خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش؛

اختلاف افکنی های دشمن هیچگاه به نتیجه نرسید

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۸۴

دشمنان ایران اسلامی با انتخاب صدام و ارائه برآوردهای اطلاعاتی کامل به وی امیدوار بودند صدام بتواند به جای شاه ژاندارم منطقه شده و منافع آنها را تأمین نماید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تدابیر معمار بزرگ انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، حضور در صحنه فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه ای و مقاومت نیروهای حاضر در صحنه باعثشد سوسنگرد آزاد شده و سرنوشت جنگ در سال های ابتدایی آن به نفع ایران تغییر یابد.

امیر دریادار سیاری که در سومین همایش تحلیل عملیات های غرب خوزستان با محوریت عملیات آزاد سازی سوسنگرد در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش سخن می گفت، با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ اتفاق های خاصی را در منطقه و جهان به وجود آورد و توازن قوا در جهان را تغییر داد، افزود: کشورهای استکباری و بلوک شرق و غرب در صدد مهار و کنترل انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور و گسترش آن به کشورهای منطقه و جهان برآمدند.

وی افزود: آنها در این مسیر به عنوان اولین اقدام، ترور مسئولان نظام و پیروان راستین انقلاب را در دستور کار خود قرار دادند که نتیجه آن ترور بیش از ۱۷۰۰۰ نفر در دوران انقلاب بود که البته حاصلی برای آنها نداشت. اقدام دیگر دشمن، ایجاد اختلاف های قومی و مذهبی در کشور بود که این اقدام دشمن نیز به نتیجه نرسید لذا راهبرد جنگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

دریادار سیاری در ادامه گفت: دشمنان ایران اسلامی با انتخاب صدام و ارائه برآوردهای اطلاعاتی کامل به وی امیدوار بودند صدام بتواند به جای شاه ژاندارم منطقه شده و منافع آنها را تأمین نماید. پاکسازی های که در ارتش در ابتدای انقلاب انجام شد، جابجایی متخصصان، خروج مستشاران خارجی، تقلیل مدت خدمت سربازی، عدم آمادگی های لازم و نو پا بودن انقلاب اسلامی و… نیز دلایل مناسبی بودند که دشمنان جنگ علیه کشور را آغاز نمایند.

فرمانده نیروی دریایی افزود: در طول جنگ تحمیلی ۳۶ کشور به رژیم بعثی عراق کمک های تسلیحاتی، اطلاعاتی، تجهیزاتی و حتی نیروی انسانی می کردند. واگذاری انواع بمب های شیمیایی، وسایل ارتباطی، موشکها و مین های پیشرفته تا ساخت قرارگاه های تاکتیکی و شبکه های زیر زمینی و تأمین مواد شیمیایی و استفاده از پایگاه های موجود در منطقه؛ بخشی از کمک های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رژیم بعثی عراق بود.

سیاری در ادامه گفت: تفکر و راهبرد دشمنان در ابتدای جنگ تحمیلی، تصرف یک روزه خرمشهر، سه روزه آبادان و هفت روزه تهران بود و می خواستند با این راهبرد سریع، انقلاب اسلامی ایران را شکست داده و ساقط نمایند اما با رهنمود های حضرت امام(ره)، حضور در صحنه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای و ایثارگری های رزمندگان اسلام؛ این راهبرد دشمنان به شکست انجامید و حقانیت دفاع مقدس به اثبات رسید.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) دفاع را مردمی و حراست از مرزهای اسلام و ناموس و شرف معرفی کردند و اینجا بود که دفاع در برابر دشمن " دفاع مقدس " شد.

دریادار سیاری در رابطه با اقدام های ارتش به ویژه نیروی زمینی در سه ماهه اول آغاز جنگ تحمیلی گفت: علیرغم عدم آمادگی رزمی، نیروی زمینی ارتش توانست دشمن را که با ۱۲ لشکر مجهز به کشور ما حمله کرده بود در پشت کرخه متوقف سازد و این مسئله ای است که هیچگاه نباید نادیده گرفته شود.

او افزود: نیروی هوایی نیز علی رغم خروج مستشاران نظامی و عدم آمادگی لازم، در روز دوم جنگ، عملیات کمان ۹۹ را با ۱۴۰ فروند جنگنده انجام داد و ضربه سختی را بر پیکر رزمی دشمن وارد ساخت.

دریادار سیاری همچنین به حماسه آفرینی های نیروی دریایی در سه ماهه اول جنگ پرداخت و گفت: نقش مهم تکاوران دریایی به عنوان یکان های آموزش دیده و سازمان یافته در حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، حماسه کوی ذوالفقاری و در ادامه در عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ یعنی ۶۷ روز پس از آغاز جنگ تحمیلی؛ بخشی از نقش مهم و تأثیر گذار این نیروی راهبردی در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان سخنانش گفت: چنانچه آزاد سازی سوسنگرد با محوریت نیروی زمینی ارتش و مشارکت دیگر نیروهای مسلح و نیروهای مردمی انجام نمی شد و به تبع آن خوزستان از پیکره کشور جدا می شد، دشمن به اهداف و راهبرد کلانش که به شکست کشاندن نظام انقلاب اسلامی بود می رسید اما تدابیر معمار بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و حضور در صحنه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای و مقاومت نیروهای حاضر در صحنه باعثشد سوسنگرد آزاد شده و سرنوشت جنگ در سال های ابتدایی آن به نفع ایران تغییر یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز