خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش صنایع دریایی؛

توسعه٬ بدون حضور نیروهای مسلح امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۰۱

بدیهی است اگر دشمنان تاکنون به سراغ ما نیامده اند جرات آنرا نداشته اند و آنچه در اطراف کشور می گذرد نشان می دهد چنین قصدی داشته اند اما قدرت و اقتدار ایران این اجازه را به آنها نداده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توسعه هر نقطه‌ از کشور بدون حضور نیروهای مسلح امکان پذیر نیست چرا که این مرزداران همیشه بیدار، علاوه بر امنیت جان و مال مردم، موجب آرامش خاطر برای سرمایه گذاری و توسعه هم می‌شوند.

به گزارش ایلنا؛ شانزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی دریایی ایران با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت ارگان‌های مختلف دریایی از جمله نیروی دریایی سپاه و اهتمام انجمن مهندسی دریایی ایران در بندرعباس آغاز شد.

فدوی در افتتاحیه این همایش، با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در ایجاد امنیت و شکل گیری قدرت و توان بازدارندگی و تبیین رابطه امنیت و توسعه گفت: توسعه هر نقطه‌ای از کشور بدون حضور نیروهای مسلح امکان پذیر نیست چراکه این مرزداران همیشه بیدار، علاوه بر امنیت جان و مال مردم، موجب آرامش خاطر برای سرمایه گذاری و توسعه هم می‌شوند.

وی افزود: استان هرمزگان از دیرباز شاهد حضور نیروی دریایی در دریا و سواحل خود بوده و این امر موجب شده تا مردم امنیت خاطر در منطقه داشته باشند و امروز شاهد دو ارگان مهم دریایی در این استان - در مرکز شرق و غرب هستیم.

فدوی گفت: نیروی دریایی سپاه در قالب منطقه یکم دربندرعباس و پنجم دربندرلنگه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی منطقه یکم در بندرعباس و دوم در جاسک مستقر هستند و در حراست از مرزهای کشور در صف مقدم قرار دارند. وی درباره اهمیت صنایع دریایی افزود: در موضوع صنایع دریایی نیز باید تمام موارد بر اساس نظم سازی جدید، خود ساخته و بومی باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: بدیهی است اگر دشمنان تاکنون به سراغ ما نیامده‌اند جرات آنرا نداشته‌اند و آنچه در اطراف کشور می‌گذرد نشان می‌دهد چنین قصدی داشته‌اند اما قدرت و اقتدار ایران این اجازه را به آن‌ها نداده است.

وی افزود: سودجویی و تامین منافع فردی مانع استفاده از توانمندی‌های کشور درحوزه‌های مختلف و از جمله توسعه صنایع دریایی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: هر چند استعمارگران سال‌ها درصدد جلوگیری از توسعه ایران بودند، اما با گذشت ۳۶سال از انقلابی اسلامی دیگر نمی‌توان مشکلات را این گونه ریشه یابی کرد.

فدوی با انتقاد از تکراری بودن مباحثطرح شده هرسال در همایش‌های صنایع دریایی افزود: مشکلات با وجود برگزاری چنین همایش‌هایی همچنان پا برجا است.

وی گفت: با وجود انسان‌های دلسوز و دانشمند در مجموعه‌هایی که سیستم سازی در آن‌ها از قبل از انقلاب صورت گرفته اتفاق و تحول جدیدی بدست نیامده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: عرصه کشتی سازی نیز از این قاعده جدا نیست و هنوز ساده‌ترین نیازهای این حوزه از خارج کشور تامین می‌شود.

فدوی یاد آورشد: علت چنین موضوعی دست نخورده ماندن سیستم‌های گذشته است و هنوز بسیاری از افراد سینه چاک سیستم‌های گذشته بوده و از آن حمایت می‌کنند.

وی این وضعیت را به ریل گذاری برای حرکت قطار تشبیه کرد و افزود: از مشخصات ریل گذاری سابق این است که اگر پدیدآورندگان سیستم حضور نداشته باشند، مجموعه ناکارآمد خواهد شد و باید ریل گذاری جدیدی برای رسیدن به اهداف انقلاب انجام شود که دستاوردهای حوزه‌های علمی و صنعتی نشان می‌دهد این ظرفیت و توانمندی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز