خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل ارتش:

مؤلفه قدرت نظامی یکی از تعیین‌کننده‌ترین لازمه‌های حیات یک ملت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۱۸

امروز بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانیم در کنار مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، سرزمینی و جمعیتی؛ قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم بدانیم چرا که مقاومت می‌تواند در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت مستضعفان عالم را به این مؤلفه امیدوار کند.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده که قدرت لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت یکی از تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه های آن است.

به گزارش ایلنا، امیرعبدالرحیم موسوی در مراسم آغاز دوره‌های بیست و پنجم و نهم حرفه‌ای دافوس آجا که صبح امروز برگزار شد با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این پیروزی از این جهت که بار دیگر به صراحت بر قدرت مقاومت تأکید و آن را تأیید کرد اهمیت مضاعفی دارد.

وی با بیان این که منظور از مقاومت؛ معنا، مفهوم و روش آن است؛ افزود: امروز بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانیم در کنار مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، سرزمینی و جمعیتی؛ قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم بدانیم چرا که مقاومت می‌تواند در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت مستضعفان عالم را به این مؤلفه امیدوار کند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد بنده به دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش این است که به هر مقطع زندگی خود به عنوان یک مأموریت نگاه کنند و آن را مهم‌ترین کار ارتش بدانند. در این صورت بازده، نتیجه و بهره‌وری آن متفاوت خواهد بود.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده است که قدرت، لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت اگر مهم ترین نباشد قطعاً یکی از مهم ترین و تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌هاست.

امیر موسوی تأکید کرد: علم هم قدرت است و هم با واسطه قدرت‌آفرین می‌شود و دافوس محل تلاقی این دو مؤلفه قدرت است. یعنی هم عالی‌ترین سطح علم نظامی‌گری و هم عالی‌ترین سطح نظامی‌گری علمی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دافوس این است که برای ادامه حیات مستقل و سربلند ملت ایران تلاش ‌کند.

وی ادامه داد: سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش سه چهار سالی است که تهیه، تصویب و ابلاغ شده است. همچنین سند راهبردی علم و فناوری ارتش نیز با تلاش محققین تهیه و تصویب شده و اخیراً نیز ابلاغ شده است.

شایان ذکر است این دوره از دافوس آجا، دوره ۲۵ و ۹ حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش است که برای آموزش مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش های زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی، پشتیبانی خدمات رزمی، جنگال و سایبر پذیرفته شده و از میان افسران واجد شرایط یکان های ارتش، وزارت دفاع، ستاد کل، ناجا و کشورهای دوست و هم پیمان می باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز