آیا این مسئله موجب حفظ اقتدار، شان و آبروی نظام و مجلس شد؟ آیا این مسئله برای مجلسی که باید عصاره ملت و الگوی آنها باشد، شایسته بود؟ آیا این رفتار تفرقه‌افکنانه که موجب وحدت‌شکنی هم شد موجب سوء‌استفاده رسانه‌های خارجی نشد؟ چرا باید خبر رفتار معدودی از نمایندگان در عکس‌العمل به نماینده‌ای دیگر آنهم هنگام ایراد نطق و ناتمام گداشتن آن مدت‌ها تیتر خبری رسانه‌های خارجی باشد؟ آیا این است آن تصویر جذاب و دل‌انگیز و پیام فرهنگی آبرومند کشور که به پیش چشم جهانیان به تصویر می‌کشیم؟

فراهانی افزود: حتی طیف اصولگرای مجلس فارغ از قبول یا رد دیدگاه‌های آقای مطهری لازم بود بر اساس اصول مصرح قانون اساسی که خون‌بهای شهیدان ماست٬ از حق نمایندگان در طرح آزادانه دیدگاه خود دفاع می‌کردند و البته پس از نطق ایشان می‌توانستند از همان تریبون پاسخ دهند.

دبیرکل موقت حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان همانطور که در اصول و مرامنامه‌اش آمده به مسائلی نظیر پایبندی به قانون اساسی، آزادی بیان و مردمسالاری و توسعه سیاسی اعتقاد دارد، یادآور شد: حتی اگر عده‌ای زمانی بخواهند مانع از اتمام نطق کسانی چون کوچک‌زاده، ‌رسایی و بذرپاش در مجلس شوند٬ ما در مقابل آنها می‌ایستیم و معتقدیم باید مخالف ما نیز حق ابراز بیان داشته باشد٬ چراکه ما پیروی مولایی هستیم که با وجود آنکه خوارج در مجلس خطبه‌های ایشان را برهم می‌زد٬ مانع از برخورد حذفی با آنها تا هنگامی دست به شمشیر نبرده بودند٬ نشد. ما باید خود را در آیینه علوی ببنیم و رفتار خود را همانند ایشان تنظیم کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه این رفتارهای تفرقه‌افکنانه در هفته وحدت رخ داد و موجب پراکندگی و جدایی دل‌ها شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که مجلس در برابر این رفتار چه واکنشی باید نشان دهد؟ ابراز داشت: ریاست مجلس باید نسبت به این عمل ابراز برائت کند و بگوید که این نوع رفتار مورد تائید مجلس نیست و این حق هر نماینده‌ای است که نظرش را درباره موضوعات مختلف به تمامه بیان کند و اگر مخالفی نیز وجود دارد، آنها هم حق دارند که نظرشان را در پاسخ محترمانه بیان کنند.

فراهانی درباره واکنش افکار عمومی نسبت به این اتفاق نیز گفت: ‌ افکار عمومی با حساسیت٬ اتفاقات رخ داده در مجلس را رصد می‌کند و مردم آگاه، خردمند و عاقل ما رفتارهای این‌چینی را نمی‌پسندند و در انتخابات بعدی کسانی را را انتخاب خواهند کرد که عصاره فضائل ملت باشند و اگر عاملان این رفتار، جبران مافات نکنند و خود را اصلاح‌ نکنند، نهایتاٌ صندوق رای ایشان را اصلاح خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز