خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری:

توان دفاعی سپاه دشمنان را متحیر کرده است / حرکت آمریکایی‌ها برای مقابله با داعش اقدامی نمایشی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۷۲

جمهوری اسلامی ایران اگر هم به نشست کشورهای غربی و عربی برای مقابله با داعش در عراق دعوت می‌شد به هیچ وجه در این اجلاس حضور نمی یافت و در مجموع امید زیادی به این حرکت‌ها نیست چرا که آمریکایی‌ها برای نیل به اهداف خود دست به این اقدام زده‌اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه توان دفاعی سپاه دشمنان را متحیر کرده است گفت: امروز دشمنان نظام به توان فوق العاده سپاه اذعان دارند و این قدرت بازدارنده سد دفاعی بسیار خوبی در برابر تهدیدات آنها است.
به گزارش ایلنا، ‌ سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ گفت: در سال ۱۳۶۴ و قبل از عملیات فاو امام خمینی(ره) به این ضرورت پی بردند که سپاه برای دفاع همه جانبه در برابر تهدید‌ها و آمادگی کامل در برابر دشمنان نیازمند متشکل شدن از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی است.
وی افزود: تا زمانی که درگیر جنگ تحمیلی بودیم به نحو احسن نتوانستیم این سه نیرو را در سپاه احیا کنیم.
سردار جعفری ادامه داد: با همت و تلاش‌های مجاهدین و دانشمندان در عرصه‌های علمی و پژوهشی اقدامات بسیار خوبی در بعد از جنگ تحمیلی به منظور پیشبرد نیروهای سه گانه سپاه انجام گرفت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توان دفاعی سپاه دشمنان را متحیر کرده است تصریح کرده است: امروز دشمنان نظام توان فوق العاده نیروهای سپاه اذعان دارند که در کنار ارتش صد دفاعی فوق العاده‌ای را دربرابر تهدید دشمنان ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان تا کنون قصد تهدید کشور را داشته اند ولی به خاطر این قدرت بازدارنده ناکام مانده‌اند.
سردار جعفری با بیان اینکه ماموریت سپاه دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است گفت: یک بعد این دفاع، دفاع نظامی و سخت است اما سپاه پاسداران بر تهدیدهای نیمه سخت و نرم دشمنان نیز اشراف کامل دارد.
وی ادامه داد: امروز مجموعه نیروهای سپاه آمادگی بسیار خوبی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند و این آمادگی را مدیون رهنمودهای امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خون شهدا هستیم.
سردار جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر علل تهدید گروه تروریستی داعش توسط آمریکا گفت: حرکت آمریکایی‌ها اقدامی نمایشی است چرا که امروز بر همگان آشکار شده که داعش با حمایت آمریکا ساخته شده است.
وی ادامه داد: داعش حرکتی برای تضعیف توان مقابله جهان اسلام با صهیونیست‌ها و استکبار جهانی است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه غربی‌های از توسعه این گروه‌های تروریستی احساس خطر می‌کنند خاطر نشان کرد: ترس آمریکایی‌ها از این است که شاید روزی اقدامات این گروه های تروریستی دامن آنها را نیز بگیرد.
سردار جعفری افزود: جمهوری اسلامی ایران اگر هم به نشست کشورهای غربی و عربی برای مقابله با داعش در عراق دعوت می‌شد به هیچ وجه در این اجلاس حضور نمی یافت و در مجموع امید زیادی به این حرکت‌ها نیست چرا که آمریکایی‌ها برای نیل به اهداف خود دست به این اقدام زده‌اند.
وی با اشاره به پیامدهای پیروزی غزه در جنگ اخیر صهیونیست‌ها توضیح داد: مقاومت مردم مسلمان غزه در واقع تداوم مقابله با نظام سلطه در منطقه است؛ این مقاومت از دستاورهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که نشان داد می‌شود با دست خالی و به تنهایی در برابر دشمن ایستاد.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تصور رژیم صهیونیستی بر این بود که با خشونت بی حد و اندازه می‌تواند اراده‌ی ملت غزه را نابود کند اما مقاومت ملت مسلمان فلسطین نیت صهیونیست‌ها را بی اثر کرد.
سردار جعفری خاطر نشان کرد: امروز ایستادگی در برابر ظلم و استکبار به خوبی در جهان جا افتاده و این پیام اصلی انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به رژه ۳۱ شهریور افزود: احتمال دارد که برخی از تسلیحات جدید را در حوزه رادار، موشک و توان هوایی در این رژه به نمایش بگذاریم.

سردار جعفری در خصوص اعتلاف شکل گرفته بر علیه داعش گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این حرکت بیشتر به یک شو شبیه است به این خاطر که همه می‌دانند با حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی این تشکیلات وابسته شکل گرفت تا مسلمانان منطقه را به جان هم بیاندازند و مانعی برای پیشرفت انقلاب اسلامی و مقاومت ایجاد کنند.

وی افزود: پس از ناامید شدن آنها از ایفای نقش موثر داعش در منطقه و به دلیل آنکه احساس خطر کردند که این گروه ها روزی دامن خود آنها را بگیرد تصمیم به تشکیل این اعتلاف گرفتند اما در مجموع امید زیادی به اعتلاف نیست چون این اعتلاف در راستای اهداف آنها شکل گرفته است.

فرمانده کل سپاه در واکنش به استقرار هواپیماهای امریکایی در پایگاه نظامی اربیل عراق و اینکه آیا این اتفاق تهدیدی به شمار می رود گفت: این اقدام تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مستقیم را پشت سر گذاشته و هر چقدر هم که دشمنان ما بی فکر باشند بحثتهدید مستقیم علیه ایران را ما بعید می‌دانیم؛ این امکان بیشتر برای حمایت از کردها در شمال عراق است اما اینکه چقدر تاثیر دارد در آینده مشخص می شود.

سردار جعفری پیرامون جوسازی‌های صورت گرفته علیه توان نظامی ایران اظهار داشت: برآورد توان نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر متفاوت است توان نظامی ما مانند آنها متکی بر سلاح و تجهیزات نیست ما بیشتر به نیروی ایمان، انگیزه و اقدامات نرم در مباحثدفاعی و تاکتیکی متکی هستیم البته در حوزه سلاح و تجهیزات نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم، این محوریت در امادگی دفاعی ما خیلی نیاز به بودجه ندارد اما با نتایج مطلوبی که به دست می آوریم موجب نگرانی دشمنان می شویم.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده توسعه توان و آمادگی با هدف ایجاد بازدارندگی صورت می گیرد لذا هر چه ما قوی شویم در حوزه دفاعی تهدید برای کسی محسوب نمی شویم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به روند تحولات در سوریه گفت: هدف دشمن از توطئه در سوریه از بین بردن نظام فعلی این کشور است و دلیل آنکه مردم سوریه را در جبهه انقلاب اسلامی و مقابل خود می بینند این اتفاق چندان برایشان خوشایند نیست از این رو هر اقدامی می کنند که آن را بر هم بزنند.

وی تصریح کرد: گسترش بی رویه گروه‌های تروریستی در سوریه برای حامیان آنها نیز نگرانی ایجاد کرده بود؛ هر چند به دنبال تضعیف یا جلوگیری از قدرت گرفتن برخی از این گروه ها مانند داعش هستند اما برخی دیگر را تقویت می کند؛ توسعه اقدامات این گروه های تروریستی در حال حاضر وجود دارد اما اینکه گسترش یابد با توجه به شرایط امروز سوریه و وضعیت نیروهای دفاع وطنی این کشور بعید به نظر می رسد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی پیرامون موضع ایران در قبال هر گونه اقدام نظامی امریکا در سوریه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از نظام حاکم در سوریه است و ما در ابعاد سیاسی اینگونه اقدامات امریکا را قطعا محکوم می کنیم اما به طور مستقیم دخالت نظامی نداریم هر چند در تمامی قوانین بین المللی هم اینگونه قلدر مابی‌ها محکوم است اما فکر می‌کنیم این اقدام منجر به پشیمانی امریکایی‌ها خواهد بود.

سر لشکر جعفری واکنش نیروهای مسلح به تهدیدات دشمن را متفاوت دانست و اظهار داشت: همانطور که به تجاوز پهپاد اسراییلی پاسخ دادیم در صورت شلیک موشک یا هر تهدید دیگری واکنش ما متفاوت است.

وی با اشاره به عملیات صورت گرفته در آمرلی و آزادسازی این شهر گفت: این عملیات تنها محدود به یک شهر نبود و منطقه وسیع و استراتژیکی در جنوب کرکوک را شامل میشد که داعشی ها با اتکا به ارتفاعات آن بر شهرها تسلط داشتند پس از عملیات بزرگ نیروهای وطنی و ارتش عراق این منطقه پاکسازی و موفقیت بزرگی حاصل شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه نیروهای ایرانی در عملیان آمرلی بر علیه داعش حضور داشتند گفت: نقش ایران در این عملیات موفقیت آمیز نقش مستشاری و حمایت و مشاوره فکری بود و جوانان غیور و شجاع نیروهای مردمی و ارتش عراق با تسلط بر ارتفاعات استراتژیک حمرین مناطق مهمی را در دست گرفتند که تاثیر این عملیات در شکست داعش تعیین کننده و اثر گذار است.

سردار جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد سپاه در حوزه ساخت زیر دریایی و جنگنده های نظامی تصریح کرد: در تعیین خطوط فاصل ماموریتی بین نیروهای هوایی و دریایی سپاه و ارتش قرار نیست سپاه به تجهیزات سنگین دریایی یا جنگده های هوایی مجهز شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای دریایی، هوایی ارتش و سپاه مکمل یکدیگرند گفت: اتکا سپاه به تجهیزات بومی، سبک، کارا در نبردهای ناهمطراز است؛ به دلیل آنکه جنگ سپاه جنگی کلاسیک نیست به تجهیزات سنگین نیاز ندارد.

فرمانده کل سپاه پیرامون تعامل سپاه با دولت گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کردیم حمایت از دولتها جز سیاسیت های سپاه است به ویژه در اقدامات سازندگی و فعالیت های مربوط به معیشیت و رفاه و محرومیت‌زدایی مردم؛ در حوزه سازندگی هم از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اعلام آمادگی کردیم هر چند در اوایل ابهاماتی وجود داشت اما در ادامه مسئولان دولت نیز به این نتیجه رسیدند که توان سپاه در حوزه سازندگی را نمی توان نادیده گرفت که در حال حاضر همکاری و تعامل مطلوبی بین سپاه و دولت شکل گرفته است.

سردار جعفری با اشاره به نقش آفرینی‌های بسیج و نیروی قدس اظهار داشت: عرصه کار بسیج داخلی و مربوط به مقابله با جریان‌های مخالف انقلاب در داخل کشور است. نیروی قدس سپاه کمک به نهضت های اسلامی توسعه انقلاب اسلامی و یاری رساندن به پایداری مستضعفین است و سپاه در کشورهایی مانند سوریه، لبنان و عراق که مردم نیاز به کمک داشته باشند با حمایت های فکری و آموزشی به یاری آنان می شتابد.

وی افزود: اغراق دشمنان بهترین ارزیابی در عملکرد سپاه است و اینکه تلاش‌های دشمن در این ایجاد نا امنی در عراق یا ساقط کردن حکومت سوریه و یا مقاومت غزه نتیجه نداد در اصل با اراده و ایستادگی مردم شکل گرفت.

سردار جعفری با اشاره به توانمندی سپاه در عرصه سایبری گفت: یکی از عرصه های دفاعی ما موضوع دفاع سایبری است و با توجه به اینکه حملات سایبری دشمنان به زیرساخت های کشور ما سابقه داشته است ما باید خود را به منظور مقابله به مثل با تهدیدات دشمنان آماده کنیم.

وی تصریح کرد: توانمندی های خوبی در این حوزه ایجاد شده و رو به گسترش است دشمنان هم این توان را رصد می کنند و به توان سایبری ما اذعان دارند که این توان تا کنون اثر بازدارندگی هم داشته است.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که قابلیت های ایجاد شده در نیروی هوا فضای سپاه مبتنی بر چه رویکردی است گفت: توان ما در عرصه ساخت و تولید پهپاد یا منهدم کردن پهپادهای دشمن مربوط به حوزه نیروی هوایی است بحثهوا فضا به موضوع ماهواره ها و کنترل و بهره برداری از آنها مربوط می شود که نیروی هوا فضا آن عرصه ها را دنبال می‌کند.

فرمانده کل سپاه در پایان اقدامات سپاه در کمک به نهضت ها و مردم مظلوم سراسر دنیا را بنا به درخواست خود آنها عنوان و تصریح کرد: ما دفاع از مسلمانان و حمایت و پشتیبانی از آنها را وظیفه خود می دانیم و بنا به درخواست انها انتقال فناوری و آموزش‌ها را با افتخار انجام می‌دهد و اعلام هم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز