خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

رانتخوران و مدیران بی‌کفایت به جامعه معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۲۰

دولت قبل در حالی که شعار مبارزه با فساد و عدالت می‌داد از سویی استفاده از کالاهای تجملی و خودروهای لوکس از طرف یک قشر بیشتر می‌شد و از سوی دیگر، فقر و تنگدستی در جامعه بیداد می‌کرد که این شکاف نشات گرفته از عملکرد دولت قبل است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید رانتخوران، متخلفان، مفسدان و مدیران بی‌کفایتی که موجب به وجود آمدن شرایط سخت برای مردم شده‌اند و از سوی دیگر، زمینه را برای ایجاد تخلفات و مفاسد گسترده فراهم کرده‌اند به جامعه معرفی شوند و مورد بازخواست قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تخلف هفت هزار میلیاردی دولت قبل گفت: اسلام به اندازه‌ای که درباره بیت‌المال حساسیت دارد، به مسئله دیگری حساسیت ندارد. به طور مثال اگر در نامه‌های حضرت علی(ع) به فرمانداران و والیانش توجه کنیم، می‌بینیم که زمانی که یک فرماندار کوچکترین تخلفی در خصوص بیت‌المال انجام می‌داد، ایشان با عتاب و شماتت با این فرد برخورد می‌کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه آنچه که امروز در کشور شاهد هستیم، این است که برخی‌ها به مسائلی نظیر ساپورت و چند تار موی زنان حساس‌اند در حالی که تخلفات و مفاسد اقتصادی گسترده‌ای در کشور و بالاخص در دولت قبل رخ می‌داد اما نسبت به آن چشم‌پوشی و بی‌توجه بوده و هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای مبارزه با ظلم است، اظهار داشت: دولت قبل در حالی که شعار مبارزه با فساد و عدالت می‌داد که از سویی استفاده از کالاهای تجملی و خودروهای لوکس از طرف یک قشر بیشتر می‌شد و از سوی دیگر، فقر و تنگدستی در جامعه بیداد می‌کرد که این شکاف نشات گرفته از عملکرد دولت قبل است.

فاضل میبدی با بیان اینکه اگر به مطبوعات و احزاب در آن دوران استقلال و آزادی عمل داده می‌شد دیگر شاهد این تخلفات گسترده نبودیم، یادآور شد: دولت باید به مطبوعات و احزاب استقلال و آزادی عمل دهد تا آنها با نظارت و به چالش کشیدن موجب جلوگیری از تخلفات و مفاسد شوند و از سوی دیگر موجب پاسخگویی مسئولان شوند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر مسئولیت قوه قضاییه برای رسیدگی و برخورد با متخلفان و مسئولان دولت قبل ابراز داشت: باید رانتخوران، متخلفان، مفسدان و مدیران بی‌کفایتی که موجب به وجود آمدن شرایط سخت برای مردم شده‌اند و از سوی دیگر، زمینه را برای ایجاد تخلفات و مفاسد گسترده فراهم کرده‌اند به جامعه معرفی شوند و مورد بازخواست قرار گیرند.

وی افزود: اگر ما مسائل سیاسی را کنار بگذاریم و ملاکمان بیت‌المال، منافع ملی و مردم باشد دیگر این نوع مفاسد ایجاد نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز