خبرگزاری کار ایران

آیت الله موحدی کرمانی:

عوامل اسید پاشی به اشد مجازات برسند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۱۵

اگر در جامعه گناهی شایع شود مسئولیت آن همه را درگیر می‌کند اما اگر چنین گناهی در خانه و حریم امنی صورت گرفت برکسی چنین مسئولیتی نیست. همه در برابر گناه آشکار مسئول هستند خدا نکند در ادارات زیر میزی و در قضا رشوه رایج شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به حوادثاخیر اصفهان و اسیدپاشی به چند تن از شهروندان این استان اشاره کرد و گفت: حادثه دلخراش، زشت و غیر انسانی اسیدپاشی همه را متاثر کرد. ما این عمل را شدیدا محکوم می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر عوامل این جنایات را دستگیر و آنان را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: ‌ نبرد عاشورا جنگ صدق و کذب بود که مسلم است در چنین جنگی پیروزی با راستگویان است ونه آن کسانی که بنای بر تحریف دارند در نبردی که یک جناح حکومت به زور می‌خواهند و یک جناح حکومت بر عشق را می‌خواهند این حکومت بر عشق است که قالب می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی و توجه مسئولان به امور فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهید باب فرهنگ غرب را با اینترنت و ماهواره به جامعه باز کنیم باید منتظر سرنوشت آندولس باشیم. مسئولان نظام باید تمام توان خود را جهت جلوگیری از ورود جوانان به این منجلاب بگیرند که اگر چنین نشود سیلی سختی در دنیا و عذاب دردناکی در آخرت منتظر آنان خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در جامعه گناهی شایع شود مسئولیت آن همه را درگیر می‌کند اما اگر چنین گناهی در خانه و حریم امنی صورت گرفت برکسی چنین مسئولیتی نیست. همه در برابر گناه آشکار مسئول هستند خدا نکند در ادارات زیر میزی و در قضا رشوه رایج شود. خدانکند که بودجه کشور به جای نجات همگان و رسیدن به همه اقشار جامعه فقط محدود به عده خاصی شود خدا نکند روابط بر ضوابط حاکم شود.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشجویان گفت: در این دیدار ایشان بر توجه مسئولان به امور آموزشی و علمی تاکید داشتند و به دانشجویان چنین توصیه کردند تا کشور در ضمن وابسته نبودن به راه‌های زیر زمینی و نفت متکی به نخبگان و پایگاه علمی کشور باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین به حوادثاخیر اصفهان و اسیدپاشی به چند تن از شهروندان این استان اشاره کرد و گفت: حادثه دلخراش، زشت و غیر انسانی اسید پاشی همه را متاثر کرد ما این عمل را شدیدا محکوم می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر عوامل این جنایات را دستگیر و آنان را به اشد مجازات برسانند.

وی در ادامه به حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود اشاره و اعلام کرد: به مقامات عربستان هشدار می‌دهیم تا ازاین رفتار‌ها دست بردارند با توجه به اظهارات چند تن از مسئولان این کشور جمعیت شیعی عربستان تا یک سوم جمعیت کل افزایش پیدا کرده که این نشان دهنده رشد مذهب تشیع در این کشور است. کشوری با داشتن این میزان شیعیان مطمئنا حکم اعدام یک فعال و مبارز شیعی برایش گران تمام می‌شودوچه زیبا خداوند در قرآن آورده است که «بترسید ظالمین تا به دست ظلمشان نابود گردند».

موضوع ائتلاف ایالت متحده با ۵۰ کشور در مبارزه با داعش از دیگر محورهای سخنان موحدی کرمانی بود. به گفته او خیلی روشن است که آمریکا از این ائتلاف چه هدفی را دنبال می‌کند آنان به دنبال انهدام منابع صنعتی و نظامی سوریه هستند و قصد حفظ خودشان در عین نابودی کشورهای منطقه دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین در باره آخرین وضعیت جنگ بین نیروهای عراق وداعش اعلام کرد: اخیرا شنیده شد که ۱۰۰ نفر از نیروهای داعش به همراه دو تن از فرماندهانشان پس از چندین روز محاصره شدن به دست ارتش عراق تسلیم شده و به اسارت ارتش این کشور در آمده‌اند.

وی افزود: یکی از اعضای اسیرشده نوجوانی ۱۵ ساله است که اعتراف کرده نیروهای ارشد برای انجام عملیات‌های انتحاری داروهای خاصی به آنان می‌خوراندند که باعثمی‌شد افراد قدرت فکری خود را از دست بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز