خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله گرامی در دیدار با نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس:

گروه‌های تکفیری معضل بزرگ همه مسلمانان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۲۱

برخی فکر می‌کنند وحدت مذاهب اسلامی ونزدیکی فرق مختلف به منزله این است که از آرمان خود دست برداریم در حالی که این طور نیست؛ بلکه باید به اهداف مشترک و مقابله با دشمن مشترکی که داریم فکر کنیم.

یکی از مراجع تقلید شیعه درقم گفت: دشمن نقش های زیادی برای مقابله با جهان اسلام دارد و بهترین راه خود را در تفرقه فرق مذهبی می بیند و از این رو ما باید نسبت به این دسته هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت‌الله گرامی عصر امروز در دیدار نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته وحدت به شهر قم سفر کرده بودند اظهار داشت: خدا را شاکریم که گفتمان مشترک اهل سنت و شیعیان در کشورما وجود دارد.

وی افزود: دشمن نقش های زیادی برای مقابله با جهان اسلام دارد و بهترین راه خود را در تفرقه فرق مذهبی می بیند و از این رو ما باید نسبت به این دسته هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ شیعه از گذشته اقداماتی برای مقابله با تفرقه افکنی دشمنان اسلام انجام داده اند گفت: برای مثال مرحوم آیت الله العظمی بروجردی زحمات زیادی در جهت تقریب مذاهب اسلامی کشیده است که ما باید آن نقطه ونظرات و تفکر را مورد توجه قرار دهیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند وحدت مذاهب اسلامی و نزدیکی فرق مختلف به منزله این است که از آرمان خود دست برداریم در حالی که این طور نیست؛ بلکه باید به اهداف مشترک و مقابله با دشمن مشترکی که داریم فکر کنیم و در شرایط حساس فعلی نیز هوشییاری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در قرآن کریم حتی اتحاد مسلمین با غیرمسلمین هم سفارش شده و درشرایط خاصی عقل نیز به این مساله حکم می کند؛ ‌ بنابراین با این شرایط اتحاد مذاهب اسلامی که اشتراکات متعددی با یکدیگر دارند بسیار منطقی است.

آیت الله گرامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا نیز فرق و مذاهب مختلف با وجود اختلافات به اتحاد با یکدیگر اقدام می‌کند گفت: برای مثال در کشور آمریکا بسیاری از ایالات با وجود آنکه اختلافاتی با هم دارند اما بخاطر مصالح و منافع با یکدیگر متحد شده‌اند البته اتحاد آنها بیشتر براساس مسایل مادی و دنیایی است و حالت جبری داردو به همین پیش‌بینی می‌کنیم زمانی فرا برسد که آمریکا نیز همانند اتحاد جماهیر شوروی که بسیار قدرتمند بود از هم بپاشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: با وجود اینکه اتحاد بسیاری از فرق دنیای غرب براساس مسایل مادی و دنیوی است اما اتحاد ما مسلمانان بر اساس مسایل اعتقادی است و مذهبی است و به همین دلیل بسیار پایدارتر است.

آیت الله گرامی گفت: علاوه بر اینکه بسیاری از مسوولان سنی و شیعه به دنبال راهکارهایی برای اتحاد مذاهب اسلامی هستند٬ خوشبختانه بدنه جامعه ما نیز به یکدیگر نزدیک است.

وی با بیان اینکه براساس متون برخی از منابع حتی اگر کسی شهادتین را بگوید اما معاد را هم قبول نداشته باشد مسلمان است٬ گفت: حال سوال این است که چرا با وجود این اهداف مشترک در مذاهب اسلامی نتوانیم درمقابل دشمن مشترکمان متحد شویم؟ دشمن مشترکی که در صدد آن است که همه چیز ما را از بین برده و به سنی و شیعه رحم نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری معضل بزرگی برای همه مسلمانان هستند٬ گفت: امیدواریم شما در فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی موفق باشید و تفکر تقریب مذاهب را به جامعه منتقل کنیم تا همه اتحاد شیعه و سنی را لمس کنند.

آیت الله گرامی گفت: براساس سخنی از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی فقه شیعه به منزله در حاشیه فقیه اهل سنت و یا همان اهل عامه است؛ با توجه به تمام این سخنان واشتراکاتی که بین شیعه و سنی و جود دارد باید در مقابل دشمن مشترکمان که می خواهد همه چیزمان را از بین ببرد متحد شویم.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود به اقدامات دولت عربستان در کاهش قیمت جهانی نفت اشاره کرد و گفت: این که دولت عربستان تلاش کرد قیمت جهانی نفت را پایین بیاورد اول به ملت خودشان ضرر وارد می کند و از طرفی کار آنها به دلیل عدم شرایط فعلی است چرا که در شرایط فعلی عقل حکم می‌کند اتحاد کشورهای اسلامی و مسلمانان بیش از پیش تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز