خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

موسسه تحقیقات دفاعی مدیریت تحقیقات نیروهای مسلح را در دست گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۸۲

مؤسسه تحقیقات دفاعی باید با ایجاد وحدت مدیریتی پنجره‌ای برای معرفی وزارت دفاع در حوزه‌های پژوهشی، تحقیقاتی فراهم سازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که به هیچ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی مخالف نیستیم گفت: موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر تحقیقات و‌ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات صنایع دفاعی وزارت دفاع ‌بر فعال‌سازی سرمایه علمی، فکری و نیروی انسانی ‌متناسب با شرایط زمانی و اقتضائات آن تاکید کرد و افزود: ‌تحوّل‌پذیری، ‌تحوّل‌گرایی و نواندیشی و نهایتاً‌ ‌نوآوری ‌در سازمان باید در دستور کار همیشگی مدیران وزارت دفاع باشد. ‌

وی در ادامه با بیان این‌که اگر‌ به دنبال تحوّل، تغییرات جدّی، اثربخشی سازمانی و مؤثر بودن در فضای عمومی مدیریت و جامعه هستیم ‌باید متناسب با این رویکردها، ‌ظرفیت‌های جدید سازمانی‌ شکل گیرند و ضروری است ‌یک افق و چشم انداز بلندتری مدنظر متخصصین متعهد وزارت دفاع قرار گیرد و‌ با اشراف کامل به سازمان و صنعت مربوطه نگاه کنند.

دهقان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های سازمانی ‌برای حرکت به سمت آینده متعالی وزارت دفاع تصریح کرد: موسسه تحقیقات صنایع دفاعی نقش بسیار‌ ویژه و مهمی در این خصوص دار‌د و ‌شناسایی ظرفیت‌های پنهان وزارت دفاع باید به طور جدی ‌در برنامه‌ تحولی این موسسه قرارگیرد. ‌

وی با بیان این‌که مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید به عنوان یک پیکره با ‌مجموعه‌ های تحقیقاتی نیروهای مسلح و مجامع تحقیقاتی کشور ‌ارتباط و تعامل بیشتر و نزدیک‌تری برقرار کند، اضافه کرد: ‌مؤسسه تحقیقات دفاعی باید با ایجاد وحدت مدیریتی پنجره‌ای برای معرفی وزارت دفاع در حوزه‌های پژوهشی، تحقیقاتی فراهم سازد.

‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید ‌با جدیت‌ به جایگاه نقش‌آفرینی خودش در حوزه‌ تحقیقات، مدیریت تحقیقات، ‌دیده‌بانی تغییرات فناوری، ‌استانداردسازی و ‌تعالی سازمانی برسد، اضافه کرد: ‌ در سطح نیروهای مسلح به هیچ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی مخالف نیستیم بلکه این موضوع را یک امر مثبتی در جهت تحقق ‌تدابیر فرماندهی معظم کل قوا می دانیم.

وی با اشاره به این‌که در این راستا موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر تحقیقات و‌ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند، تصریح کرد: موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید در روند تحقیقات نیروهای مسلح ‌ هادی و تسهیل‌گر باشد؛ چرا که ‌مدیریت بر تحقیقات کلان و راهبردی بحثجد‌ّی است‌.

دهقان در پایان با بیان این‌که انجام هرنوع کار پژوهشی در سطح سازمان‌ها و صنایع وزارت دفاع باید با هماهنگی مؤسسه تحقیقات دفاعی باشد، ‌خاطرنشان کرد: شورای تحقیقات وزارت دفاع باید با محوریت موسسه تحقیقات صنایع دفاعی و حضور مسئولان تحقیقاتی سازمان‌ها و صنایع تشکیل شود‌ تا نیازهای پژوهشی سازمان‌ها در تمامی ابعاد بررسی شود‌.

براساس این گزارش، در این مراسم از زحمات و خدمات سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوطالب شفقت قدردانی و مهندس جبل عاملیان به عنوان رئیس جدید موسسه تحقیقات دفاعی وزارت دفاع معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز