خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در نشست خبری آزمون تصدی منصب قضا؛

۷۰۰ قاضی زن در دستگاه قضایی فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۸۸

جذب قضات از دو طریق عمومی و خصوصی صورت می‌گیرد که در جذب عمومی هر ساله آزمون عمومی برگزار می‌شود و تعدادی از کسانی که در آزمون‌ عمومی نمرات لازم را کسب می‌کنند در آزمون تشریحی که با جمعیت کمتری برگزار می‌شود حاضر شده و آنهایی که نمرات بالاتری دارند دعوت به مصاحبه و اختبار می‌شوند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در نشست خبری آزمون تصدی منصب قضا گفت: جذب قضات از دو طریق عمومی و خصوصی صورت می‌گیرد که در جذب عمومی هر ساله آزمون عمومی برگزار می‌شود و تعدادی از کسانی که در آزمون‌ عمومی نمرات لازم را کسب می‌کنند در آزمون تشریحی که با جمعیت کمتری برگزار می‌شود حاضر شده و آنهایی که نمرات بالاتری دارند دعوت به مصاحبه و اختبار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی با بیان این‌که امسال برای اولین بار دستگاه قضا برای شوراهای حل اختلاف هم نیروی قضایی جذب کرده است، افزود: بخشی از این افراد به استخدام درآمده‌اند و آموزش‌های قضات شورای حل اختلاف همچنان ادامه دارد و امید می‌رود تا شورای حل اختلاف هم با حضور قضات تمام وقت بتوانند بخشی از نیاز خود را تأمین کنند.

امینی گفت: خانم‌ها ابتدا در پست دادیاری دستگاه قضا به کار گرفته می‌شوند و افرادی که بالاتر از ۴ سال تجربه دارند وارد محکمه‌های خانواده می‌شوند و در حال حاضر به تدریج دادیارهای خانم از پست دادیاری به پست مشاوره قضایی در محاکم خانواده منتقل می‌شوند. بنابراین ملاک ما این نیست که رتبه خانم‌ها در آزمون قضاوت کم باشد یا زیاد بلکه به اندازه نیازمان آنها را به کار می‌گیریم.

امینی با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۷۰۰ قاضی زن در دستگاه قضایی فعالیت می‌کنند، افزود: این افراد در پست‌های دادیاری، دیوان و سایر محل‌ها فعالیت می‌کنند ولی بیشتر این افراد در دادسراها و محاکم خانواده حضور دارند. البته منظور من از قاضی در اصطلاح افرادی هستند که ابلاغ قضایی دارند و حکم آن را ریاست قوه صادر می‌کند. حال فرقی نمی‌کند که این افراد در دادسرا باشند، محکمه، دیوان و یا تجدیدنظر باشند. زیرا از نظر شرایط استخدامی و مالی قاضی حساب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز