خبرگزاری کار ایران

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان نگذارند افراطی‌ها مدیریت این جریان را برعهده بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۲۹

تندروها فکر می‌کنند که اگر مانع تشکیل احزاب جدید شوند٬ توانسته‌اند به هدفشان دست یابند در حالی که با این اقدامات تنها سرمایه و وقت‌شان را به هدر می‌دهند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی نیز با یکدیگر ائتلاف هم نداشته باشند٬ در انتخابات آتی مجلس با هم ستیزه نیز نخواهند داشت.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت کنونی جبهه اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان در حال گفت‌وگو و تعامل برای یافتن بهترین راه حل جهت حضور صحنه سیاسی کشور و قاعدتا انتخابات هستند.

وی با اشاره به فعالیت احزاب اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: تمامی احزاب، گروه‌ها و افراد اصلاح‌طلب در تلاش هستند اصلاح‌طلبان با بیشترین اجماع و وحدت و کمترین اختلاف و تفرقه وارد عرصه انتخابات شوند.

دبیرکل پیشین انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای با شکوه برگزار شدن انتخابات تمامی تلاش خویش را خواهند کرد، یادآور شد: اصلاح‌طلبان در انتخابات قبلی، با وجود همه تنگنا‌ها و مشکلات در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند و حضورشان خوشبختانه نتایجی خوبی را به همراه داشت. هم‌اینک با اینکه اصلاح‌طلبان نقشی اساسی را دولت برعهده ندارند٬ اما از هیچ کمکی به دولت دریغ نمی‌ورزند چراکه معتقدند با کمک به دولت، می‌توان بخشی از مشکلات کشور را حل کرد.

حبیبی با تاکید بر اینکه امید اصلاح‌طلبان برای اصلاح و پیشرفت نسبت به قبل بیشتر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از تنگنا‌ها که در دولت قبل وجود داشت٬ حل شده است و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند حضورشان در انتخابات بی‌فایده نبوده است چراکه بسیاری از بحران‌ها و خطر‌ها از کشور دور شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای مردم حاضرند هر کاری را بکنند و هر کجا به آن‌ها نیاز باشد، از ارائه کمک دریغ نمی‌ورزند.

وی درباره سرمایه و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز ابراز داشت: علی‌رغم تمامی سختی‌ها، تنگنا‌ها و تلاش‌های برخی گروه‌ها، ظرفیت اصلاح‌طلبان در شرایط خوبی قرار دارد و در انتخابات قبلی نیز مشاهده کردیم که این ظرفیت به کمک کاندیدای جریان اعتدال آمد و موجب پیروزی آقای روحانی شد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی٬ خاطرنشان کرد: تجربه اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های قبلی و نتایج آن‌ها نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان راهی جز وحدت ندارند و در این انتخابات نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا اصلاح‌طلبان همانند انتخابات قبلی ریاست جمهوری با اجماع وارد انتخابات شوند.

حبیبی افزود: تعدد احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب مانع از اتحاد در اصلاح‌طلبان نخواهد شد و در انتخابات آتی مجلس این اتحاد و وحدت را نشان خواهیم داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تلاش رقیبان سیاسی اصلاح‌طلبان برای ایجاد اختلاف در جریان اصلاحات عنوان کرد: در حالی که رقیب سیاسی اصلاحات تلاش‌های زیادی می‌کند تا میان اصلاح‌طلب را شکراب کند و اختلافات‌افکنی میان آن‌ها کند اما اتحاد و هم‌فکری خوبی در جریان اصلاح‌طلب وجود دارد.

وی درباره ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نیز بیان کرد: تصمیم‌گیری و صحبت در این باره بسیار زود است اما احساس می‌شود که اصولگرایان معتدل در مسائل مختلف با اصلاح‌طلبان همراه و هماهنگ هستند.

رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی فاصله و اختلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل را به نفع جریان افراطی در کشور دانست و اضافه کرد: اگر اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی نیز با یکدیگر ائتلاف هم نداشته باشد اما در انتخابات آتی مجلس هم با هم ستیزه نیز نخواهند داشت.

حبیبی درباره نقش خاتمی برای ایجاد وحدت هم گفت: تلاش سیدمحمد خاتمی در جهت ایجاد اجماع و وحدت در میان اصلاح‌طلبان است. ایشان همواره کوشیده‌اند وحدت و همدلی در جامعه و بالاخص جریان اصلاح‌طلب ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره مخالفت افراطیون با تشکیل حزب اتحاد ملت ایران نیز اظهار داشت: جریان تندرو می‌داند که اقبال عمومی با جریان اصلاح‌طلب است بنابراین می‌خواهد با اقدامات این‌چنینی مانع از وحدت اصلاح‌طلبان و ناامیدی مردم شود.

وی ادامه داد: آنها فکر می‌کنند که اگر مانع تشکیل احزاب جدید شوند٬ توانسته‌اند به هدفشان دست یابند در حالی که با این اقدامات تنها سرمایه و وقت‌شان را به هدر می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تشکلات و احزاب می‌توانند مانع از تندروی شوند، یادآور شد: اصولگرایان نباید اجازه دهند جریان‌های افراطی در میان آنها رشد یابد و مدیریت جریان اصولگرا را برعهده گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز