خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها برای سرکوب مخالفان٬ روی منافع‌ملی پا می‌گذارند / افراطیون دستاورد مذاکرات را منفی جلوه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۶۹

مذاکره کنندگان کشورمان نشان دادند ایران اهل گفت وگوی منطقی، صلح جویانه و عدالت طلبانه است و اگر ایران مبارزه ای دارد، با زورگویان و ظالمان است / اکثریت مردم به تلاش های صادقانه آقای دکتر ظریف و تیم هسته ای کشورمان پی برده اند / دستاوردهای مذاکرات هسته ای بسیار مثبت بود.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با تمجید از فعالیت مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر با قدرت‌های جهانی، از منافع ملی به خوبی دفاع کرد و نشان داد ایران اهل گفت‌وگوی منطقی، صلح‌جویانه و عدالت‌طلبانه است.

آیت‌الله سیدحسین موسوی‌تبریزی، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فعالیت تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر هسته ای و همچنین نتایج آن، اظهار داشت: تیم سیاست خارجی کشورمان در مذاکرات اخیر هسته ای با کشورهای ابرقدرت دنیا، زحمت کشیدند و از هر جهت، با کمال جدیت منافع مردم ایران را در نظر گرفتند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از یک طرف از حقوق مردم کوتاه نیامدند و از طرف دیگر با رعایت شرایط اصول دیپلماسی، تا توانستند حرف ایران و مردم ایران را به دنیا رساندند و به همه مردم دنیا ثابت کردند که مردم ایران و انقلاب ایران، به دنبال گفت وگو است، چون مردم آن، مردمی هستند که به دنبال گفتمان منطقی و صلح جویانه و عدالت طلبانه با دنیاست و اگر مبارزه ای دارد با زورگویان و ظالمان دارند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، گفت: از این که آقای دکتر ظریف و تیم همراه ایشان، در مذاکرات هسته ای منافع مردم را لحاظ کردند تشکر می کنیم و انشاالله آینده خوبی را برای کشور پیش‌بینی می کنیم.

دادستان اسبق کل‌انقلاب با بیان این که عقلانیت و تدبیر بر تیم مذاکره‌کننده کشورمان حاکم است، گفت: اقدام جریانات تندرو و مخالف اعتدال کشور که فقط به فکر منافع شخصی و گروهی بوده و برای سرکوب مخالفان خود٬ حاضرند پا روی منافع ملی بگذارند و برای مثال دستاوردهای خوب مذاکرات را منفی جلوه می دهند، تأثیر چندانی روی منطق صحیح تیم مذاکره کننده کشورمان ندارد، چون اکثریت مردم به تلاش های صادقانه آقای دکتر ظریف و تیم هسته ای کشورمان پی برده‌اند.

وی اضافه کرد: آقای دکتر ظریف و تیم همراه ایشان در مذاکرات هسته ای، هم توانستند با قدرت منطق و گفت وگو از حقوق مردم ایران حمایت کرده و هم اعتماد به نفس ملت ایران را بالاتر ببرند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: دستاوردهای مذاکرات هسته ای بسیار مثبت بود و از جمله مهمترین آن ها می توان به توقف فشارها بر ملت ایران و اعتراف قدرت های جهانی به حقوق ایران اشاره کرد.

گفتگو: صادق چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز