خبرگزاری کار ایران

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران؛

تقارن عاشورای حسینی و ۱۳ آبان فرصتی است برای مرور دوباره قیام سالار شهیدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۹۹

مسئولین نیز باید به استعدادهای ملّت تکیه کرده و دست حاجت به طرف دشمن دراز نکنند. امروز، آن روزی است که دولت نباید با خطای محاسباتی خود را در موضع ضعف ببیند و دچار ترس و تردید شود. چرا که با ایمان به خدا و اتکا به مردم و ظرفیت داخلی می توان بر دشمن غلبه کرد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان تاکید کرد: تقارن عاشورای حسینی و سیزده آبان فرصتی است تا مسئولان و مردم دوباره قیام سالار شهیدان را مرور کنند.

به گزارش ایلنا متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۳ آبان هر سال، یادآور طنین فریادهای آزادی خواهی و عدالت گستری بت شکن زمان، امام خمینی(ره) علیه سلطه آمریکای جهانخوار و تبعید ایشان است که با عطر خون‌های پاک و مطهر دانش آموزان عزیزی که در مقابل دانشگاه تهران بدست نظامیان رژیم منحوس پهلوی، مظلومانه به شهادت رسیدند، آغشته گردید.

پس از به بار نشستن آن فریادها و رشادت ها و شهادت‌ها، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، این حرکت تکامل پیدا کرد و دور جدیدی از مبارزه با‌ آمریکا آغاز شد که همچنان نیز ادامه دارد.

یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی که نماد درهم تنیدگی، خردمندی، درایت، عقلانیت و تجلی خشونت ستیزی و ظلم ستیزی جنبش دانشجویی مسلمان است، ۱۳ آبان سال ۵۸ می باشد. ۱۳ آبان نماد شوریدن قشر فرهیخته و نخبه جامعه یعنی دانشگاهیان علیه تحقیرها و تضعیف ها و غارتگری ها و دخالت های بی حد و حصر شیطان بزرگ، آمریکا است.

اما امسال تقارن عاشورای حسینی و سیزده آبان فرصتی است تا مسئولان و مردم دوباره قیام سالار شهیدان را مرور کنند. دولت باید قرائت معتبر از حادثه عاشورا را مورد توجه قرار دهد. شعار هیهات من الذله امام و اصحاب ایشان هنوز در جهان طنین انداز است.

کربلا الگوی همیشگی ماست. کربلا مثالی است برای این‏که در مقابل عظمت دشمن، نباید دچار تردید شد. درست است که در صدر اسلام، امام حسین(علیه السّلام) با ۷۲نفر به شهادت رسید؛ اما معنایش این نیست که هرکس راه حسین(علیه السّلام) را می‏‌رود و همه کسانی که در راه مبارزه‌‏اند، باید به شهادت برسند.

ملت ایران، به یاری خدا تا امروز راه امام حسین(علیه السّلام) را آزمایش کرده و با سر بلندی و عظمت، در میان ملت های مسلمان و ملت های جهان، حضور دارد. آنچه ملت ما پیش از پیروزی انقلاب انجام داد، راه آن امام یعنی نترسیدن از خصم و تن دادن به مبارزه با دشمن مسلّط بود. در دوران جنگ نیز ملت ما با دانستن این نکته که در مقابل او، دنیای شرق و غرب و همه استکبار ایستاده است اما نترسید و با فداکاری ها به اوج عزّت و عظمت رسید و به برکت آن ایستادگی بود که اسلام عزیز شد.

معتقدیم آن مقاومت و ایستادگی، امروز هم واجب و لازم است. امروز قدرت استکباری آمریکا می‏‌خواهد ملت ایران و ملت‌های مبارز آزادیخواه را در همه دنیا، از هیمنه پوشالی خود بترساند. امروز سیاستی که امریکا به دستیاران خود املا می‏‌کند، این است که هر مقاومتی در راه تسلّط مطلق استکبار باید از بین برود. دشمن، منتظر اظهار ضعف از طرف ملتِ طرفدار قرآن و اسلام است و ما نباید این فرصت و امکان را به دشمن بدهیم که خیال یا احساس کند که در میان ما، ضعفی وجود دارد.

دشمنان باید از تسلیم شدن ملت ایران مأیوس شوند. مسئولین نیز باید به استعدادهای ملّت تکیه کرده و دست حاجت به طرف دشمن دراز نکنند. امروز، آن روزی است که دولت نباید با خطای محاسباتی خود را در موضع ضعف ببیند و دچار ترس و تردید شود. چرا که با ایمان به خدا و اتکا به مردم و ظرفیت داخلی می توان بر دشمن غلبه کرد.

معتقدیم جمهوری اسلامی برای گذر از این پیچ تاریخی و فتح قله ها روزهایی سختی در پیش رو دارد. روزهایی که برای گذر از لحظات سخت و نفس گیر آن باید به اسلحه صبر و بصیرت در تبعیت از ولایت مجهز بود.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با توکل و امید به آینده در راستای تداوم انقلاب اسلامی این میراثعظیم امام و شهدا، تمام همت خود را به کار خواهد بست و بار دیگر با رهبر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرده و اجرای منویات ایشان را اولویت اصلی خود می‌داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز