خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

امروز تجمعی برگزار نشد / توافق وزرای نفت و معدن برای کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۵۷

درباره کارگر دستفروشی که در درگیری با ماموران شهرداری کشته شده بود خود شهرداری موضوع را پیگیری کرده است و من آخرین اطلاعات را ندارم.

استاندار تهران گفت: امروز تجمعی برگزار نشد. ما بارها اعلام کردیم هر نوع تجمعی که بخواهد در تهران برگزار شود، نیاز به مجوز دارد و تنها تشکل‌های پروانه‌دار می‌‌توانند تجمع برگزار کنند.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پدیده کم‌آبی در تهران گفت: مردم باید مراعات و صرفه‌جویی کنند و ان‌شاالله با باران‌های الهی بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی درباره کارگر دستفروشی که در درگیری با ماموران شهرداری کشته شده بود، گفت: خود شهرداری آن موضوع را پیگیری کرده است و من آخرین اطلاعات را ندارم.

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره تجمعی که قرار بود امروز در میدان فاطمی برگزار شود، گفت: اصلا تجمعی برگزار نشد و ما بارها اعلام کردیم هر نوع تجمعی که بخواهد در تهران برگزار شود، نیاز به مجوز دارد و تنها تشکل‌های پروانه‌دار می‌‌توانند تجمع برگزار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شد چه کسانی قرار بر تجمع داشتند، گفت: این عده‌ افراد پراکنده‌ای بودند که تجمعی هم برگزار نشد.

سیدحسین هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در ماه‌های اخیر آلودگی هوا داشتیم، گفت: تا به امروز همه چیز خوب بوده است. ما صد هزار خودروی فرسوده به ویژه تاکسی و در آژانس‌ها داریم که باید سعی کنیم در جهت بهبود هوا برای آنها جایگزینی پیدا کنیم.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما برنامه‌ای برای جمع‌آوری این نوع خودروهای فرسوده داشته‌اید، خاطرنشان کرد: وزارت نفت قبول کرده است که جایگزینی برای این خودروها داشته باشد؛ من هم در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور موضوع تهران و کلان‌شهرها را تشریح کردم.

وی افزود: وزرای نفت و معدن نیز قراراست در این باره توافق‌نامه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

هاشمی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید ما این است که در دو خودروساز ملی دو خط مونتاژ خودروهای هیبریدی ایجاد کنیم.

هاشمی گفت: حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اورژانسی نیاز داریم، که باید جایگزین شوند و من همواره مخالف واردات هستم؛ زیرا ارزش افزوده و اشتغال باید برای خودمان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز