خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری مطرح کرد:

از ناطق نوری می‌خواهیم که فعال شود / از حزب لاریجانی حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۶۸

امروز در کشور مشکلات گوناگونی وجود دارد و مردم به آن مشکلات درگیرند و مناسب نیست که رسانه‌ها و احزاب در جامعه بحثانتخاباتی را به این زودی مطرح و ذهن مردم را مشوش کنند بنابراین امروز صحبت از انتخابات در فضای عمومی هیچ ضرورتی ندارد اما این به معنای این نیست که نباید به فکر انتخابات بود بلکه نباید آن را در فضای عمومی گسترش دهیم

دبیرکل جامعه مهندسین گفت: روز ۹ دی ماه اختصاص به هیچ جریان و گروه سیاسی ندارد بلکه نهم دی متعلق به همه مردم ایران می باشد که بسیاری از مردم حتی کسانی که به سران فتنه رای داده بودند در آن روز در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری که امروز عصر در خبرگزاری ایسنا برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره حماسه نهم دی و خط قرمز نظام در این باره فتنه گفت: داستان سال ۸۸ بسیار غم انگیز و تاسف آور بود کسانی که به وجود آورنده آن بودند، همزمان به جمهوریت و اسلامیت نظام حمله کردند.

وی گفت: هر چند در طول انقلاب اسلامی حوادثتلخ اینچنینی وجود داشته است و در اوایل انقلاب حتی کسانی دست به اسلحه بردند یا در هشت سال دفاع مقدس فرزندان غیور انقلاب و امام رشادت‌های بسیاری نشان دادند. اما حوادث۸۸ جنس دیگری داشت زیرا بعد از آنکه دشمن تجربیات طولانی در همه ابعاد توطئه داشت به این جمع‌بندی رسید با تنها راهی که می‌توانند نظام اسلامی را تهدید کنند، راه درونی است و بر این اساس به دنبال یک سکو و دستگیره بودند تا به آن دست بزنند و به خواست خود دست یابند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند من نمی‌خواهم بگویم کسانی که این موضوع را به وجود آوردند طراحی از قبل داشتند، بلکه آنها شاید در یک فضای عمومی که بصیرت آنها محدود شده بود این موضوع را به وجود آوردند و منافع حزبی و شخصی را به منافع نظام ترجیح دادند.

دبیر کل جامعه مهندسین گفت: این افراد می‌خواستند با صحبت از تقلب و توهم تقلب خط بطلانی به همه انتخاب‌های شکل گرفته در انقلاب اسلامی بکشند و آنها را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه ماجرای سال ۸۸ در سه برهه اتفاق افتاد بیان کرد: در روز قدس، سیزده آبان و روز عاشورا عمق تفکرات و مواضع این افراد مشخص شد و لو رفت.

باهنر افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دفاع از فلسطین و قدس همزمان با انقلاب اسلامی آغاز شده است و ما پیروزی نهایی را در گرو آزادسازی قدس می‌دانیم اما این افراد سعی کردند با شعارهایی این موضع انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روز ۱۳ آبان هم که برای ملت ما روز مبارزه با استکبار جهانی است این آقایان شعارهای متکثری را بیان کردند و قصد داشتند شعار اصلی را که مرگ بر آمریکاست، کمرنگ جلوه دهند.

باهنر خاطرنشان کرد: در روز عاشورا نیز به عنوان یک سمبل انسانی و دینی که همه جوامع بشری از عمق وجودشان به آن اعتقاد دارند و مقدس‌ترین اعتقاد مردم کشور است این افراد حرکاتی را انجام دادند اما مردم در نهم دیماه محاکمه سران فتنه را کلید زدند و نهم دی ماه به نوعی محاکمه سران فتنه توسط افکار عمومی بود.

وی بیان کرد: اما باید توجه کنیم که این روز اختصاص به هیچ جریان و گروه سیاسی ندارد بلکه نهم دی متعلق به همه مردم ایران می باشد که بسیاری از مردم حتی کسانی که به سران فتنه رای داده بودند در آن روز در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره حزب لاریجانی گفت: من همیشه اعتقاد دارم که باید احزاب قوی در کشور وجود داشته باشد که بتواند پاسخگوی افکار عمومی باشد و در راستای مردم سالاری دینی حرکت کند و هر کس این چنین حزبی را حتی از اصلاح‌طلبان تشکیل دهند ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی گفت: اما در این باره بعضی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت قصد داشتند حزبی را تشکیل دهند و با آقای لاریجانی هم این موضوع را مطرح کرده بودند که آقای لاریجانی نه به عنوان موسس بلکه قول حمایت داده‌اند و ما نیز از چنین حزبی حتما حمایت خواهیم کرد.

دبیر کل جامعه مهندسین در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای حفظ وحدت در کشور گفت: من فکر می‌کنم ما این راهکارها را طی ۳۵ سال گذشته با روش های مختلف تجربه کرده ایم و توفیقات بسیار بالایی در این زمینه داریم.

وی اضافه کرد: اگر ما شرایط خودمان را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم می‌بینیم در ایران نسبت به این کشورها زمینه تفرقه بیشتری وجود دارد اما ما توانسته‌ایم به این مسائل به خوبی فائق بیاییم و امروز کشور ما کشوری امن در منطقه است که این موضوع به ارتباط امام و امت، مردم و مسئولین برمی‌گردد.

باهنر تصریح کرد: اما باید بدانیم اعتقاد مردم و حمایت آنها از جمهوری اسلامی به معنای رضایت از مسئولان نیست و باید قبول کنیم که امروز مردم مشکلات بسیاری در زمینه اقتصادی و بیکاری دارند و ما باید مواظب اختلافات سیاسی باشیم که باعثشکاف‌هایی در کشور نشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما با حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری جلسه‌ای داشته‌اید یا نه گفت: ما در مجمع تشخیص ایشان را همیشه زیارت می‌کنیم و اگر جلسه‌ای وجود داشته جلسه مجمع بوده است و ما تا امروز جلسه خصوصی نداشته‌ایم.

وی گفت: هر چند که ما ایشان را یکی از ظرفیت‌های اصول‌گرایی کشور می‌دانیم که باید فعال شود اما به دلایل مختلف آقای ناطق نوری احساس وظیفه نمی‌کنند.

باهنر گفت: گاهی صحبت‌هایی می‌شود که اگر ایشان بیاید اصلاح‌طلب است یا اصول‌گراست من از اینجا اعلام می‌کنم سق ایشان را با اصول‌گرایی برداشته اند و یکی از ظرفیت‌های اصول‌گرایی محسوب می‌شوند و من از اینجا از ایشان دعوت می‌کنم فعال شوند و اگر نقدهایی هم به ما دارند ما آنها را قبول داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که درباره برداشت دولت از صندوق توسعه صحبت‌های گوناگونی می‌شود، اصل ماجرا چیست، گفت: برای دور زدن تحریم‌ها راه‌های گوناگونی در نظر گرفته شده بود که یکی از آنها ستاد ویژه برای این کار بود که قرار بود این ستاد در چارچوب قانون اگر تشخیص دادند موضوعی را با تصویب شورای امنیت ملی عملی کنند.

وی افزود: اما این شورا هیچ وقت حق نداشته است برخلاف قانون کاری را انجام دهد و دولت نیز حق ندارد برخلاف قانون اقدامی را انجام دهد. امروز دیوان محاسبات مدعی است این اتفاق در زمانی افتاده است که این کار غیرقانونی بوده است و حتی اگر آن پول برگشته است باز این کار غیرقانونی بوده ما برای موضوع کمیته‌ای تشکیل داده ایم و در حال بررسی هستیم و نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

باهنر در پاسخ به این سوال که شما از فعالیت‌های حزبی استقبال کرده‌اید اما ما شاهد هستیم در زمان انتخابات احزاب موسمی تشکیل و بعد از انتخابات اثری از آنها نیست این خودش برخلاف مردم سالاری و تسریع دموکراسی است ارزیابی شما از این موضوع چیست، گفت: ما در کشورمان بیشتر احزاب دولت ساخته داشته ایم تا احزاب دولت‌ساز و مشاهده کرده‌ایم در طول این مدت در زمان وجود دولتی حزبی تشکیل و بعد از آن دولت افول کرده است.

وی گفت: امروز ما در کشور با توجه به آمار وزارت کشور ۳۰۰ حزب مجوز دار داریم تا جایی که من اطلاع دارم از این ۳۰۰ تا چهار پنجم حتی یک چراغ روشن هم ندارند مجوزی هم گرفتند اما فعالیتی ندارند.

باهنر تصریح کرد: صحبت من این نیست که این احزاب از ۳۰۰ به ۳۵۰ یا بیشتر افزایش پیدا کند ما باید بدانیم امروز در کشور حداکثر دو جریان عمومی کلی وجود دارد که در دل این جریان دو جریان معتدل و تندرو نیز گنجانده شده است که باید این جریان‌ها بتوانند احزاب قدرتمندی را در کشور شکل دهند.

وی تاکید: ما شاهد هستیم که در غیاب احزاب قدرتمند رسانه‌ها نقش احزاب را بازی می‌کنند.

باهنر در پایان در پاسخ به این سوال که برنامه انتخاباتی جبهه پیروان چگونه است و از چه زمانی شروع می‌شود گفت: ما کارهای مطالعاتی خودمان را شروع کرده ایم و امروز باید بدانیم علاوه بر رقابت های سیاسی در نقاط مختلف کشور رقابت‌های قومیتی و مذهبی و… وجود دارد.

وی گفت: امروز در کشور مشکلات گوناگونی وجود دارد و مردم به آن مشکلات درگیرند و مناسب نیست که رسانه‌ها و احزاب در جامعه بحثانتخاباتی را به این زودی مطرح و ذهن مردم را مشوش کنند بنابراین امروز صحبت از انتخابات در فضای عمومی هیچ ضرورتی ندارد اما این به معنای این نیست که نباید به فکر انتخابات بود بلکه نباید آن را در فضای عمومی گسترش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز