خبرگزاری کار ایران

ابوطالبی:

جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۱

نفوذ منطقه ای، صداقت و قدرت بالای تاثیرگذاری بر تحولات، مهمترین عاملی است که عراق، لبنان، فعالین سوریه، فلسطین و مقامات روسیه را به ایران کشانده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود با اشاره به ناامیدی کشورهای منطقه از طرح آمریکا برای مبارزه با داعش نوشت: جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می گذرد.


به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی با بیان اینکه تهران دراین هفته محل رایزنی های دیپلماتیک برای توسعه امنیت منطقه ای و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در بالاترین سطوح خواهد بود، نوشت: با شکست سیاسی ائتلاف غرب در جهانی کردن مبارزه با داعش، اینک کشورهای مختلف به شکل انفرادی برای تامین امنیت و ثبات خود فعال شده اند.


نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد با اشاره به مطرح شدن تئوری مبارزه با خشونت و تروریسم توسط دکتر روحانی در سازمان ملل که سبب شد از سال گدشته تهران، به محل رفت و آمد دیپلماتیک جهانی تبدیل شود افزود: ناامیدی کشورهای منطقه، عراق و سوریه ول بنان، از مثمر ثمربودن تحرکات نظامی ائتلاف، این کشورها را به سمت چاره جویی برای امنیت ملی شان سوق داده است.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سپس می نویسد: نفوذ منطقه ای، صداقت و قدرت بالای تاثیرگذاری بر تحولات، مهمترین عاملی است که عراق، لبنان، فعالین سوریه، فلسطین و مقامات روسیه را به ایران کشانده است.


به نوشته ابوطالبی در توئیتر، روحانی این روزها ارتقاء امنیت منطقه ای و ثبات را، از فلسطین تا قفقاز و آسیای میانه، اصلی‌ترین تحرک دیپلماتیک خود می‌داند؛ تحرکی که از سازمان ملل آغاز شد.


ابوطالبی با اعلام اینکه رئیس جمهور در " هفته تلاش برای ثبات وامنیت منطقه‌ای "، با نخست وزیران عراق و ارمنستان، وزیر دفاع لبنان و انقلابیون فلسطین دیدار خواهد کرد، نوشته است: جهان پذیرفته است که راه ثبات وامنیت منطقه، از پایتخت بزرگترین قدرت منطقه - تهران - می گذرد؛ راهی که جهانیان با قطعنامه مبارزه با خشونت به رسمیت شناختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز