خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان اصول‌گرا مرز خود را با انقلابی‌نماها مشخص کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۲۷

همایش اخیر ائتلاف پایداری‌ها و یاران در سایه احمدی‌نژاد بود / چنین همایش‌هایی در واقع تلاش برای بازگشت به سیاست و جبران شکست‌هایی است که خود این افراد مسئول آن بودند / عده‌ای هر از گاهی سعی می‌کنند که چهره‌ ناخوشایندی از تفکر انقلاب اسلامی بروز دهند که عمدتا نیز جایگاهی میان مردم ندارند.

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: جریان اصول‌گرا باید مرز خود را با انقلابی‌نماها مشخص کند. اگرچه این عده اندک هستند اما هر از گاهی سعی می‌کنند که چهره‌ ناخوشایندی از تفکر انقلاب اسلامی بروز دهند که عمدتا نیز جایگاهی میان مردم ندارند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به همایش همگرایی اصول‌گرایان، عنوان کرد: به نظر می‌رسید که این همایش بیشتر جهت ائتلاف برای انتخابات بود تا وحدت اصول‌گرایان؛ چراکه همه طیف‌های اصول‌گرا در آن حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه دستیابی به اصول شخص‌محور نیست بلکه جریان‌محور است، گفت: همواره جامعتین در هماهنگی همه انتخابات‌ها در جریان اصول‌گرایی پیش‌قدم بوده‌اند، اما این همایش ائتلافی میان پایداری‌ها و یاران در سایه احمدی‌نژاد بود.

کنعانی‌مقدم افزود: این عده می‌خواهند فضا را برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ایجاد کنند. در جریان اصول‌گرا شخصیت‌هایی مثل ناطق نوری، قالیباف، محسن رضایی و ولایتی از افرادی هستند که اصول‌گرایان خود را با آنها هماهنگ می‌کنند.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به اینکه مصباح یزدی شخصیتی علمی است که نباید مورد سوءاستفاده جریان‌های سیاسی قرار بگیرد، گفت: محوریت طیف پایداری در جریان اصول‌گرا مورد قبول احزاب این جریان نیست. جریان اصول‌گرا بیشترین مشارکت را با جریان روحانیت دارد و دوران ریش‌سفیدی و شیخوخیت در جریان اصول‌گرا به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید شورای رهبری را در جریان اصول‌گرا ایجاد کنیم، گفت: وحدت اصول‌گرایان نباید به منزله مقابله با اصلاح‌طلبان تلقی شود، ما باید در اصول خود با یکدیگر وحدت داشته باشیم. اگر دشمن مشترک برای ما وحدت ایجاد کند، این وحدت شکننده خواهد بود. تا سازوکارهای لازم در این رابطه ایجاد نشود، نمی‌توان با یک همایش وحدت را میان جریان اصول‌گرا ایجاد کرد و چنین تفکری در سپهر سیاست ایران به پایان رسیده است.

کنعانی‌مقدم گفت: اصول‌گرایان در حماسه سیاسی سال گذشته که طی آن روحانی رئیس جمهور کشور شد، احساس شکست نکردند؛ چراکه پیروزی ملت را پیروزی خود می‌دانستند. اما آنها که از مسئولیت‌های خود خلع شدند، این حماسه سیاسی را شکست تلقی کردند که این اشتباه بزرگی است. ما نباید به دلیل اینکه در راس قدرت نیستیم، بگوییم شکست خورده‌ایم.

وی افزود: کسانی که در این همایش‌ها به نام وحدت اصول‌گرایی دور هم جمع می‌شوند در واقع کسانی هستند که احساس می‌کنند در حماسه سیاسی سال گذشته شکست خورده‌اند و امروز به دنبال جبران این شکست هستند. ما باید به اشتباه‌ها و نگاه‌های غلط خود بازگردیم و خود را اصلاح کنیم تا اینکه ریشه شکست را در جریان مقابل ببینیم.

دبیرکل حزب سبز، انقلاب را خط مشی اصول‌گرایی دانست و گفت: برخی که تاب انقلابی بودن را ندارد، رویکرد افراطی گرفته و می‌خواهند خود را انقلابی‌نما جلوه دهند. اما جریان اصول‌گرا باید مرز خود را با انقلابی‌نماها مشخص کند. اگرچه این عده اندک هستند اما هر از گاهی سعی می‌کنند که چهره‌ناخوشایندی از تفکر انقلاب اسلامی بروز دهند که عمدتا نیز جایگاهی میان مردم ندارند.

وی افزود: مردم ما با تبعیت از امام راحل و رهبری معظم انقلاب راه خود را پیدا کرده‌اند و چنین همایش‌هایی در واقع تلاش برای بازگشت به سیاست و جبران شکست‌هایی است که خود این افراد مسئول آن بودند. چنین نحوه رفتاری شفاف نیست. توقع ما از دوستان اصول‌گرا این است که به شکل شفاف در صحنه سیاسی وارد شوند و به دنبال این نباشند که برخی جریانات پشت شخصیت‌های مختلف پنهان شوند و سر بزنگاه تفکراتی از خود بروز بدهند.

کنعانی‌مقدم گفت: برگزاری هر گونه همایشی می‌تواند به امر وحدت کمک کند اما به شرطی که نیت این همایش واقعا در راه خدا باشد. وقتی جنگ قدرت پیش می‌آید، انحرافات نیز بروز می‌کند.

وی در مورد برگزاری همایش جبهه ایستادگی نیز گفت: ما برای دوم آبان برنامه برگزاری مجمع عمومی جبهه ایستادگی را هماهنگ کرده‌ایم و به دنبال هماهنگی با مهمان‌های این برنامه هستیم. اما ممکن است زمان این همایش قدری تغییر پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز