خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛

چهارمین «کنفرانس الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت» در قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۴۲

این نشست علمی پنج شنبه شب در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد / آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در این نشست گفت: نباید کورکورانه به سمت الگوی پیشرفت مورد نظر غرب حرکت کنیم.

چهارمین «کنفرانس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت»، با حضور شخصیت های برجسته حوزوی همچون آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و همچنین مدیران مراکز و حوزه های علمیه سراسر کشور، در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، چهارمین «کنفرانس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» با شعار «پیشرفت ایران، گذشته، حال و آینده»، پنج شنبه شب و با حضور شخصیت های برجسته حوزوی همچون آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن اجلاس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) شهر قم برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخشی از سخنان خود در این مراسم، گفت: موضوع الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، موضوع بسیار با اهمیتی است که در چند سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و پژوهشگران حوزه و دانشگاه با همت بالا این بحثرا مورد بررسی قرار می دهند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که الگوی پیشرفت غربی‌ها بر اساس مبانی مادی است و این الگو نمی‌تواند برای نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران که خواستگاه آن دین اسلام و قرآن و وجود پیامبر(ص) است، الگو باشد، گفت: اگر کورکورانه به سمت پیشرفت و مدل غربی ها حرکت کنیم، جامعه ما مانند غربی می‌شود که ظاهر آن پیشرفت کرده، ولی فقر و مشکلات متعدد در آن‌ها فراوان است؛ در چنین جامعه ای کانون خانواده متلاشی شده و چیزی از اخلاق انسانیت و معنویت مطرح نمی‌شود و متعاقب آن مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

اخبار تکمیلی این نشست علمی متعاقبا منتشر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز