خبرگزاری کار ایران

فدایی در کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

از ابتدای انقلاب برخی افراد فاسد مصونیت خود را در ایجاد اختلاف می دیدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۶۲

ما باید باور کنیم صف آرایی های سیاسی و جناح بندی و تنش زایی و دو قطبی کردن جامعه که امروز بعضی از افراد به دنبال آن هستند شگرد ها و سرمایه های دشمنان می باشد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه نیروهای متملق و چاپلوس وجود داشتند که سعی کردند محاسبات مسئولین را تحت تاثیر رفتار خود قرار دهند آدم های فاسدی که مصونیت خود را در ایجاد اختلاف می دیدند

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ششمین کنگره این جمعیت که از امروز صبح در مجموعه فرهنگی هفت تیر برگزار شد، گفت: همه ما یک وظایفی نسبت به نعمت هایمان و شناخت آنها باید داشته باشیم و باید قدر این نعمت ها و آرامش را بدانیم و اگر نسبت به آنها کوتاهی کنیم باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: یکی از این نعمت های بزرگ نعمت انقلاب اسلامی، ولایت و جمهوری اسلامی است که خداوند از ما انتظار دارد قدر این نعمت را بدانیم و باید در مسیر ارزش های والای انقلاب اسلامی با انسجام و وحدت حرکت کنیم. قطعا برای تحقق آرمان ها مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه کنیم وحدت است زیرا در سایه این وحدت است که می توانیم آرمان های انقلاب اسلامی را محقق سازیم.

این نماینده اسبق مجلس با طرح این سوال که این وحدت چگونه حاصل می شود تصریح کرد: لازمه این وحدت توجه به آرمان های انقلاب اسلامی و نادیده نگرفتن این آرمان ها می باشد و نباید این آرمان ها را هیچ گاه فراموش کنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره محتوای این وحدت نیز گفت: در ابتدا محتوای اصلی این وحدت اصول اسلام و در مرحله بعدی گفتمان انقلاب اسلامی می باشد.

فدایی افزود: ما باید بتوانیم در گفتمان انقلاب اسلامی به یک باور مشترک دست یابیم که در دل این گفتمان گفتمان دیگر ما باید پیشرفت و عدالت اسلامی در این مقطع کنونی کشور باشد که در ذیل این گفتمان گفتمان اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: بعد از بحثگفتمان انقلاب اسلامی ما باید محورهای محتوای وحدت به ویژه بحثاز تحلیل شرایط را داشته باشیم. اهل ایمان باید بتوانند به برداشت مشترکی از تحلیل شرایط امروز دست یابند.

وی گفت: در ابتدای این تحلیل مشترک ما باید نسبت به فضای بین الملل و شرایط جهانی تحلیلی مشترک داشته باشیم و ما باید به این باور برسیم که یک دشمن قدرتمند قصد دارد با نظام ما دشمنی کند و سرکردگی این دشمن قدرتمند به عهده آمریکا است ما باید به این باور برسیم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای قرار داریم.

فدایی بیان کرد: به اعتقاد ما اگر امروز به این تحلیل مشترک دست یابیم سلوک سیاسی و موضع گیری های ما تغییر خواهد کرد و این یک رسالت و یک مسئولیت بزرگ است که باید در مقام رسیدن به یک تحلیل مشترک در این شرایط امروز بین المللی کوشش کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم اضافه کرد: بعد دیگری که باید در آن به تحلیل مشترک دست یابیم اوضاع منطقه، مسئله بیداری اسلامی و جهان اسلام و انتظار مستضعفین است ما باید بدانیم امروز آنها چه انتظاراتی از ما دارند و نباید کاری بکنیم که انتظارات آنها به یاس تبدیل شود و با مواضع خودمان آنها را ناامید کنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بعد دیگر که باید در آن به تحلیل مشترک دست یابیم مسائل داخلی است ما باید در مقام تحلیل از شرایط جهانی و منطقه ای به یک تحلیل مشترک از شرایط و اقدامات و تفاهم در مسائل داخلی دست یابیم.

وی گفت: جبهه انقلاب اسلامی باید فارغ از صف بندی ها و جبهه بندی ها روی محکمات به توافق برسند و باید تحلیلی مشترک از شرایط داخلی داشته باشیم و نقاط قوت را مد نظر قرار دهیم.

فدایی درباره تحلیل مشترک از شرایط داخلی بیان کرد: با توجه به مشکلات و مسائل و چالش های پیش رو به ویژه در مسائل و مشکلات اقتصادی باید تحلیل و به تحلیل مشترک دست یابیم. ما امروز باید بدانیم شرایط بد اقتصادی و مشکلات داخلی فرصتی را برای دشمنان نظام فراهم می کند تا به ما ضربه بزنند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید از این منظر مواضع سیاسی خودمان را بیان و تحلیل کنیم و نباید با بعضی از موضع گیری ها فرار رو به جلو انجام دهیم. در گیری های جناحی کمک می کند تا چالش های داخلی افزایش پیدا کند ما باید اصول انقلاب اسلامی را مبنای کارهای خودمان قرار دهیم و نمی توانیم این انقلاب اسلامی را که با آرمان های بسیار بزرگی که شکل گرفته با چالش های بزرگ مواجه کنیم.

وی گفت: رمز عبور از این چالش ها وحدت است که باید وحدت در آرمان ها با محتوای گفتمان انقلاب اسلامی حول محور ولایت شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ولایت امروز باید اولویت ها را تعیین کند و ما را به سمت ارزش ها هدایت کند. ولایت می تواند در نیازها و مطالبات جاری کشور و ملت ما را هدایت کند.

فدایی گفت: تاریخ به ما نشان داده است که هرکجا از انقلاب اسلامی فاصله و با گفتمان ولایت زاویه داشته ایم نقطه ضعف ما بوده و برعکس هر کجا روی محتوای انقلاب اسلامی تاکید و بر محور ولایت تاکید داشته ایم نقطه قوت ما بوده است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: یکی از موانع و مشکلاتی که امروز در مسیر پیشرفت و تکامل انقلاب اسلامی وجود دارد ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی است و هر کجا که اختلاف وجود دارد آسیب پذیری نیز وجود دارد.

وی با توجه به عملکرد نظام سلطه تصریح کرد: نظام سلطه از این اختلاف ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و دسترسی به اهداف خود استفاده می کند و ما باید این موضوع را باور کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ما باید باور کنیم صف آرایی های سیاسی و جناح بندی و تنش زایی و دو قطبی کردن جامعه که امروز بعضی از افراد به دنبال آن هستند شگرد ها و سرمایه های دشمنان می باشد.

فدایی بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه نیروهای متملق و چاپلوس وجود داشتند که سعی کردند محاسبات مسئولین را تحت تاثیر رفتار خود قرار دهند آدم های فاسدی که مصونیت خود را در ایجاد اختلاف می دیدند و حاشیه امن آنها زمانی شکل می گیرد که در جامعه و بین گروه ها اختلاف باشد.

وی گفت: آنها در طول این سالها تجربیاتی را آموختند و در بین همه دولت ها نیز بوده اند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: انتظار ما این است که دولت با بحثعقلانیت، اعتدال، تدبیر و امید بتواند با سامان دادن عقلانیت در کشور و نهادینه کردن ارزش ها و محکمات انقلاب اسلامی و عقلانی در کشور پیشتاز باشد.

فدایی گفت: دولت باید بتواند از ظرفیت ها برای حل مشکلات استفاده کند و فارغ از صف بندی ها به ارزیابی مشکلات اقتصادی بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز