خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه:

هرکسی ولایت امام خمینی را پذیرفت باید ولایت سید علی را هم بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۲۷

مشکل و چالش اصلی در بحثولایتمداری این است که یک عده پیشکسوت و ریش‌سفید، یک دست روی ولایتمداران داشتند و یک دست روی ضد انقلابیون، وهر دو را نوازش می‌کردند، که از این افراد در تاریخ اسلام مانند ابوموسی اشعری و اساله ‌بن زید، زیاد داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر کسی ولایت حضرت روح‌الله خمینی(ره) را پذیرفت و اطاعت کرد، باید بعد از امام راحل نیز ولایت سید علی خامنه‌ای(حفظه‌الله) را نیز بپذیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم سومین و هفتمین روز از درگذشت آیت‌الله سید صابر جباری، با اشاره به اصول ولایتمداری گفت: در هر دوره‌ای، کانال ارتباط مردم با ذات باریتعالی ولایت است؛ گاهی تبلور ولایت الهی در در چهره نبی است، و گاهی در چهره امام یا ولی فقیه است.

وی بیان داشت: نخستین اصل در ولایتمداری، استمرار آن است؛ یعنی پایبندی فرد به نماد ولایت، از هنگام ورود به عرصه تکلیف تا پایان عمرش باید استمرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت: این اصول، فرازمانی است، اختصاص به زمان خاص ندارد، در گذشته این اشتباهات در بین خواص تکرار شده است، در زمان ما هم متاسفانه برخی از خواص دچار انحراف و خطا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه فقید بهشهر مصداقی از ولایتمداری‌ها است، اظهار داشت: مرحوم جباری این اصل را عمل کرد، هم در دوره امام خمینی(ره) دربرابر امام فرمانبردار بود و هم در ربع قرن ولایت مقام معظم رهبری همچنان اطاعت و تبعیت کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه عنصرِ گسستن از هر چه غیر خدا و پیوستن به خدا، مسئله مهمی است، افزود: در بدن انسان یک قلب بیشتر نیست و آن قلب یا جای ولایت الهی است یا غیر الهی؛ بنابراین این دو نمی‌توانند در کنار هم باشند، قلبی که جایگاه خدا است نمی‌تواند با جریاناتی که در مقابل ولایت فقیه قد عمل می‌کنند، کنار بیاید.

وی بیان داشت: مشکل و چالش اصلی در بحثولایتمداری این است که یک عده پیشکسوت و ریش‌سفید، یک دست روی ولایتمداران داشتند و یک دست روی ضد انقلابیون، وهر دو را نوازش می‌کردند، که از این افراد در تاریخ اسلام مانند ابوموسی اشعری و اساله ‌بن زید، زیاد داریم.

سعیدی با بیان اینکه خواص باید فهم و بصیرت سیاسی داشته باشند، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) فرموده بودند که بعد از من همه پرچم‌ها باطل است، فقط پرچمی که در دست علی(ع) است درست است، و امروز نیز جز پرچم ولایت فقیه، سایر پرچم‌ها باطل است.

وی با اشاره به ولایتمداری امام جمعه فقید بهشهر، بیان داشت: افرادی چون جباری‌ها و مشکینی‌ها بر محور رهبری حرکت می‌کنند، یک عده میدان‌دار و یک دستی روی ولایت و یک دستی نیز به سمت فتنه‌گران ۸۸ دارند و این مهمترین چالش تمدن بشری است. مخلوط شدن حق از باطل و نظاره‌گر شدن جامعه، تضعیف محور ولایت، تردید در بین مردم و بروز اختلاف و چند دستگی و چند قطبی شدن، از نتایج ولایت‌مداری بدون تبری(تولا بدون تبری) است.

وی یکی دیگر از اصول حاکم بر ولایتمداری را مرزبندی با جریان خواص غیر خودی برشمرد و افزود: آیا هر چه در جامعه است خودی‌اند؟ در قرآن نیز «لیس منا» داریم، حکومت ما حکومت دینی است و باید در مسند آن کسانی باشند که گوشت و پوست و خونشان با ولایت فقیه عجین شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ما باید به متغیرها توجه کنیم، انسان‌ها در گرو زمان دچار تحول می‌شوند و امروز همین مشکل را داریم، عده‌ای فکر می‌کنند کسانی که نفَس امام به آنها خورده است مصونیت دارند و می‌توانند هر خلافی را مرتکب شوند و حتی به صراحت در مقابل امام راحل بایستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: یک فردی قبلا عقیده به ولایت فقیه داشت، ولی بعدها آن را انکار کرد، در این صورت است که مردم باید مرزبندی کنند و مرزبندی هم کردند، مردم به دنبال خواص منحرف نرفتند، راهشان را جدا کردند.

وی همچنین درباره اصل تعهد نسبت به محور ولایت، گفت: تعهد، بسیار سخت است، ولایتمدارترین مردم بر روی زمین آن سی و چند نفری بودند که همراه امام حسین(ع) به کربلا رفتند و از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند.

وی با اشاره به دیدگاه سازش با آمریکا از سوی برخی خواص، اظهار داشت: چه اصراری دارند که در برابر آمریکا کوتاه بیاییم؟ چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری دارند بسیار راهبردی است.

سعیدی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: همه شاخص‌ها در مورد ولایتمداری برای این مرد بزرگ و مجاهد(آیت‌الله جباری) کاملا صادق است، وفادار به آرمان‌های امام(ره) و رهبر بود و در مجلس خبرگان رهبری نیز تاثیرگذار بود، قبل از انقلاب، یک مبارز در برابر رژیم شاه، و بعد از انقلاب نیز در تحقق انقلاب اسلامی سهم به‌سزایی داشت و در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس، پیشتاز بود.

وی با اشاره به عالِم‌خیزی منطقه هزارجریب بهشهر، افزود: بزرگانی از این شهر مانند مرحوم شاهرودی، ایازی، کوهستانی و رحمانی و سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد برخواستند که مایه افتخار اسلام هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز