خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۲۰

ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یازدهم دی ماه برگزار شد.

ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یازدهم دی ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پس از جمع بندی نظرات اعضا و کمیته‌های این جمعیت، بیانیه پایانی کنگره نهایی شد. در این بیانیه آمده است:

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در آستانه سومین دهه فعالیت خود و در این مقطع حساس از عمر پربرکت نظام اسلامی ضمن تشکر از میهمانان و هواداران وشرکت کنندگان در ششمین کنگره سراسری خود لازم می‌داند نکاتی را خدمت امت شهید‌پرور و مسولان نظام اسلامی یادآوری نماید.

باگذشت ۳۶ سال از تاسیس جمهوری اسلامی ایران بعنوان شجره طیبه‌ای که امام راحل(قدس سره) در دل‌های ملت ایران عزیز کاشت امروز به درختی تنومند تبدیل شده و طوفان‌های متعدد در طول این سال‌ها نه تنها آنرا تضعیف نکرده بلکه ریشه‌ها و شاخه‌های آنرا پر صلابت و مستحکمتر از قبل کرده است.

در این سال‌ها هرچند ریزش افراد ضعیف‌النفس و خسته باعثتاسف امت همیشه در صحنه بوده اما رویش‌های متعدد و پرشمار از جوانان نخبه و بصیر ملت سلحشور ایران را به استقامت در این راه نورانی تا اتصال انقلاب امام خمینی(ره) به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) امیدوار‌تر ساخته است.

این دستاورد‌ها و پیروزی‌ها با تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی(قدس سره) وحضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) حاصل شده و امت در عمل نشان داده پیروی از امام وایستادگی در خط ولایت فقیه چقدر برای کشور برکت ومنفعت دارد و توانسته تلاش‌های مستمر دشمنان اسلام را در آسیب رساندن به نظام اسلامی خنثی سازد بر همین اساس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن سپاس از الطاف لایزال الهی به ایران اسلامی به ویژه اصل ولایت فقیه و مصداق آن در عصر حاضر همه گروه‌های سیاسی و دلسوزان ایران اسلامی را به اطاعت محض از اوامر و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب فرا می‌خواند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در طول ۱۹ سال فعالیت خود همواره در عرصه سیاست‌ورزی در نظام جمهوری اسلامی را عمل به تکلیف شرعی تلقی کرده و تلاش داشته عمکرد خود را در راستای تقویت مبانی نظام اسلامی اجرای منویات ولایت فقیه و وحدت همه نیروهای انقلاب پشت سر رهبر معظم انقلاب قرار دهد و انشاالله در ادامه فعالیت خود همین رویه را به عنوان رکن اساسنامه خود ادامه خواهد داد.

با توجه به انتخابات پیش روی مجلس، لازم است عناصری از گفتمان اصولگرایی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حضور یابند که بیشترین قرابت را با گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشند و در عین توجه به ارزش‌ها از کارآمدی لازم برخوردار باشند.

در این مسر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی در جهت همگرایی اصولگرایان دریغ نخواهد کرد و حتی برای رسیدن به یک فهرست واحد از عناصر کارآمد و معتقد به گفتمان انقلاب، حاضر است هیچ فردی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در فهرست اصولگرایان حضور نداشته باشند.

نظام اسلامی در مقطع زمانی کنونی در پیچ تاریخی قرار گرفته است هر چند با تدابیر حکیمانه رهبری و همت ملت فداکار ایران پایه‌ها و رویش‌های جمهوری اسلامی خوب‌تر از هر زمان دیگری است اما نباید از حیله‌های شیطانی دشمنان اسلام غافل ماند و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها برای ضربه زدن به اسلام عزیز و نظام اسلامی را دست کم گرفت.

امروز استکبار جهانی همه تلاش خود را به کار بسته تا جمهوری اسلامی را به اطاعت از خود فراخواند و به ملت‌های تحت ستم نشان دهد ایران اسلامی نیز تحت فشار‌های اقتصادی و سیاسی به زانو در آمده است. بر همین اساس تاکید به پایداری و ایستادگی به آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت یافته است.

امروز هر اقدامی در جهت تضعیف روحیه ملت نجیب ایران و کاهش سرمایه اجتماعی خیانت به کشور ونظام اسلامی و هر اقدامی برای نشان دادن قدرت واقعی ایران اسلامی و مایوس کردن دشمن از تشدید فشار‌ها وظیفه و فریضه دینی وانقلابی است.

با این حال دشمن مستکبر باید بداند ملت ایران روحیه حسینی دارد و تا رسیدن به آرمان‌های خود آماده است با شعار هیهات من الذله هر سختی را به جان بخرد.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از قوای سه گانه انتظار دارد به پاس پایداری وایستادگی ملت نجیب ایران همه همت خود را صرف خدمت رسانی به عموم مردم و به خصوص کاهش مشکلات و فشارهای اقتصادی نمایند و هیچ فرصتی را دراین راه از دست ندهند امروز سستی و بی‌انگیزه و بی‌برنامه بودن از هیچ یک از مسولان کشور قابل قبول نیست و پیش کشیدن بحث‌های انحرافی و تنش‌زا جفا٬ در حق نظام اسلامی است.

با گذشت بیش از ۵ سال از عملیات رذیلانه براندازی که در جریان انتخابات سال ۸۸ اجرا شد هنوز هم برخی بقایای این حرکت شیطانی از قیام عظیم ۹دی عبرت نگرفته‌اند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صراحتا اعلام می‌کند آنچه در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد یک عملیات براندازی با حمایت مستقیم استکبار جهانی صهیونیسم بین‌الملل و وهابیت کثیف بود و اینکه نظام اسلامی این حرکت را نه کودتا بلکه فتنه می‌خواند فقط از سر رحمت و بزرگواری است. اگر نظام اسلامی مجازات سران فتنه را به تاخیر انداخته این بزرگواری نباید حامیان و بانیان فتنه را به اشتباه اندازد. و شایسته این سران فتنه اشد مجازات است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به آن دسته از فعالان سیاسی و رسانه‌ای که تا پیش از این با رسانه‌های دشمن همکاری و هم‌نوایی می‌کرده‌اند قویا اخطار می‌دهد، در شرایطی که ملت مظلوم ایران با تمام توان فشارهای دشمن را تحمل می‌کنند همکاری و هم‌نوایی با دشمن به هیچ وجه قابل قبول نیست و قوه قضایئه باید با قدرت وارد میدان شده و خائنان را به سزای اعمال پلید خود برسانند.

در ماه‌های اخیر استکبار جهانی با همکاری شیوخ فاسد منطقه برای مهار بیداری اسلامی بر طبل اختلافات مذهبی و قومی می‌کوبد و با تسلیح اوباش و جانیان مزدور تلاش داشته است تا هم جبهه ضد صهیونیستی را تضعیف کند و هم تصویری خشن و بی‌منطق از اسلام ارائه نماید.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به همه مدافعان حرمین اهل بیت علیهم‌السلام در عراق و در سوریه به ویژه سردار قاسم سلیمانی درود می‌فرستد و از خداوند متعال اجر مضاعف دنیوی و اخروی برای ایشان مسالت دارد با وجودی که دست اختلاف‌افکن دشمنان اسلام به ویژه روباه پیر انگلیس در این مسلمان‌کشی و شیعه‌کشی کاملا هویدا است اما باز هم برخی جاهلان به فعالیت‌های تحریک‌کننده و تفرقه‌افکن میان مذاهب اسلامی ادامه می‌دهند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن دعوت همه مسلمانان به بصیرت و روشن بینی در این فتنه مذهبی از مسولان اطلاعاتی و قضایی می‌خواهد کسانی که سهوی یا عمدی براین آتش می‌دمند را محاکمه ومجازات نماید.

بدون تردید شیوخ فاسد عرب که در این سال‌ها با تزریق پول واسلحه به مزدوران وهابی به این جنگ خونین فرقه‌ای دامن می‌زنند و توجه‌ها و همت‌ها را از آزادی قدس و جنایات رژیم صهیونیستی منحرف کرده‌اند دیر یا زود سزای این همه خیانت و جنایت راخواهند دید.

چه دور اندیشانه گفت امام راحل که اگر ما از صدام بگذریم و اگر از جنایت‌های آمریکا بگذریم از جنایت‌های آل سعود نخواهیم گذشت.

از سوی دیگر برخورد دوگانه مدعیان دموکراسی با حقوق بشر با درخواست‌های مردمی در کشورهای منطقه در سوریه مصر یمن و بحرین البته بیش از پیش نقاب از چهره مزدوران استکبار جهانی برداشته و این منافقان دروغگو را که حقوق بشر ابزاری برای اعمال فشار بر دولت‌های مستقل و مردمی کرده‌اند٬ رسوا ساخته است.

باشد تا کسانی که هنوز هم غرب وارزش‌های غربی را به عنوان مدینه فاضله تلقی می‌کنند وبه دیگران می‌نمایانند از خواب غفلت بیدار و با واقعیت‌ها آشنا شوند.

دستاوردهای هسته‌ای یکی از مصادیقی است که دانشمندان جوان ایرانی با همت و تلاش و تعصب دینی و ملی ایران اسلامی را صاحب یکی از فناوری‌های مهم، راهبردی و تحریم شده کرده‌اند و اعضا مستکبران عالم را در این بازار راهبردی شکسته‌اند.

ایستادگی و پیروزی در این جبهه مسیر پیشرفت دانش بنیادی برای ایران اسلامی را هموار خواهد کرد و خدای ناکرده ضعف و تعلل و سازش در برابر دستاوردهای این جهاد علمی این مسیر را تا مدت‌ها مسدود خواهد کرد بر همین اساس از تیم مذاکره هسته‌ای انتظار می‌رود تحت هیچ شرایطی دستاوردهای علمی و فناوری کشور را معامله نکنند و از حقوق مسلم ملی ذره‌ای عقب‌نشینی نکنند.

استکبار جهانی نیک می‌داند که نرمش قهرمانانه ایران اسلامی نه از روی ضعف یا تاثیر تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده بوده است و صرفا برای روحیه بخشی به جیره‌خواران منطقه‌ای خود وانمود می‌کند تحریم‌ها موثر بوده‌اند با این حال برخی رفتار‌ها و گفتار‌ها در داخل کشور که دستاوردهای هسته‌ای را کم ارزش و تحریم‌ها ی ظالمانه را موثر وانمود می‌کنند٬ هم راستایی و همنوایی با دشمن است و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به این قلیل نا‌آگاهان یادآوری می‌کند با ملت مقاوم ایران همصدا و هم‌نوا شوند نه با دشمنان این آب وخاک.

برخی ناآگاهان نیز که حل مشکلات اقتصادی را به حل پرونده هسته‌ای و به نتیجه رسیدن مذاکرات گره می‌زنند٬ باید بدانند مشکلات اقتصادی موجود قبل از شروع تحریم‌ها نیز وجود داشته‌اند. با فرض حل مسئله هسته‌ای و رفع تحریم‌ها هم باقی خواهد ماند.

تحقیقات متعدد نشان می‌دهد تولیدکنندگان نیز مکررا اعلام کرده‌اند مشکل اصلی اقتصادی کشور ما تحریم‌های داخلی است نه تحریم‌های خارجی٬ پس٬ از مسولان ارشد اقتصاد ایران قویا انتظار می‌رود به جای نگاه به ژنو و وین و میز مذاکرات٬ همت خود را به حل مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی متمرکز کنند چرا که این کار به نفع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و مقاوم‌سازی اقتصاد ایران است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین توجه دولتمردان عزیز را به خوی مطالبه‌گر و استکباری دشمنان ظالم که هرگونه رفع تحریمی را تدریجی و با هزینه‌های مضاعف برای کشور همراه کرده‌اند٬ جلب می‌کند.

تجربه همه این سال‌ها نشان می‌دهد مستکبر فقط زبان زور می‌فهمد و بدون مقاومت و اقتدار ما٬ حق ما را به ما نخواهد داد.

از مسولان ارشد اقتصاد کشور همچنین انتظار می‌رود بدون درگیر شدن با حرکت‌های شعاری و نمایشی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در صدر و الهام‌بخش برنامه‌های کاری خود قرار داده وگزارش دهند برای تحقق این سیاست‌ها در عمل چه کارهایی انجام داده‌اند که اگر این سیاست‌ها ابلاغ نمی‌شد٬ آن‌ها را انجام نمی‌دادند.

درسالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است؛ از مسولان ارشد اجرایی کشور انتظار می‌رود به دور از برخوردهای نمایشی برای اصلاح نواقص و ترمیم ضعف‌های اقتصادی و فرهنگ کشور همت‌ها و عزم ملی را بسیج کنند.

بلاتکلیفی٬ روزمرگی و بی‌برنامه بودن و برخورد شعاری و برگزاری همایش‌های پوچ و بی‌محتوا هرگز قابل قبول نیست و کسانی که بدون داشتن روحیه جهادی مسولیت‌های مهم حکومتی را پذیرفته‌اند٬ باید مسئولیت را به اهلش بسپارند چرا که عرصه امروز اداره کشور میدان سخت جهاد با ناملایمات و سختی‌ها است.

آمار‌ها و شواهد موجود نشان می‌دهد وضعیت فعلی برابری‌ها و برخورداری‌ها و عوامل موجود شکاف طبقاتی در کشور با وضعیت ایده آل فاصله بسیاری دارد.

از سوی دیگر عوامل و ریشه‌های مفاسد اقتصادی با وجود گذشت بیش از ۱۳ سال از صدورفرمان مبارزه با فساد همچنان فعال و دست نخورده باقی مانده‌اند و به نظر می‌رسد در طول این سال‌ها با این فرمان مهم بصورت تبلیغاتی و شعاری برخورد شده است.

دراین شرایط که ملت مقاوم ایران فشارهای اقتصادی استکبار جهانی را تحمل می‌کند و پای عقاید و آرمان‌های انقلاب اسلامی خویش ایستاده است از مسولان ارشد سه قوه انتظار می‌رود مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را در عمل و بدون رفتارهای شعاری و نمایشی در پیش بگیرند. برای اجرای این مهم عمل دقیق و موثر به فرمان ۸ ماده‌ای رهبر عزیز انقلاب موثر و راهگشا خواهد بود.

با گذشت بیست و چند سال از هشدار رهبر تیزبین انقلاب درباره هجوم و شبیخون فرهنگی دشمن تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تغییر روحیات خلقیات عادات وسبک زندگی ملت مسلمان ایران در جهت منافع شیطانی استکبار جهانی با پیشرفت فناوری‌های گوناگون سال به سال تشدید شده است.

هرچند فرهنگ غنی شیعی و روحیه علوی وحسینی و تمسک ملت ایران به اهل بیت علیهم السلام نظام فرهنگی –اجتماعی را از خطر فروپاشی مصون داشته است اما نباید منکر آن شد که تیرهای زهرآلود شبیخون فرهنگی در مواردی به هدف نشسته و در خلقیات و روحیات و سبک زندگی جمعی از خانواده‌ها و جوانان کشور موثر افتاده است.

برای مقابله با این بلیه عظیم٬ نه فقط مسئولان رسمی دولتی بلکه همه عناصر و فعالان فکری – فرهنگی کشور به ویژه حوزه‌های علمیه باید قیام کنند.

غلبه به این شبیخون فراگیر حتما حرکتی جهادی می‌طلبد و جز با کار با برنامه فکورانه و هنرمندانه میسر نیست

جهاد فرهنگی جذب نسل جوان به معارف و آموزه‌ها و فرهنگ دینی و واکسینه‌کردن آن‌ها و خانواده‌ها از القائات و سمپاشی‌های فرهنگ مهاجم غربی تکلیف تاریخی و سرنوشت‌سازی است که از متفکران و خبرگان حوزه و دانشگاه برمی‌آید در این میان مسولان فرهنگی کشور که با وجود در اختیار داشتن بودجه‌های فرهنگی عملکردی خنثی دارند.

اگر نمی‌توانند با این جهاد عظیم همراهی کنند باید مسئولیت را وانهند تا مقابله عملی با شبیخون فرهنگی بیش از این به تاخیر نیفتد. از سوی دیگر تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان رسانه‌های بیگانه و معاند نظام اسلامی نشان می‌دهد.

نقطه تمرکز تبلیغاتی دشمن مایوس کردن ملت از انقلاب و ایجاد بدبینی به دستاوردهای نظام و مسولان و در یک کلمه کاهش سرمایه اجتماعی است بر این اساس از فعالان فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی انتظار می‌رود با رویکردی جهادی هنرمندانه با این حرکت مزدوران دشمن مقابله کرده و تمام همت خود را به ایجاد امید و آگاهی و ارتقای سرمایه اجتماعی معطوف نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز