خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی بوشهری:

بازاریان همیشه وکلای علما و مراجع تقلید بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۲۵

جوانان ما بدانند که بازار همیشه در کنار روحانیت به مقابله با استبداد و استکبار پرداخته و اگر امروز هم اتفاقی بیفتد همین طور عمل خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه کشور گفت: بازاریان همیشه به عنوان وکلای علما و مراجع تقلید بوده‌اند. آنها در مسیر انقلاب اسلامی کارهای خوبی به ویژه در بخش اعتصابات انجام داده‌اند و مشکلات بزرگی را در مراحل حساس باتلاش و کمک خود گره‌گشایی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله حسینی بوشهری در همایش ده هزار شهید اصناف و بازار گفت: این کار فرهنگی بسیار بزرگی است که امسال در سال فرهنگ و اقتصاد به آن پرداخته‌اید و این حرکت نشان می‌دهد که شما فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه فرهنگ و اهمیت فرهنگ به خوبی درک کرده‌اید.

وی با بیان اینکه در رابطه با این کنگره صحبت‌هایم را با یک پرسش آغاز می‌کنم که چرا ما کنگره برگزار می‌کنیم؟ گفت: پاسخ من پیام اصلی این کنگره‌هاست که فلسفه اصلی این کنگره به خاطر متعلق بودن به خدا و رسول خداست زیرا خدای متعال قبل از هر کسی برای شهدا کنگره برگزار و از آنها تقدیر کرد و آنها را زنده و روزی‌دهنده نزد خود دانست.

وی اضافه کرد: پس ما همان کار خدا را در این حرکت دنبال می‌کنیم و ‌آمده‌ایم تا از این شهدا و راه آنها تقدیر کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هدف اصلی این کنگره‌ها در زمان ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که گاهی در روزمرگی ما از آن غافل می‌شویم و آن را فراموش می‌کنیم. ما باید توجه داشته باشیم هنوز به آن فضا نیازمندیم چون دشمن هنوز وجود دارد و علیه ما توطئه می‌کند.

حسینی گفت: جوانان امروز ما و جوانان بازاری ما باید بدانند که در گذشته در این بازارها چه گذشته و چه خبرهایی بوده و این پیام شهدا به آنها منتقل شود.

وی اضافه کرد: ما نیاز داریم جوانان ما بدانند که بازار همیشه در کنار روحانیت به مقابله با استبداد و استکبار پرداخته و اگر امروز هم اتفاقی بیفتد همین طور عمل خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه کشور گفت: ما باید این موضوع را هم بدانیم که چرا می‌گوییم شهدا زنده هستند.

وی ادامه داد: آنها زنده هستند زیرا برای حفظ دین و آرمان‌های دین جهاد کرده و آن بزرگترین دغدغه آنها بوده و هیچ امری را بر آن مقدم نمی‌دانستند.

وی گفت: متعالی بودن هدف آنها بزرگترین عامل ماندگاری آنهاست که آنها به دنبال مصلحت نبوده بلکه در مسیر حقیقت و پیدا کردن راه درست بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این جا، جا دارد که کارنامه اصناف و بازاریان نیز توجه کنیم انها در تمام مراحل انقلاب اسلامی چه بعد و چه پس از آن همیشه در کنار انقلاب و اسلام بوده‌اند و با جان و مال خود در این مسیر گام برداشته‌اند و امروز نیز این مسیر را با حرکت اینچنین به فرزندان خود و نسل‌های آینده منتقل می‌کنند.

حسینی بیان داشت: آنها کسانی هستند که از روی صدق عمل کردند و جان و مال خود را در راهی که به آن اعتقاد داشتند و دل داده آن بودند فدا کردند.

وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی قیام مشروطه و نهضت تنباکو آنها با تمام قامت به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه همیشه بازار در کنار حوزه علمیه و مسجد قرار داشته است واین نوع سبک بر تفکر آنها و اعتقاد آنها موثر بوده است، گفت: باید تلاش کنیم که بازار ما امروز در این مسیر قرار گیرد و سبک آن سبک و تداوم گذشته باشد و بازاریان همیشه به عنوان وکلای علما و مراجع تقلید بوده‌اند. آنها در مسیر انقلاب اسلامی کارهای خوبی به ویژه در بخش اعتصابات انجام داده‌اند و مشکلات بزرگی را در مراحل حساس باتلاش و کمک خود گره‌گشایی کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: این نشان می‌دهد که آنها همیشه در پای کار بوده اند و در بخش دفاع مقدس در دو حوزه جان و مال با تمام وجود گام برداشته‌اند و شهدای آنها امروز آبروی اسلام و انقلاب است که باید معرفی و شاخص شوند.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی و جنگ، آزمایشگاه بسیار بزرگی برای بازاریان و اصناف بود که آنها سربلند از آن بیرون آمدند و آنها امروز هم به یاری خداوند و تلاش خود باید سعی کنند از این مرحله نیز بگذرند. ما در شرایط تحریم و توطئه‌های دشمن هستیم. فضا فضای گذشته و دشمن و توطئه همان دشمن و توطئه های گذشته است و ما نیاز داریم شما بازاریان و اصناف به کمک و یاری انقلاب بشتابید و به شکل دیگری در کنار انقلاب باشید.

در پایان مراسم از ۵۰ کتاب در حوزه بازار و اصناف و ۶۰۰ دقیقه مستند رونمایی شد. همچنین از خانواده های شهدای عرصه بازار از جمله خانواده شهید لاجوردی، امانی تجلیل و تقدیر شد.

این مراسم بعد از نماز نیز ادامه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز