خبرگزاری کار ایران

محمدرضا راه چمنی در در بازدید از غرفه ایلنا:

نوع تجهیزات غرفه ها، نشان دهنده حمایت از رسانه های مستقل است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۲۵

به سادگی می توان این تفاوت را از غرفه ها و تجهیزات مشاهده کرد. رسانه ها و مطبوعاتی که دارای حمایت های گوناگونی هستند غرفه های مجهز و بزرگی دارند اما در مقابل رسانه های غیردولتی از این امکانات برخوردار نیستند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با حضور در غرفه ایلنا، ضمن بازدید از غرفه، به سوالات خبرنگار ایلنا پاسخ داد.

محمدرضا راه چمنی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره فضای نمایشگاه گفت: به نظر من فضای نمایشگاه فضای خوبی نیست.
وی ادامه داد: از زمان احمدی‌نژاد اشتباهی صورت پذیرفت و آن جدا کردن نمایشگاه مطبوعات از نمایشگاه کتاب بود زیرا نمایشگاه مطبوعات بازدید کننده آنچنانی ندارد و اگر در کنار نمایشگاه کتاب برگزار شود در این صورت افراد بیشتری احتمال دارد به بازدید نمایشگاه مطبوعات بیایند.
راه چمنی افزود: در این بازدیدهاست که مردم و عموم کشور می‌توانند با رویکردها و نظرات و مطبوعات آشنا شوند. متاسفانه در دولت احمدی نژاد اشتباهی رخ داد و سال به سال هم این موضوع ادامه یافته است.
این فعال سیاسی گفت: ما امروز مشاهده می کنیم که استقبال از نمایشگاه مطبوعات بسیار کم است و مردم علاوه بر آن علاقه‌ چندانی به روزنامه ها و مطبوعات ندارند.

وی ادامه داد: در ایجاد این شرایط که مطبوعات را تهدید می کند، اول باید از عملکرد و جایگاه رسانه ملی نام برد که با حجم گسترده و یک جانبه خود بخش قابل توجهی از خبر را انحصارا در اختیار خود دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر رسانه ملی باید از شبکه‌های ماهواره ای نیز نام برد که بالاخره خیلی از مردم به دلایل گوناگون به آن روی کرده و از آنها استفاده می کنند.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی تصریح کرد: امروز خطر جدی نشریات مکتوب را تهدید می کند که جا دارد به این حوزه توجه خاصی صورت بگیرد و ساز و کار مناسب و قوانین مناسبی برای بهبود این وضعیت تهیه شود.
راه چمنی گفت: در فضای امروز رسانه‌های دولتی و شبه دولتی مشکل خاصی ندارند اما جا دارد رسانه های غیردولتی و خصوصی بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.
وی با اشاره به فضای نمایشگاه گفت: به سادگی می توان این تفاوت را از غرفه ها و تجهیزات مشاهده کرد. رسانه ها و مطبوعاتی که دارای حمایت های گوناگونی هستند غرفه های مجهز و بزرگی دارند اما در مقابل رسانه های غیردولتی از این امکانات برخوردار نیستند.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به فضای ارتباطات و خبر در کشور بیان کرد: ما باید بتوانیم اعتماد مردم را با جریان آزاد خبر در کشور جلب کنیم که در این مسیر هم دست اندرکارانی هم تلاش خود را در انعکاس خبر صحیح داشته باشند و در مقابل نیز مسئولان باید با این حوزه به صورت بازتری برخورد کنند.
وی گفت: فضایی باید ایجاد شود تا همه مردم احساس کنند که می توانند حرف خودشان را بزنند یا از طریقی ‌آن را به جامعه منتقل کند.
محمدرضا راه چمنی خاطرنشان کرد: هر چه آزادی رسانه ها بیشتر شود و مبانی قانون اساسی در چارچوب قانون مطبوعات رعایت شود و رسانه‌ها بتوانند آزادانه نظرات و نیازهای مردم را مطرح کنند، به نفع نظام و کشور خواهد بود زیرا مردم سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز