خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با وزیر دفاع لبنان مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی به لبنان

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۸۴

جمهوری اسلامی ایران به منویات ائتلاف شکل گرفته به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش با تردید نگاه می کند و معتقد است مبارزه اصلی با تروریسم از طریق وادار سازی کشورهای حامی آنان به قطع کمک های مالی، اطلاعاتی و نظامی ممکن خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در دیدار سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار آمادگی برای کمک های تسلیحاتی به ارتش لبنان، آماده انتقال تجربیات خود برای ارتقاء امنیت در لبنان و منطقه و مبارزه با جریان های تروریستی می‌باشد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت همه جانبه از گروه ها و جریان های اصیل لبنانی تاکید کرد: پشتیبانی از ملت، ارتش و مقاومت در لبنان همچنان در دستور کار ایران قرار خواهد داشت.

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی تصریح کرد: با گذشت بیش از ۳ سال از تحولات سوریه، همه طرف ها به این نتیجه رسیده‌اند که رویکرد ایران و جریان مقاومت در مبارزه با تروریست های وارداتی درست و اصولی بوده و راهبرد طرف مقابل در تقویت این گروه ها و استفاده از ابزار تروریسم علیه دولت ها نه تنها به ضرر امنیت و ثبات در سوریه تمام شده بلکه سایر کشورهای منطقه را نیز با چالش امنیتی مواجه ساخته است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بحران سوریه بر امنیت لبنان و سایر کشورهای منطقه، اتخاذ راهکارهای سیاسی مبتنی بر خواست و اراده مردم سوریه را تنها مسیر پایان دادن به خونریزی و ویرانی در این کشور عنوان کرد و افزود: رشد فزاینده تروریسم و ناامنی در خاورمیانه که ریشه در سیاست های نادرست برخی کشورهای منطقه و حامیان غربی آنها دارد، تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده و موجب تحمیل هزینه های هنگفت مادی و انسانی به کشورهای اسلامی شده است.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به منویات ائتلاف شکل گرفته به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش با تردید نگاه می کند و معتقد است مبارزه اصلی با تروریسم از طریق وادار سازی کشورهای حامی آنان به قطع کمک های مالی، اطلاعاتی و نظامی ممکن خواهد بود و عملیات هوائی یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه ای موجب تشدید بحران و ناامنی خواهد شد.

سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: لبنان در حال حاضر در شرایط خاصی به سر می‌برد و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مورد نیاز و مدرن، این اقدام را موجب ارتقاء قدرت عملیاتی ارتش در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و حفظ ثبات و آرامش این کشور دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز