خبرگزاری کار ایران

سردار زمانیان خبر داد:

حجم قاچاق در فرودگاه‌های پروازهای خارجی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۵۰

۴۴۹ باند قاچاق را در طی ۹ ماه متلاشی کردیم که اکثر آنها مربوط به پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۹ ماهه اخیر ۴۴۹ باند قاچاق را متلاشی و ۷۵ هزار و ۲۰۰ قاچاقی را دستگیر کرده‌ایم که ۲۱۵ فقره پرونده ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال داشت.

به گزارش ایلنا، سردار فتح‌الله زمانیان رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران به موضوع این همایش اشاره و و اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته توفیقات خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در دو حوزه پیشگیری و مبارزه می‌توان اقدامات ناجا را برشمرد؛ موضوع کنترل مجرمین سابقه‌دار، انبارها و واردکنندگان قاچاق، در حوزه سوخت هم مصرف‌کننده‌ها و هم توزیع‌کننده‌های عمده از جمله مباحثپیش رو در حوزه پیشگیری بود و در حوزه مبارزه نیز طرح‌های عملیاتی سراسری و منطقه‌ای اجرا شد؛ البته تعامل با سازمان‌های دخیل نیز از جمله مواردی بود که انجام پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته در حوزه قانون بحثاجرای قانون را داشتیم که ریسک قاچاق را بالا برد ولی ناجا به جهت برنامه و اهداف اقدامات خود را اجرا کرد و براساس آخرین آمار در حوزه کنترل مرزی نیز به خوبی عمل کرد و در امر مبارزه و مقابله، رشد ۲۴ درصدی را در ارزش ریالی پرونده‌ها شاهد بودیم.

وی مهمترین هدف این پلیس را مبارزه با پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۱۵ فقره پرونده با این ارزش ریالی داشته‌ایم و ۱۵۶۹ فقره پرونده قاچاق نیز با ارزش ریالی بین یک تا ۵ میلیارد ریال تشکیل شده است.

سردار زمانیان با بیان این مطلب که ۶۵ هزار پرونده طی ۹ ماه اخیر تشکیل شده گفت: در این بین، ۷۵ هزار و ۲۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند که پرونده‌هایشان به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ۴۴۹ باند قاچاق را در طی ۹ ماه متلاشی کردیم که اکثر آنها مربوط به پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پرونده خاصی در زمینه قاچاق نداشته‌ایم، اما حداقل نفرات باندهای دستگیرشده ۳ نفر بوده‌اند.

سردار زمانیان در مورد قاچاق سیگار گفت: در بحثسیگار، عمده مسائل به سازمان‌های متولی برمی‌گردد. در سال گذشته در ساختار سازمان دخانیات مسئله‌ای داشتیم که در قاچاق تأثیر داشت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آمار کشفیات قاچاق سیگار در ۹ ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: ۲۷۸ میلیون نخ سیگار در سراسر کشور کشف شده که افزایش ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه داراست، از طرفی ۲۸ باند قاچاق سیگار نیز متلاشی شده و ۹ فقره پرونده نیز با ارزش بالای ۵ میلیارد ریال تشکیل شده و ۲۲۰۰ متهم نیز دستگیر شده‌اند.

وی استان‌های مرزی را دارای بیشترین حجم ورودی قاچاق دانست و افزود: در بعضی از فرودگاه‌ها نیز پروازهای خارجی دارند، حجم قاچاق بیشتر است، البته در مرزهای غیررسمی و مناطق آزاد و با توجه به حوزه جغرافیایی کشور، ورود کالای غیرمجاز و قاچاق متغیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز