خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نتیجه اختلافات مذهبی، عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۹۱

ایران اسلامی بهترین تجربه را دارد که با رهبری‌های داهیانه امام(ره) از گردنه‌های سخت اختلافات اول انقلاب گذشتیم و راه حل عراق نیز توجه به منافع ملی، دینی و کلیّت اسلام و تقدّم آنها بر منافع باندی و جناحی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتظار نبود که بعد از سقوط حزب بعث، گروه‌های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب‌افتادگی‌های کشور و گسترش کینه‌هاست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدارهای جداگانه با جمعی از عراقی‌ها که نمایندگان اقشار دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، بازرگانان و سران عشایر بودند، با اشاره به مصائب مردم این کشور در یک قرن اخیر، گفت: خیلی‌ها به خاطر منابع غنی، به عراق طمع دارند و برای منافع خود، موجب زحمت مردم آن کشور می‌شوند.

وی با بیان سوابق تمدن در سرزمین عراق امروزی، گفت: انتظار نبود که بعد از سقوط حزب بعث، گروه‌های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب‌افتادگی‌های کشور و گسترش کینه‌هاست.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر آیه «وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ»، گفت: این دستور قرآنی را می‌شنویم و عمل نمی‌کنیم و نتیجه این می‌شود که پیروان مذهب اسلامی همدیگر را می‌کشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به جایگاه مرجعیت شیعه را برای جبران ضعف وجود رهبری نیرومند و مدیریت جامع و فراجناحی ضروری دانست و گفت: ایران اسلامی بهترین تجربه را دارد که با رهبری‌های داهیانه امام(ره) از گردنه‌های سخت اختلافات اول انقلاب گذشتیم و راه حل عراق نیز توجه به منافع ملی، دینی و کلیّت اسلام و تقدّم آنها بر منافع باندی و جناحی است.

در آغاز هر یک از دیدارها، نمایندگان اقشار دانشگاهی و بازرگانان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز