خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

انتقاد از اقدامات ناحق دولت گذشته در مورد بیماران خاص و ورزشکاران بیمار

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۵۳

حرکت در جهت کمک به انسان‌ها، زیرمجموعه تعبیر جهاد است که نوع آن به تناسب موضوعات فرق می‌کند. / عقل اجتماعی و احساسات فردی حکم می‌کند تا هرگونه که از دست انسان‌ها بر می‌آید، در جهت کم کردن آلام هم نوعان تلاش نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اقدامات ناحق دولت گذشته در مورد بیماران خاص و ورزشکاران بیمار، انتقاد کرد و گفت: با شعار عدالت اجتماعی آمدند ولی حق و حقوق نیازمندترین قشر جامعه را به چالش کشیدند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران و مدال‌آوران بیماری‌های خاص و پیوند اعضا با ابراز خوشحالی از تثبیت موقعیت و استعداد جوانان پیوند اعضای ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ترکیه، خاطر نشان کرد: مردم ایران از موفقیت‌های فرزندان خویش احساس غرور می‌کنند.

وی با بیان ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها و جامعه نسبت به امروز و آینده بیماران خاص، گفت: با اینکه به ورزش بیماران پیوند اعضا کمتر توجه می‌شود، ولی قهرمانی‌های این ورزشکاران در دنیا مشهود است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ورزش را مایه نشاط فردی و اجتماعی خواند و گفت: روی آوردن بیماران به ورزش، حرکت انسان‌های بالقوه مأیوس به سوی بهترین مصداق امیدواری است.

هاشمی رفسنجانی با تشریح نیازهای بیماران خاص به توجهات بیشتر در زندگی روزمره، بیمه‌های تکمیلی و تأمین ضرورت‌های ورزشی، از اقدامات ناحق دولت گذشته در مورد بیماران خاص و ورزشکاران بیمار، انتقاد کرد و گفت: با شعار عدالت اجتماعی آمدند ولی حق و حقوق نیازمندترین قشر جامعه را به چالش کشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری آیات و روایاتی که حکایت از وجود نفس‌های اماره و لوامه در نهاد انسان‌ها دارد، گفت: رضایت خداوند والاترین نعمت برای انسان‌ها در زندگی است.

وی با توصیف بیماران خاص به عنوان بندگان ویژه درگاه الهی، گفت: در میان بیماران خاص، کسانی که با فعالیت‌های جسمی موجبات افتخار مردم در یک جامعه می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح برنامه‌های دولت سازندگی برای رسیدگی به بیماران خاص و فعالیت‌ها برای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها، گفت: عقل اجتماعی و احساسات فردی حکم می‌کند تا هرگونه که از دست انسان‌ها بر می‌آید، در جهت کم کردن آلام هم نوعان تلاش نمایند.

هاشمی رفسنجانی گسترش بیماری‌های نوظهور مانند ابولا و افزایش گروه‌های تروریستی مانند داعش را از مصادیق ایجاد مشکلات برای انسان‌ها دانست و افزود: حرکت در جهت کمک به انسان‌ها، زیرمجموعه تعبیر جهاد است که نوع آن به تناسب موضوعات فرق می‌کند.

وی با تقدیر از اعلام همبستگی جمعی از زنان مسیحی استرالیا در حمایت از زنان محجبه آن کشور و ایجاد کمپین پشتیبانی و استفاده از حجاب در این کشور، اقدامات تحقیرآمیز علیه زنان با حجاب در دنیای امروز را نوعی دیگر از بیماری روحی عده‌ای مغرض و تندرو خواند و گفت: روحیه لطیف بشری در این مسأله که فراتر از عقاید مذهبی بود، نشان داد که انسان‌ها اگر تحت تأثیر شیاطین نفسانی قرار نگیرند، بالطبع به سلامت جامعه و تعمیق روابط عالی انسانی می‌اندیشند.

هاشمی رفسنجانی همکاری و همدلی بیماران پیوند اعضا برای انجام کارهای فردی و اجتماعی را ستودنی خواند و گفت: امیدوارم با همین روحیه در جامعه باشید که باعثتقویت روحیات مردم می‌شود.

در آغاز این دیدار، ابتدا فیلم کوتاهی از موفقیت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص پخش شد و سپس فاطمی‌نسب سرپرست فدراسیون ورزش‌های بیماری‌های خاص و پیوند اعضا و خانم مولایی ورزشکار پیوند کبد و دارای مدال‌های جهانی در رشته بدمینتون با بیان مشکلات و درخواست‌های بیماران خاص به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره رفع معضلات پرداختند.

در این مراسم چند مربی و ورزشکار مدال‌آور به نمایندگی از جمع حاضر لوح‌های تقدیر خود را از دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز