خبرگزاری کار ایران

خطبیب موقت نماز جمعه تهران:

اقدامات خوب رئیس جمهور در سازمان ملل نباید نادیده گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۳۵

حرف ما در باره مذاکرات هسته‌ای همان‌هایی است که درگذشته گفته‌ایم و تاکید کرده‌ایم که بارعایت خطوط قرمز از این نوع مذاکرات حمایت می‌کنیم / هدف اصلی ائتلاف ضد داعش غرب در سوریه براندازی نظام سوریه است و هدف در عراق دست اندازی و اشغال این کشور است ما می‌بینیم که چگونه زیر ساختهای سوریه در این حملات ویران می‌شود ودرعراق به جای اینکه مواضع داعش را بزنند ارتش عراق را می‌زنند.

خطبیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رئیس جمهور اقدامات بسیار خوبی در سازمان ملل داشته‌اند خاطرنشان کرد: انتقاد از صحبت‌های نخست وزیر انگلستان نباید باعثشود تا کار‌ها و صحبت‌های خوب و درست رئیس جمهور نادیده و از آن‌ها تشکر نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران با اشاره به در پیش بودن عید غدیر گفت: به ما سفارش شده است که در این عید همانقدر که در عزای امام حسین(ع) عزاداریم در این روز خوشحال وشاد باشیم وجا دارد در این هفته صحبت‌هایی از امامت و ولایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌خواهم چند نکته درباره مسائل داخلی صحبت کنم گفت: یکی از موضوعاتی که امروز در کشور ما مطرح است مشکل کم آبی است که گاهی از رسیدن به خط قرمز تعبیر می‌شود. ما مسلمان هستیم و پیروی قرآن و می‌دانیم که خداوند اسراف کاران را دوست نداردو نهی صریح در اسراف آب شده است. پس صرفه جویی این روز‌ها هم تکلیف شرعی وهم ملی است.

وی افزود: اما با اقداماتی از جمله صرفه جویی در آب مصرفی کشاورزی و مهار آبهای ملی می‌توانیم گام‌های خوبی در جهت بهبود وضع آب داشته باشیم.

خاتمی گفت: یکی از موضوعاتی که ما از آن در مسئله کم آبی غافل بودیم عوامل معنوی و دعا بوده‌است به ما همیشه تاکید شده است که به درخانه خدا برویم و با استغفار طلب باران کنیم که متاسفانه این موضوع به کلی در جامعه ما از ذهن‌ها رفته و مغفول وا قع شده‌است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تشکر از مدال آوران ورزشی در بازی‌های آسیایی ابراز کرد: این موضوعات باعثافتخار و غرور ملی است که امیدوارم این ورزشکاران علاوه بر عرصه بدنی و ورزشی به قهرمان شدن در عرصه ارتباط با خداوند نیز قهرمان شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حرف تازه‌ای در این باره نداریم و حرف ما همان‌هایی است که درگذشته گفته‌ایم و تاکید کرده‌ایم که بارعایت خطوط قرمز از این نوع مذاکرات حمایت می‌کنیم.

وی افزود: خطوط قرمز ما‌‌ همان خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند و ما نیز می‌گوییم ظرفیت غنی سازی باید مورد نیاز کشور باشد و خودمان مورد نیازمان را مشخص می‌کنیم و همچنین تاکید داریم تحقیق و پژوهش در عرصه هسته‌ای با قوت باید ادامه پیدا کند. و همچنین سایت فردو مانند سایت نطنز با تمام ظرفیت به کار خود ادامه دهد. آب سنگین اراک محفوظ بماندو خروجی این مذاکرات بایدرفع همه تحریم‌ها به صورت همزمان باشد.

خاتمی گفت: حرف ما در کل یک کلمه است این است که در این مذاکرات عزت مردم ایران باید حفظ شود گاهی صحبت‌هایی می‌شنویم که می‌گویند هر توافقی بهتر از بی‌توافقی است ولی ما تاکید می‌کنیم تنها توافقی که منافع ایران حفظ شود درست است و بی‌توافقی بهتر از توافقی است که منافع و عزت ایران حفظ نشود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل ابراز کرد: این سخنان دروغ اندر دروغ بود و هر چه در مورد مسئله هسته‌ای حمایت ایران از تروریست و رفتار بد نظام با مردم گفت دروغ بود و چیزهایی گفت که به خود آن‌ها منتسب است.

خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور اقدامات بسیار خوبی در سازمان ملل داشته‌اند تصریح کرد: انتقاد از صحبتهای نخست وزیر انگلستان نباید باعثشود تا کار‌ها وصحبتهای درست رئیس جمهور نادیده و از آن‌ها تشکر نشود.

وی افزود: اظهارات سخیف نخست وزیر انگلستان همانطور که مشاهده کردید هم توسط سخنگوی وزارت امور خارجه، ‌مسئولان و خود رئیس جمهور پاسخ داده شد هر چند مردم ما انتظار داشتند که رئیس جمهور در سازمان ملل جواب محکمی به این صحبت‌ها می‌داد ولی باز هم اقدام ایشان جای تشکر دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه پرونده سیاه انگلستان پیش مردم ما با این اقدامات سیاه‌تر شد، بیان کرد: آن‌ها با حمایت از رژیم کودک کش صهیونیست، پایه گذاری گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده و تولید سلاح کشتار جمعی و حمایت از خاندان پهلوی و حمایت از منافقینی که ۱۷ هزار نفر در ایران را ترور کرده‌اند پرونده بسیار سیاهی نزد ملت ما دارند.

عضو شورای خبرگان رهبری گفت: ملت ما هیچ‌گاه خواهان ارتباط با این روباه مکار و استعمار گر پیر نبوده ونخواهد بود.

خاتمی با اشاره به عمل بعضی از رسانه‌های داخلی در ارتباط با دیدار نخست وزیر انگلستان و رئیس جمهور در سازمان ملل ابراز کرد: واقعا از حرکات و اعمال آن‌ها تاسف خوردم طوری عمل کردند که انگار سالهاست که مشتاق این دیدار و ارتباط با انگلستان هستند با تیترهاو عناوینی مانند، طلسم شکسته شد، رئیس جمهورایران و نخست وزیر انگلستان دست همدیگر را فشردندو… آدم احساس می‌کند این‌ها چقدر منتظر این نوع دیدار‌ها بودند که متاسفانه بعضی از آن‌ها صحبت‌های نخست وزیر انگلستان علیه نظام ایران را نیز سانسور کردند.

وی با اشاره به مقاله‌ای در یکی از این رسانه‌ها در باره صحبت‌های نخست وزیر انگلستان گفت: این طور بیان می‌کنند که نخست وزیر انگلستان تحت فشار صهیونیست این حرف‌ها را زده است من از اینجا اعلام می‌کنم که غلط کرده است مگر می‌شود هر‌گاه تحت فشار قرار بگیرد به ما فحش بدهد. ما اینقدر به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم تا مجبور به عذر خواهی شوند.

خاتمی گفت: آخرین مطلبی که می‌خواهم عرض کنم مربوط به ائتلاف ضد داعش است کسانی که به وجود آورنده این تروریست‌ها بوده‌اند خودشان کسانی مانند بن لادن را قهرمان کرده‌اند امروز می‌خواهند با آن‌ها مبارزه کنند. رهبر داعش پرورش یافته موصاد است.

وی افزود: مشخص است که هدف اصلی از این ائتلاف در سوریه براندازی نظام سوریه است و هدف در عراق دست اندازی و اشغال این کشور است ما می‌بینیم که چگونه زیر ساختهای سوریه در این حملات ویران می‌شود ودرعراق به جای اینکه مواضع داعش را بزنند ارتش عراق را می‌زنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آن‌ها می‌خواهند با اهدافی که در سه سال گذشته با انواع جنایات به دست نیاروده‌اند با این ائتلاف بدست بیاورند.

وی در پایان بیان کرد: این ائتلاف نوعی تجاوز آشکار به خاک سوریه و عراق است که بدون اجازه انجام می‌شود و براساس تمام قوانین بین ا لمللی محکوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز