خبرگزاری کار ایران

سراج در جمع مدیران سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد:

ضرورت اقدام قاطع و اساسی در مقابله با فساد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۶۸

جای شادی داشت که رهبری انقلاب با چشمان تیزبین خویش، مسایل را نه در لایه‌های سطحی، بلکه در عمق آن نظاره‌گر هستند و جای تأسف داشت زیرا این چندمین بار در طول سال‌های اخیر بود که ایشان به زبان‌ها و الحان مختلف این مسأله را گوشزد کرده و متأسفانه به دلیل ناخشنودی از اوضاع، بار دیگر به تکرار آن اقدام نمودند. دلگرم‌کننده بود، زیرا مردم به‌طور کلی و دستگاه‌های نظارتی به‌طور خاص از وجود یک حامی قدرتمند و تیزبین در مقابله با فساد، احساس خشنودی می‌نمایند، اما حزن‌آور بود بدان دلیل که رهبری معظم انقلاب اسلامی هر از چندی باید مسأله‌ای را که بارها گوشزد نموده بودند، بار دیگر به رخ مسئولان بکشند.

پس از برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و به دنبال مرقومه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با این همایش و تأکید ایشان به اقدام قاطع و اساسی در مقابله با فساد و ملموس‌شدن آن برای آحاد جامعه، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع مدیران سازمان خواستار نصب‌العین قراردادن سخنان رهبر معظم انقلاب شد و بر اقدامات قاطع و اساسی در مقابله با فساد تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر سراج عنوان کرد: قصد داشتم به روال معمول درباره بازرسی، نقاط قوت و ضعف، فعالیت‌های همکاران در سازمان سخن بگویم، اما وقوع رخدادی مهم در روزهای اخیر، ذهن مرا بسیار به خود مشغول داشت، به‌گونه‌ای که ساعت‌ها درباره آن با خود اندیشیدم و با دوستان و همکاران درباره آن سخن گفتم و گمان می‌کنم مسأله‌ای است که نباید به‌سادگی از آن گذشت یا آن را چون موجی دانست که می‌آید و می‌رود، بلکه باید درباره آن بسیار گفت و از آن مهم‌تر، دست به اقدامات عملی زد.

وی افزود: هفته گذشته، همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با حضور رؤسای محترم سه قوه در تهران برگزار شد. اگرچه این مسأله فی‌نفسه می‌تواند حائز اهمیت زیادی باشد، اما آنچه ذهن بنده را بسیار به خود مشغول داشت نه این همایش و نه بحث‌های مطرح‌شده در آن، بلکه مرقومه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با برگزاری این نشست بود. مرقومه‌ای که هم جای شادی داشت و هم جای تأسف، هم دلگرم‌کننده بود و هم حزن‌آور.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: جای شادی داشت که رهبری انقلاب با چشمان تیزبین خویش، مسایل را نه در لایه‌های سطحی، بلکه در عمق آن نظاره‌گر هستند و جای تأسف داشت زیرا این چندمین بار در طول سال‌های اخیر بود که ایشان به زبان‌ها و الحان مختلف این مسأله را گوشزد کرده و متأسفانه به دلیل ناخشنودی از اوضاع، بار دیگر به تکرار آن اقدام نمودند. دلگرم‌کننده بود، زیرا مردم به‌طور کلی و دستگاه‌های نظارتی به‌طور خاص از وجود یک حامی قدرتمند و تیزبین در مقابله با فساد، احساس خشنودی می‌نمایند، اما حزن‌آور بود بدان دلیل که رهبری معظم انقلاب اسلامی هر از چندی باید مسأله‌ای را که بارها گوشزد نموده بودند، بار دیگر به رخ مسئولان بکشند.

وی با بیان اینکه نقطه محورین مرقومه مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد در دو گزاره خلاصه می‌شد، گفت: اقدام قاطع، نتیجه ملموس. ایشان از نبود اقدامات قاطع، اظهار نارضایتی داشتند. اقدام قاطعی که در لابه‌لای بحث‌ها و گفت‌و‌گوها و سمینارها و همایش‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود. البته چنآن‌که ایشان خود فرمودند «نفس اهتمام بر امر مبارزه با فساد قابل تحسین است»، اما کار نباید به همین جا ختم شود. زیرا از گفتار صرف، بررسی تنها و سخنان جذاب و پرشور، هیچ معجزه‌ای بیرون نخواهد آمد. آنچه منشأ اثر است اقدام و در مورد فساد، البته اقدام قاطع و اساسی است.

سراج یادآور شد: رهبری همچنین فرمودند «در این همایش چه معجزه‌ای می‌خواهد اتفاق بیفتد، مگر وضعیت برای مسئولان سه قوه روشن نیست؟». این جمله حکایت از آن دارد که دیگر زمان بحثو گفت‌و‌گو و گردهمایی و سخنرانی پایان یافته است. پزشکی که وضعیت بیمار خود را می‌داند باید دست به اقدام عملی بزند و معاینه کردن دوباره و چندباره بیمار و سخن گفتن از بیماری او، البته کاری بی‌ثمر است و بیمار را به‌سوی وضعیت بدتر سوق خواهد داد. اگر سارقی در حال بالا رفتن از دیوار یک منزل به قصد سرقت باشد، سخن گفتن از این‌که باید با جرم ریشه‌ای برخورد کرد، ساختارها را بهبود بخشید، وضع اقتصادی را ارتقا داد و مواردی مانند آن‌که البته مسایل مهمی هستند، نه‌تنها در وضعیت فعلی، مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به انجام جرم و به یغما رفتن اموال صاحب‌خانه منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: جای هیچ شکی نیست که مبارزه با فساد و مقابله با فساد فرایندی میان‌مدت و بلندمدت است و نیازمند بررسی‌ها و تحقیقات علمی و بحث‌های فراوان می‌باشد اما زمانی که فساد ریشه‌های خود را تقویت کرده و در حال پیشروی است و همچون بیماری سرطان بر پیکره فرد چنگ انداخته است، انجام کارهای میان‌مدت و بلندمدت باید جای خود را به اقدامی فوری، اساسی و قاطع بدهد. در واقع چنین اقداماتی قاطع و فوری است که نتایج ملموس خود را نشان خواهد داد. نتایج ملموسی که دومین بخش از سخنان مقام معظم رهبری را تشکیل می‌داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بنابر این خواسته رهبری معظم انقلاب در مقطع کنونی، اقدام قاطع و اساسی و به دنبال آن بروز نتایج ملموس است. این مسأله هیچ منافاتی با انجام کارهای ریشه‌ای و بنیادین در جامعه ندارد. اما چنین کارهایی ریشه‌ای نیازمند زمان‌هایی وسیع‌تر و شرایطی آرام‌تر است. بیماری باید با اقدام قاطع و فوری پزشک، مورد مقابله قرار گیرد و زمانی که حالت آرامش و تثبیت در وضعیت او پیش آمد، نوبت به فعالیت‌های میان‌مدت و بلندمدت برای تثبیت بیشتر وضعیت سلامت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: من در اینجا از همکاران گرامی خود در سازمان بازرسی می‌خواهم تا با نصب‌العین قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب، با اقداماتی قاطع و اساسی و بدون اغماض و البته با دقت و ریزبینی، به مقابله با فساد و به‌ویژه گلوگاه‌های آن مبادرت ورزند تا طعم شیرین نتایج ملموس آن، خاطر رهبری و ملت شریف ایران را خشنود سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز