خبرگزاری کار ایران

پیام سیدمحمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو؛

دانشجویان اخلاق را در حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر نهادینه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۰۹

دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاها باید رسالت دفاع از اسلام و اسلام آزادی و اسلام مدافع آزادی و استقلال و اسلام خواستار دموکراسی، اسلام اخلاق را داشته باشد. شما باید بتوانید اخلاق را در حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر نهادینه کنید.

رئیس جمهور دولت اصلاحات تاکید کرد: رسالت دانشجو امروز بسیار سنگین است. باید به تحقیق، به روز شدن و تولید آگاهی‌های جدید و در عین حال دغدغه جامعه را داشته باشد. دغدغه آزادی داشتن دغدغه پیشرفت داشتن. اینها امروز رسالت دانشجوی متعهد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیام تصویری سیدمحمد خاتمی در برنامه روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پخش شد.

در بخشی از این پیام تصویری آمده است: آذر٬ واژه‌ای است که حساسیت‌های بسیاری ایجاد می‌کند. آذر نهمین ماه سال است یعنی فصلی که سرما و فسردگی به اوج خود می‌رسد و آخرین روزهای این ماه طولانی‌ترین شب سال قرار دارد و آذر شبیه شعله آتش است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در کنار رویدادها و مناسبت‌های آذر ماه، روز ۱۶ آذر را روز دانشجو نامیده‌اند. هویت، ماهیت دانشگاه و دانشجو در این روز مشخص می‌شود. ۱۶ آذر، روزی است که دیکتاتوری در جامعه و با حمایت و برنامه‌ریزی بیگانه به‌ویژه آمریکا حکومت می‌کرد. آزادی‌خواهان سرکوب و به بند کشیده شده بودند. احزاب سرکوب شده بودند و مصدق و دولت ملی وی سرکوب و خود وی تبعید شده بود. ۱۶ آذری که چند ماه از ۲۸ مرداد نگذشته بود. درست در این لحظه از درون دانشگاه آتشی شعله می‌کشید و دانشجویان در غیاب احزاب گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی که همه سرکوب شده بودند و مردم به یاس دچار شده بودند فریاد کشید. فریاد اعتراض به دیکتاتوری سر داد و این است خصوصیت دانشگاه و دانشجوی متعهد. بنابراین در این روز دانشجو نکته بسیار مهمی وجود دارد یعنی هنگامی که همه مایوس شده بودند و خفقان بیداد می‌کرد دانشجو در مقابل دیکتاتوری و دیکتاتور و سرکوب فریاد کشید و این هویت دانشجوی متعهد و دانشگاه است.

خاتمی در بخشی از این پیام تصویری گفت: رسالت دانشجو امروز بسیار سنگین است. باید به تحقیق، به روز شدن و تولید آگاهی‌های جدید و در عین حال دغدغه جامعه را داشته باشد. دغدغه آزادی داشتن دغدغه پیشرفت داشتن. اینها امروز رسالت دانشجوی متعهد است. دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاه علاوه بر همه این دغدغه‌ها باید رسالت دفاع از اسلام و اسلام آزادی و اسلام مدافع آزادی و استقلال و اسلام خواستار دموکراسی، اسلام اخلاق را داشته باشد. شما باید بتوانید اخلاق را در حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر نهادینه کنید.

رئیس جمهور دولت اصلاحات در بحثی دیگر از این پیام تاکید کرد که دانشجو باید از حرمت استاد، ‌مردمسالاری و… دفاع کند و در چارچوب قانون و نظام حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز