خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان در همایش سازمان اسلامی دانشجویان:

مشی حریت و آزادی را در دانشگاه مد نظر قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۴۱

سیستمی که در اسلام وجود دارد سیستم شادی و لذت است متاسفانه تصور می‌کنیم هر زمان نامی از اسلام به میان آید باید پای گریه نیز به میان کشیده شود در حالیکه باید شادی را نیز مد نظر قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین دریایی است که تمدن‌های مختلف بشری را تغذیه می‌کند گفت: متاسفانه امروزه ما را از آن جدا کرده‌اند به طوری که به صورت گذرا از تولد مسیح که یکی از پیامبران است می‌گذریم.

به گزارش ایلنا؛ آیت‌الله حسن نمازی در اختتامیه همایش سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) که در مشهد برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم که به بهانه حضور در جمع دانشجویان به مشهد آمده‌ام.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید از امامت امت یاد کنیم که مدافع دانشگاه آزاد اسلامی بودند٬ خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید دانشگاه یک پویایی و جهش اتفاق افتاده که شبانه روز زحمت می‌کشند و در دانشگاه آزاد به فعالیت می‌پردازند.

نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین دریایی است که تمدن‌های مختلف بشری را تغذیه می‌کند٬ گفت: متاسفانه ما را از آن جدا کرده‌اند به طوری که امروز به صورت گذرا از تولد مسیح که یکی از پیامبران است می‌گذریم.

آیت‌الله حسن نمازی افزود: چرا تصور می‌کنیم مسائلی مانند بهشت تنها از آن مسلمانان است بلکه برای مسیحیان هم آمده، خداوند از آن همه ماست است.

نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کل بشریت خدا دارد و دین از آن همه است٬ تصریح کرد: پیامبر(ص) از آن بشریت است و این در حالی است که ما پیامبر و قرآن را اختصاصی خودمان کرده‌ایم، قران کتابی است که برای همه آمده است.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه ما به قرآن جفا کرده‌ایم و تنها آن را برای خود می‌دانیم٬ خاطرنشان کرد: اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) و دستورات اسلامی٬ فایل‌هایی هستند که ما در کامپیوتر داریم و مهم این است که با چه سیستم عامل‌هایی وارد این فایل‌ها شویم.

وی ادامه داد: سیستمی که در اسلام وجود دارد سیستم شادی و لذت است متاسفانه تصور می‌کنیم هر زمان نامی از اسلام به میان آید باید پای گریه نیز به میان کشیده شود این در حالی است که ما باید شادی را نیز مد نظر قرار دهیم.

آیت‌الله حسن نمازی با تاکید بر اینکه انقلاب ما در بستری شکل گرفت که شاید چنانچه کسانی که انقلاب کردند در یک تمدن بالاتری بودند وضع امروز ما به گونه‌ای دیگر بود گفت: در زمان حاضر با پیشرفت‌هایی مواجه هستیم که می‌توانیم از تعابیر موجود در قرآن بیشترین استفاده را از آنها ببریم.

نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دانشگاه باید مشی حریت و آزادی را مد نظر قرار دهیم٬ بیان داشت: ما باید خود را برای آینده مهیا کنیم نمی‌توان با معلومات دیروز به سوی آینده پیش رفت شادی ۱۰ سال آینده ایران با امروز متفاوت باشد؛ بنابراین باید خود را برای این تغییرات آماده کنیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه چنانچه به حریت توجه نکنیم دچار مرگ در انگیزه خواهیم شد یادآور شد: نگاهمان به اسلام، دین و انسان باید تغییر یابد و با ویندوز شادی به آنان بنگریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه امید است این تشکل‌ها در این سفر به اهداف خود رسیده باشند در رابطه با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این اجلاس گفت: نکات بسیار کلیدی در این پیام وجود داشت که مسئولان باید به آن توجه کنند تا به اهداف خود نائل آییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز